Home»First Class»VASAKARAT, AVAGY AZ IRON BRAND IGAZ TÖRTÉNETE

VASAKARAT, AVAGY AZ IRON BRAND IGAZ TÖRTÉNETE

2
Shares
Pinterest Google+

Kivételes sportoló, empatikus oktató, fiatal, szép és minden jel szerint még az üzleti élethez is ért. Minden nap újabb kihívások és célok elérésére adja a fejét, legyen az a világ bármely pontján is, álmainak megvalósításában pedig férje, Shane Tusup is rendíthetetlenül segíti. Ő Hosszú Katinka, hazánk háromszoros olimpiai bajnok úszónője, a magyar úszósport emblematikus képviselője. Vele beszélgettünk virágzó vállalkozása, az Iron Brand kapcsán.

Amellett, hogy egy kivételes tehetséggel megáldott és elszánt sportoló vagy, a nyilatkozataidból határozottan látszik, hogy van egy másik oldalad is, amelyben rendkívül céltudatos, bölcs és logikus gondolkozású üzletasszonyként jelensz meg a nyilvánosság előtt. 2014 óta halad fej fej mellett ez a két Katinka, ekkor indult ugyanis útjára az Iron Brand, amit azóta is tudatosan építesz. Mi volt az alapkoncepciód, amikor kitaláltad ezt a brandet és a hozzá kapcsolódó arculatot?

Alapvetően már a kezdetektől arra törekedtünk, hogy a brand pontosan olyan legyen, mint mi vagyunk. Fontos, hogy tükrözze a személyiségünket, a dolgokat, amikben hiszünk. Az Iron és az albrandjeink, mint például az Iron Nat
ion, de akár idesorolhatnám az Iron Aquatics-ot is, mind azt a filozófiát tükrözik, ami szerint a mindennapjainkat éljük.
Hiszünk a kemény munkában, és abban, hogy az embert a céljai elérése teszi teljessé. A sport nagyon sok mindenre megtanított. Többek között arra is, hogy mindig van hova fejlődni, van mit tanulni, és arra, hogy legyőzni a saját korlátainkat néha nagyobb eredmény, mint egy-egy olimpiai győzelem vagy világcsúcs.

Milyen szerepe van a márkaépítésben a férjednek, Shane-nek, akiről köztudott, hogy üzleti tanulmányokból is diplomát szerzett Los Angelesben? Együtt építették fel a vállalkozás stratégiáját?

Shane-nek óriási szerepe van abban, hogy hol tartunk ma. Azon túl, hogy férj-feleség, edző-úszó kapcsolatban vagyunk, legjobb barátai és üzlettársai is vagyunk egymásnak. Shane-nek szerencsére kiváló érzéke van ehhez az
egészhez, élvezi csinálni, és nagyon tájékozott az üzleti világgal kapcsolatban. Nekem sem ismeretlen terep, a számok mindig is érdekeltek, és azt gondolom, hogy hamar átlátom az összefüggéseket is.

Az irányvonalakat és a célokat is együtt, a közös elképzeléseink alapján alakítjuk ki az üzleti életben éppúgy, mint az úszásban.

A brand lépcsőfokainak kialakításában mennyire vagytok közös nevezőn? Kié az utolsó szó, mennyire van köztetek konszenzus? Illetve dolgoztok-e együtt más szakemberekkel, akik a vállalat irányításának kérdéseiről döntenek?

Ezt az egészet együtt, közösen építettük fel Shane-nel, így a branddel kapcsolatban sincs nézetkülönbség köztünk. Mindent átbeszélünk, közösen határozzuk meg az irányokat, amik alapján a csapatunk az Iron Corpnál el tud indulni, és dolgozni a részleteken. Folyamatosan születnek kreatív ötletek, amiket be tudunk építeni a brandbe úgy, hogy az üzenet ne változzon. Brandjeink legfontosabb eleme maga az Iron-filozófia, ami a határaink feszegetésén, az innováción, a motiváción és a kemény munka értékén alapszik.Az Iron Nation filozófiája először könyvedben (Hosszú Katinka: A magyar Iron Lady – a szerk.) öltött testet, majd szép lassan kibontakozva belopta magát a streetwear fashion világába is, ahonnan pedig, már csak egy lépés volt, hogy ismét a medencében landolj, és nekiállj egy újabb lépcsőnek, az Iron Aquatics-nek. Hogy hozta az egyik a másik újítást? Hogyan kapcsolódnak, épülnek ezek a lépések?

Már a kezdetekkor a fejünkben volt egy olyan rendszer, ahol az egyes részek, mint a kirakós darabjai egy egészet alkotnak. Nem igazán tudnám megmondani, melyik volt az első vagy a második projekt. A legnagyobb természetességgel nőtte ki magát minden, és született meg bennünk a megvalósítás gondolata. A stratégiák hamar összeálltak, és egyik pillanatról a másikra azt vettük észre, hogy van közel 40 alkalmazottunk, egy képregényünk és egy úszóiskolánk.

(Képek: Facebook/Hosszú Katinka)

Olvassa el a teljes interjút a Business Class Magazin ÉLENJÁRÓK című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

ÍGY ÍRUNK MI

Következő cikk

CSÍKI – CIUCI, AVAGY KIÉ SZÉKELYFÖLD ELSŐ SZÁMÚ SÖRE