Home»First Class»ÜGYFÉLKÖZPONTÚ IRODASZER-SZOLGÁLTATÁS: TONER HOLDING

ÜGYFÉLKÖZPONTÚ IRODASZER-SZOLGÁLTATÁS: TONER HOLDING

1
Shares
Pinterest Google+

Irodatechnikával, tonerekkel és nyomtatókellékekkel foglalkozik a Toner Holding Kft., amely az amerikai garázsvállalkozásokhoz hasonlóan indult útjára 5 évvel ezelőtt. A szépen prosperáló és egyre növekvő vállalkozás a személyes kapcsolatépítésre és az ügyfélközpontúságra helyezte a hangsúlyt, mert hisznek abban, hogy bár a piac sokszereplős, a teljes körű és innovatív kiszolgálás biztosíthatja a hosszú távú bővülést és gyarapodást. Eredményeik mellett is van még hova fejlődniük: Fogarasi Zoltán ügyvezető tulajdonos úgy véli, jelenleg a 10%-ot teljesítették abból, amire képesek lennének.

 

A Toner Holding Kft. családi összefogással indult útjára 5 évvel ezelőtt, és egyfajta garázsvállalkozásként kezdett működni a mára 1.000 ügyfelet is napi szinten, teljes körűen kiszolgáló cég. A Vác egyik modern üvegépületben székelő vállalkozást már messziről hirdeti a nagy cégér és rajta a TONER HOLDING felirat. A kétemeletes iroda startupos beütése jól reflektál a mai igényes, fiatalos és lendületes üzleti világra. Ez cél is volt az üzlet kialakításakor, meséli Fogarasi Zoltán tulajdonos, akit mindig lenyűgöztek azok a cégek, ahol a kollégák munkavégzés közben jól is érezték magukat. A Toner ugyanezt kínálja alkalmazottainak és ügyfeleinek: a bemutatóterem, a kólahűtő, a hatalmas raktár, benne a pingpongasztallal, a kondigépek, a kávézóterasz és persze Aira, a „céges labrador” – nemcsak kellemes kiegészítők, de fontos elemei is a céges miliőnek. „Tudatosan alakítjuk ki így a tereket, a munkaidőt, a hangulatot.” – foglalja össze a vállalkozás szemléletének alapvetéseit a tulajdonos.
Az kapcsolatépítés fontos alapköve az ügyfélkapcsolatok ápolásának, nem véletlen, hogy maga Fogarasi Zoltán is képzett értékesítőként döntött saját vállalkozása elindításáról. „Jó kapcsolatok, partnerségek, hosszú távú együttműködés – ez a kulcs.” – vallja. Éppen ezért a Toner Holding egész Magyarországon szállít irodaszereket, nyomtatókat, sőt, 24 órán belüli kötelezettséget vállalnak a rendelések kézbesítésére rendelési értéktől és mennyiségtől függetlenül. Ez azért is fontos, mert a megrendelésre is sok esetben akkor kerül sor, amikor már nem működik az iroda és villog a gép, ezért kell az exkluzív gyorsaság. Ahogy az ügyvezető fogalmaz: olyan szintű partnerséget kínálnak, amit ők is elvárnának ügyfélként. Erre szükség is van, hiszen a piac sokszereplős, így nem elég 100%-ot nyújtani, kell egy apró figyelmesség, egy kis plusz, segítségnyújtás. „Az emberek emberekkel szeretnek üzletet kötni. Nem minden múlik az árakon, sokkal inkább fontos egy olyan kapcsolattartó megléte, akihez minden helyzetben fordulhatnak, aki azonnal reagál és megoldást nyújt.” Ahogy mondja, érzelemből üzletel: „Ha valakivel üzletet kötök, azt elsősorban nem a pénzért teszem, hanem a közös megelégedésért, amelynek egyik mellékterméke a pénz.”
Növekedni háromféleképpen lehet – vallja. Áremeléssel, ami nem túl szerencsés, hiszen csak egy darabig hozhat növekedést. Vagy több termék kínálatával, a kosárérték növelésével. „Nem csak papírt, nyomtatót, irodaszert és tonert értékesítünk, hanem például berendezzük a partnerünk komplett irodáját.” A harmadik lába egy cégnek, hogy folyamatosan szerez új partnereket, és igyekszik megtartani a meglévő ügyfélkörét. A tulajdonos véleménye szerint ez a 3 láb adja egy cég stabilitását, és ha bármelyik hiányzik vagy inog, akkor adódnak a problémák. „Mi a második kettőt preferáljuk, törekszünk törzsvásárlóinknak egyre több fronton segíteni a napi munkáját, és nagyon fontos, hogy hónapról hónapra egyre többen ismerjenek meg minket. Az új partnerek megszerzése és a meglévők 110%-os kiszolgálása a legfontosabb számunkra.” Őt igazolja, hogy az 5 éve működő vállalkozás naponta 1.000 céget lát el, a vevőkör pedig hónapról hónapra közel 20–30 új partnerrel bővül. Ügyfeleiknek több szolgáltatást is kínál a nevéből eredően, elsősorban tonerekre szakosodott cég. „Jelenleg ebben vagyunk a legjobbak, ez adja forgalmunk gerincét, de az évek alatt sikerült magunk mellé állítani olyan stratégiai partnereket, akikkel például a teljes körű irodaszer-ellátás is megoldott.” Nyomtatók tekintetében szoros kapcsolatot ápolnak a legnagyobb gyártókkal, így egyedi feltételeket biztosítanak a legtöbb nyomtatóra, jelenleg pedig zajlik a cég HP-minősítése is. Ugyanakkor a Toner Holding sosem lesz kizárólag egy gyártó partnere. „Nem vagyunk monobrand, tehát nem egy cég termékeit képviseljük, hanem az adott iroda igényeihez mérten megtervezzük, illetve megkeressük a legoptimálisabb megoldást. Törekszünk arra, hogy a legnagyobb gyártókkal szerződésbe foglalt kapcsolatot alakítsunk ki. Ez működik is, sőt, eddig mi kerestük a társaságukat, de manapság már ők keresnek meg bennünket, hogy jókat hallottak rólunk, és szeretnének velünk dolgozni. Mi az iroda igényeire szabjuk a nyomtatókat, és ez nem mindig egy márka.” A nyomtatók, fénymásolók eladása és üzemeltetése mellett a Toner Holding 600 oldalas, online elérhető katalógusából ismerhető meg a teljes irodaszer-ellátás, továbbá létezik papír expressz szolgáltatásuk is, de minden más kérdésben is igyekszenek kiszolgálni a felmerülő igényeket.
Fogarasi Zoltán szerint cégükben még nagy potenciál van. Ahogy elmondta: „Optimista vagyok, szerintem cégünk a 10%-ánál tart annak, amire képesek lennénk. Nagyon sok lehetőség van a hazai piacon, így van mód a további bővülésre.” Jelenlegi partnereik jelentős részét a kkv-szektor adja, de ügyfélkörüket színesítik intézmények, szállodák, ügyvédi irodák, gyártó cégek is. Ez a fajta diverzitás nagyon kedvező, mert gazdaságilag is nagyobb stabilitást ad. És hogy mit üzen azoknak a cégeknek, akik még nem a partnereik? „Mindenképp üljünk le egy kávéra, mert biztosan találunk olyan pontot, ahol költséghatékony módon tudunk segíteni. Tonk Emil tréner szokott cégünkhöz járni, és mindig azt mondja, hogy ha nem is minket választanak az adott pillanatban, akkor legyünk mi a »legjobb alternatíva«, akire számíthatnak. Szóval mi vagyunk a legjobb alternatíva.” (nevet)

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin OKOS JÖVŐ című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

 

Előző cikk

FELOKOSÍTOTT JÖVŐ

Következő cikk

VIRTUÁLIS VALÓSÁG ÉS 360 FOKOS ÉLMÉNY