Home»Cross»Nem mész helyettem?

Nem mész helyettem?

0
Shares
Pinterest Google+

Biztos mindenkivel előfordult már, hogy jegyet vásárolt egy koncertre, színházi előadásra vagy sporteseményre, majd végül nem tudott rá elmenni. Ekkor a pénzünk megmentése végett intézett pánikszerű szervezések nem minden esetben vezetnek eredménye. Az ilyen helyzetek megoldására kínál lehetőséget a Tickething, amely cég már a sógorok felé bontogatja a szárnyait.

Manapság népszerű azt mondani, hogy nem három, hanem öt hatalmi ág létezik. A jogalkotói, a törvényhozói és a végrehajtói tisztségek mellett, már a médiumok közvetett erejét is hasonlóan kezelik. Az „újonc”, a digitális gazdaság nélkülözhetetlen eleme, a Facebook. Ugyan működnek más közösségi oldalak is, illetve létezik még Mark Zuckerberg cégének távol-keleti megfelelője is (Renren), de az egyértelműen kijelenthető, hogy mégiscsak az „arckönyv” a legmeghatározóbb közülük. A Twitter bír még hasonló erővel, az Egyesült Államokban például népszerűbbnek is számít, viszont globálisan a Facebook a legelterjedtebb. Ennek egyik oka, hogy a legtöbb ilyen alkalmazás inkább a szórakozást szolgálja: a Snapchat az „eltűnő képekkel” őrjítette meg a fiatalságot (amely funkciót egyébként a konkurensek rendre elsajátítottak már), az Instagram mögött pedig mindenki művésznek hiheti magát pár másodpercig, képszerkesztő funkcióinak köszönhetően, miközben digitális fotóalbumot gyárt. Ez ugyan nem hangzik olyan rosszul, a cégek, vállalkozások mégsem tudnak annyira kiteljesedni az említett applikációkban.
Az a folyóirat, amely online nem elérhető, gyakorlatilag nem is létezik. A legtöbb, tényezőnek nevezhető lap fenntart magának webes felületet, az emberek többsége pedig manapság már leginkább a metrón ülve, mobiltelefonon keresztül böngészve tájékozódik. De nem csak a médiumok vannak rákényszerülve a legnagyobb közösségi oldalra. A legtöbb cég is itt kommunikál, legyen szó a Coca-Coláról, az Apple-ről, vagy akár a Mercedes Benzről. Ugyancsak hasonló helyzetben vannak a különböző televíziós személyiségek, színészek, zenészek is, akik ugyan a YouTube-ot is elárasztják, de az események szervezéséhez, kapcsolattartásához a Facebookot használják.

Használt bútort, macskát, mindent

Természetesen az adásvételi csoportok létrehozására is megfelel a sokat említett platform. Ha valaki az IKEA áruház szerelmese, az is könnyen talál ilyen „államot az államon belül”, ahol bátran csencselhet a minimalista skandináv háztartási cikkekkel. De a házikedvencek is hasonlóképp pénzre válthatók: azt mondani sem kell, hány kismacska lát napvilágot huszonnégy óra alatt, így körülbelül három percbe telik egyet beszerezni. Ugyanakkor, ha ilyen jól működik a Facebook erre a célra (is), akkor minek csinálna bárki használt termékek adásvételére kiélezett weboldalt?
„Alapvetően nekünk a Facebook nem konkurencia, hanem a legnagyobb forgalomforrás” – nyilatkozta lapunknak a Tickething ügyvezető igazgatója. Töreky Bence hozzátette, hogy az eladó jegyekhez a vásárlók 80%-a a közösségi oldalon keresztül jut el, hiszen ez az egymásra találás legkönnyebb útja.

Első a biztonság

„Már többször használtam az oldalt, és csak jót tudok róla mondani. Ajánlom is mindenkinek. A javaslatom annyi lenne, hogy egy jó, bevált rendszeren ne legyen változtatás.” – olvashatóak egy elégedett felhasználó szavai a Tickething.hu-n. A siker mögött a jegyek vásárlásával kapcsolatos bizonytalanság áll. „Egy e-ticketet lehet hagyományos módon fénymásolni, sokszorosítani, tehát többször értékesíteni. Ebben az esetben a vásárló a beváltásnál ütközik abba a problémába, hogy azt már valaki felhasználta előtte.” – mondta el Töreky Bence. A szakember hozzátette, hogy egy Facebookon történő átverés esetén 50.000 Ft alatt nem jellemző a jogi úton történő igazságszolgáltatás. „A rendőrség sem igazán mozdul meg erre.” – tette hozzá. A Tickething ezt a problémát úgy orvosolja, hogy mint harmadik fél, beépül a tranzaktáló partnerek közé, a fizetés, illetve a jegyek kezelésének lebonyolítása végett, pénzvisszatérítési garanciát vállalva a vásárlók irányába.
Gyakorlatilag ez a startup eredményességének a receptje, amelyet megspékelnek azzal, hogy az eladókat nagyító alá helyezik: „A tranzakciók során folyamatosan adatokat gyűjtünk a sikeres vásárlásokról, illetve a visszajelzésekről. Amennyire csak tudjuk, transzparenssé tesszük az érdeklődők felé, hogy kitől szerzik be a jegyüket. Így plusz információkat szolgáltatunk a számukra. Ez egy biztonságosabb alternatíva a Facebookon fellelhető, embereket tízszeresével, húszszorosával átverő jegyüzérekkel szemben.” – szögezte le.

Brutális nyár

Nem meglepetés, hogy a jegy-újraértékesítés piaca a nyárra van kiélvezve, amely mögött értelemszerűen a fesztiválszezon áll. Mindazonáltal – ahogyan azt a Tickething első emberétől megtudtuk – év közben sincs okuk panaszkodni: „A nyár előtti és utáni időszakok egyértelműen nem annyira intenzívek, ugyanakkor Magyarországon egyre több kisebb-nagyobb koncert van évközben is. Talán csak a januári időszakra lehet azt mondani, hogy halott.” Töreky Bence a Business Class Magazinnak elmondta, hogy az októbertől december közepéig, illetve a márciustól május végéig tartó időszakban a zenés előadásokon kívül a színházi szezon is pörgeti a jegyértékesítést. Rákérdeztünk arra is, hogy számszerűen mennyi jegy szokott cserélődni az oldalon, ezt viszont a szakember, a versenyhelyzetre hivatkozva, nem árulta el.

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin ÉN-KÉPZÉS című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

 

Előző cikk

Egy utat követni vagy váltani? Az élethossziglani tanulás és a karrierváltás kérdései

Következő cikk

Nyelvtanulás napjainkban: önálló nyelvtanulók – 21. századi eszközök, megváltozott motivációk