Home»First Class»Zyntern – egy magyar startup az Y és Z generációs munkakeresőknek

Zyntern – egy magyar startup az Y és Z generációs munkakeresőknek

1
Shares
Pinterest Google+

A Zyntern újgenerációs álláshirdetési platform célja egy olyan felületet megteremtése, amelyen keresztül a karrierjük kezdetén álló Y és Z generáció tehetséges fiataljai és az ennek a célcsoportnak gyakornoki és frissdiplomás munkalehetőségeket kínáló cégek könnyen egymásra találnak. Megyeri Mirtill-lel, a Zyntern egyik alapítójával beszélgettünk a startup ötletéről, az alkalmazás egyediségéről és felépítéséről.

A kezdetek

„A Zyntern alapítói egy olyan újgenerációs gyakornoki és pályakezdő állásportált álmodtak meg, ami az egyedi HR-tech és UX-megoldásoknak köszönhetően, egyszerre felel meg az Y és Z generációs munkakereső fiatalok és az őket foglalkoztató munkaadók igényeinek” – magyarázta érdeklődésünkre a startup egyik alapítója, Megyeri Mirtill. Két alapító társával, Balogi Attilával és Barathi Tamással korábbi projektjeiknek (gyakornok.com és Colibri Internship Awards) köszönhetően ismerik mindkét célcsoport elvárásait, elképzeléseit egy 21. századi állásportálról, illetve jelentős gyakorlattal rendelkeznek a munkakereső fiatalok megszólításával kapcsolatban.
A Zyntern alapvetően webes felületen érhető el, amely portálon néhány perc alatt elkészíthetők a munkavállalói profilok („karrier one pagerek”) és a céges bemutatkozó oldalak, valamint feladhatóak és elérhetőek a rendelkezésre álló álláshirdetések. A Zyntern applikációja néhány héten belül az App Store-okba kerül, és az még egyszerűbbé és izgalmasabbá teszi majd a munkakeresést a fiatalok számára, az egyedi felhasználói élménynek köszönhetően.

Mitől egyedi az alkalmazás?

Megyeri Mirtill érdeklődésünkre elmondta, „a Zyntern speciális algoritmusának köszönhetően képes a munkakeresőket és a munkaadókat a kölcsönösen megadott preferenciák alapján (lokáció, szakterület, végzettség, skillek stb.) »matchelni«.

Gyorsabbá, egyszerűbbé és személyre szabottabbá teszi a fiatalok számára a munkakeresést, a cégek pedig targetáltan, idő- és erőforrás-hatékonyan érhetik el a számukra legmegfelelőbb jelölteket.”

Tekintettel arra, hogy a munkakeresési folyamatok egyre inkább mobiltelefonon zajlanak, a legnépszerűbb mobilos appok felhasználói élménye köszön vissza a Zynternen is, ám az igazi egyediségét a hazai toborzási piacon speciálisan szegmentált célcsoport és a kifejezetten nekik biztosított megoldások jelentik. „»Early career life-cycle manager-ként« is szoktuk emlegetni a portált, mert a fiatalok a gyakornoki és pályakezdő lehetőségek mellett az első nyári diákmunkáikat, önkéntes lehetőségeiket is megtalálhatják itt.” Továbbá a munkakereső fiatalok és a munkaadók, toborzási munkatársak számára „maximálisan felhasználóbarát megoldásokra épül az oldal, hiszen könnyedén, gyorsan elkészíthetőek a profilok és a hirdetések, illetve számos automatizmust tartalmaz a minél gyorsabb interakció elősegítése érdekében” – tette hozzá. Mint tudjuk, egy klasszikus álláskereső oldallal ma már nehéz elérni a legújabb generációs munkakeresők ingerküszöbét. Megyeri Mirtill érdeklődésünkre elmondta, ők milyen utat választottak ennek a problémának az áthidalására: „a fiatalok fotós, videós tartalmakat és minél több hiteles információt keresnek a munkaadókról, ott dolgozó emberek történeteit, céges social media platformok elérhetőségeit, és nem utolsósorban az irodák lokációját, pontos távolságát otthonuktól, iskolájuktól. A jelenleg hazánkban működő állásportálok technológiai és tartalmi struktúrájukban nem, vagy csak részben adnak választ ezekre az igényekre, nem beszélve arról, hogy jelentős részük nem rendelkezik mobilra optimalizált felülettel vagy applikációval, még az egyre növekvő okostelefonos elérés ellenére sem.” A Zyntern csapata pontosan ezeket a hiányosságokat igyekszik pótolni, mint azt Megyeri Mirtill is elmondta, a Zyntern fejlesztését jelentős kutatómunka előzte meg, számos munkakereső Y és Z generációs fiatallal, illetve az ő toborzásukkal foglalkozó szakemberrel beszélgettek annak érdekében, hogy a célcsoport számára legmegfelelőbb információkat tartalmazzák az oldalukon fellelhető hirdetések. „A hirdetésekhez videókat, fotókat tölthetnek fel a cégről és magáról a csapatról, ahova kollégát keresnek, illetve a munkavégzés helyének térképes megjelenítését is lehetővé tettük. A minimálisan elvárt munkaidő és végzettség mellett a cégek természetesen megadják a várható feladatokat, elvárásokat és hogy miért érdemes az adott munkaadót választania a jelölteknek.” – fejtette ki.

Zyntern Tinder – a jövő álláshirdetési platformja

Megyeri Mirtillt a már említett, néhány héten belül megjelenő szoftver tartalmi felépítéséről is kérdeztük. Elmondta,

„a Zyntern egyrészt a LinkedInre emlékeztet, másrészt a munkakeresők számára a felhasználói élmény a Tinderéhez hasonló: egy tutorial segítségével rövid idő alatt kitölthető szakmai profil (ún. »career one pager«) alapján a munkakereső megadott elvárásaihoz, preferenciáihoz passzoló állások ún. munkakártyák formájában jellenek meg. A munkakártyákról jobbra, illetve balra húzással, esetleg pineléssel (mentéssel) döntheti el a fiatal, hogy érdekli-e vagy sem, majd egy kattintással elküldheti jelentkezését.

Azt követően, hogy a fiatal jobbra húzta a munkakártyát, és elküldte a jelentkezését egy pozícióra, azonnal tájékoztatjuk a munkaadót a jelentkezésről, aki egy gomb megnyomásával fogadhatja vagy elutasíthatja a jelentkezést egy automatikus válaszüzenet továbbításával.”

Álláskeresés – a diákok szemszögéből

Megyeri Mirtill úgy véli, a Z generáció rendkívül tudatos. A tapasztalatszerzési lehetőség már az egyetemi évek elejétől fontos a számukra. Olyan gyakornoki lehetőségeket keresnek, ahol valódi feladatokat és tanulási lehetőséget, mentorálást kapnak, ugyanakkor jellemző, hogy gyakornokként, ismert cégeknél szeretnének elhelyezkedni, mert jól mutat a CV-jükben, de az első főállású munkahelyük kiválasztásánál már kevésbé a cég ismertsége, inkább a feladatok és a fejlődési lehetőség dominál döntésükben.
A legnépszerűbb gyakornoki programokat jól ismerik az alapítók, az általunk 3 éve létrehozott Colibri Internship Awards versenynek köszönhetően, amelyen országos szinten több mint 50 munkaadó gyakornoki és pályakezdő programja versenyzett a szakmai zsűri előtt és a közönségszavazáson. „Az elmúlt 2 évben az év gyakornoki programja címet a Budapest Bank vihette haza, akik egy rendkívül komplex programban foglalkoztatják közel 200 gyakornokukat. A különböző kategóriákban győztes volt továbbá a Nestlé Hungária, az AUDI Hungaria Motor Kft., az Unilever Magyarország Kft., a Vodafone Shared Servies, illetve az Ericsson Magyarország Kft.” – fejtette ki Megyeri Mirtill. Ezekről a foglalkoztatókról érdemes tudni, hogy átfogó szakmai fejlődést és közösségbe való beilleszkedést egyaránt segítő, tanulmányokat támogató, valamint hosszú távú karrierperspektívát biztosító gyakornoki programokat indítanak a fiatal munkakeresők számára (awards.joincolibri.com).
A zynter.com felületére jelenleg az IT-tól a vegyiparig minden szakirányból érkeznek fiatalok.

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin ÉN-KÉPZÉS című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

 

Előző cikk

Édes élet francia módra a L’École de Grande Pâtisserie-ben

Következő cikk

TAPASZTALAT, TUDÁS, TEHETSÉG – A CV KÉSZÍTÉSÉNEK MŰVÉSZETE