Home»First Class»GRÁNIT Pay mobiltárca: a mobilfizetés innovációjának új generációja

GRÁNIT Pay mobiltárca: a mobilfizetés innovációjának új generációja

0
Shares
Pinterest Google+

Rohanó világunkban, amikor már a legtöbb – és nem ritkán legfontosabb – ügyünket okoseszközeinkről intézzük és életünk jelentős részét is mobilról menedzseljük, jogosnak tűnik az az igény, hogy pénzügyi tranzakcióink bonyolítása is minél egyszerűbb és könnyen hozzáférhetőbb legyen. Ezt megelőlegezendő kezdte meg térhódító útját a PayPass, majd ezt aknázta ki végül a Gránit Bank fejlesztői és a Mastercard mérnökei közt létrejövő együttműködés, amellyel megalkották és 2016 őszén útjára bocsájtották a GRÁNIT Pay mobiltárcát. Erről, az Európában és Magyarországon is elsőként bevezetett új, mobiltelefonnal történő fizetési innovációról, annak működéséről, fogadtatásáról és lehetséges veszélyeiről beszélgettünk Hegedüs Éva elnök-vezérigazgatóval.

Hogyan sikerült a GRÁNIT Banknak az újgenerációs technológián alapuló mobiltárcát nemcsak Magyarországon, de Európában is elsőként bevezetnie?
A 2010-es alapítása óta – az akkori piacon még egyedülálló módon – digitális banki stratégiát követő GRÁNIT Bank mindig is kiemelt figyelmet fordított olyan innovatív termékek és szolgáltatások fejlesztésére és bevezetésére, amelyek az ügyfelek számára kényelmesebbé, hatékonyabbá és biztonságosabbá teszik pénzügyeik intézését. A személyes ügyintézés élményét nyújtó VideoBank, az SMS költségét megspóroló iSMS, a bankkártyát egy érintéssel lezáró és feloldó GRÁNIT Lock jó példák erre. Ebbe a sorba illeszkedik a mobilfizetéseket új technológiai alapokra helyező, a korábbi megoldásokhoz képest kényelmesebben használható és nagyobb biztonságot nyújtó lehetőség, a Mastercarddal közösen kifejlesztett GRÁNIT Pay.

Hogyan találtak egymásra a Mastercard mérnökei és a Gránit Bank fejlesztési csapata?
GRÁNIT Pay ötletünket a Mastercard Magyarországgal közösen dolgoztuk ki, akik úgy ítélték meg, hogy egy ennyire formabontó elképzelés mögé szívesen beállnának. Nagyon sok segítséget kaptunk tőlük, de úgy gondolom, mindkét félnek megérte, és sokat tanultunk a projektből.

Hogyan fogadták a fogyasztók ezt az újfajta fizetési eszközt?
Számunkra is megdöbbentő volt, hogy mekkora lelkesedéssel és kíváncsisággal reagáltak ügyfeleink a GRÁNIT Pay bevezetésére.

Többen igazi nagyköveteinkké váltak, azaz barátaiknak, ismerőseiknek is ajánlották a szolgáltatást. Sőt, néhányan beszámoltak arról, hogy csak a mobilfizetés lehetősége miatt váltottak bankot.

A social media egy nyilvános felület, elég csak megnézni azokat a kommenteket, amik a GRÁNIT Payhez kapcsolódóan érkeztek.

Lévén, hogy egy digitális fizetési eszközről van szó, egy úgynevezett banki mobiltárcáról – ami egy applikáció segítségével, immáron bankkártya használata nélkül is, egy egyszerűbb, NFC-képes, androidos mobilkészülékről is lehetővé teszi a fizetést –, mennyire mondható biztonságos fizetési formának?
Ez a megoldás alapszinten ugyanolyan biztonságos, mint a bankkártyás fizetés, viszont itt további biztonsági megoldás is alkalmazható, például az ügyfél döntheti el, hogy elég-e a telefont fizetés előtt felébreszteni vagy fel is szeretné oldani a billentyűzárat.

Az okostelefon nem tárolja a fizikai kártyaadatokat, a kártyánkon lévő kártyaszám helyett, egyszer használatos virtuális adatokkal történik a fizetés. Sőt, a GRÁNIT Lock funkció segítségével az applikáción belül bármikor, egy gombnyomással zárolható a bankkártya.

A GRÁNIT Pay szolgáltatás egyelőre csak androidos készülékeken érhető el. Tervezik esetleg Apple-készülékekre is optimalizálni?
Természetesen, ugyanakkor ennek időzítése, sajnos nem rajtunk múlik, hanem az Apple döntésén. Az Apple a magyar piacon egyelőre nem engedélyezte az MDES-technológián alapuló érintéses mobilfizetést iOS-eszközökön. De az elmondható, hogy a GRÁNIT Pay fizetési megoldás technológiai hátterében pontosan ugyanaz a platform áll, amely az Apple Pay, a Samsung Pay vagy a Google Pay rendszereket is kiszolgálja. Ez az MDES, vagyis a Mastercard Digital Enablement Service, amely egyszer használatos digitális kulcsok segítségével garantálja a kártya adatainak biztonságát. Ezért, amennyiben az Apple fizetési megoldása Magyarországon is hozzáférhetővé válik, a GRÁNIT Bank elsők között lesz képes az Apple-készülékeken is elérhetővé tenni a bankkártya-digitalizáción alapuló újgenerációs mobilfizetést.

A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin ÉN-KÉPZÉS című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

GYERE HAZA, PALI!

Következő cikk

„NEM SZERETNÉK ÚJRA HÚSZÉVES LENNI” – INTERJÚ LOVASI ANDRÁSSAL