Home»Lifestyle»Ki viszi át a stílust a jövőbe?

Ki viszi át a stílust a jövőbe?

1
Shares
Pinterest Google+

A divat kifürkészhetetlen világában minden szezon egy újabb lehetőséget tartogat a megújulásra. Annak érdekében, hogy ez az állandóan változó, soha meg nem álló gépezet tökéletesen működjön a Föld minden szegletében, tervezők, stylistok és kreatív szakemberek tucatjai dolgoznak megfeszített tempóban a soron következő kollekciók megalkotásán a divatházak műhelyeiben. Amíg egyes márkák a klasszikus vonalakra vagy a sportos irányzatra fektetnek nagy hangsúlyt, addig mások a művészi önkifejezés segítségével megrendelőik egyéniségét helyezik előtérbe. A fáradhatatlan kreátorok néhány hét alatt, a modern technológiák felhasználásával, újfajta anyagokat, mintákat és szabásvonalakat hoznak létre, hogy a divathéten egy innovatív, előremutató, minőségi és mindenekelőtt eladható gyűjteményt mutathassanak be. A Business Class Magazin felkutatta az öltözködés őrült professzorait, akik sikereiket kiemelkedő vállalkozó szellemüknek és kísérletező vénájuknak köszönhetik.

 

A popsztárok stílusában

A barbadosi származású Grammy-díjas énekesnő, Rihanna nincs még harmincéves, és máris leiskolázta a divatvilág nagyágyúit. Tagadhatatlan, ő egy valódi stílusikon. Bárhol jelenik meg, újságírók, fotósok és rajongók hada figyeli megbabonázva egyedülálló stílusát és öltözködési szokásait. Amit hord, az garantáltan népszerű lesz a következő évszakban, a vele reklámozott készítményeket pedig viszik, mint a cukrot. A média által gerjesztett óriási népszerűséget kihasználva beszállt a ruhagyártás kockázatos, ám annál nagyobb hasznot hozó üzletágába. A családnevéből kreált márkaneve, a Fenty kiemelkedő népszerűségnek örvend Amerikában és Európában, eladási csúcsokat döntöget a beauty és a street wear termékek piacán, így meghívást kapott divatvilág két legnagyobb eseményére, a párizsi és a New York-i divathétre. Ahhoz, hogy Rihanna brandje a csúcsra kerüljön, nem volt elég a sztár megnyerő kisugárzása, szükségessé vált néhány befektető bizalma, szakmai segítsége és határozott tollvonása. Az egyik legnagyobb sportszermárka, a Puma leszerződött mellé, kollaborációjukból pedig megszületett a Puma x Fenty by Rihanna kollekció. Egy színes, lendületes, túlzásokkal teli gyűjteményt hoztak létre, amelynek darabjai ideálisak sportoláshoz, emellett laza utcai viseletként is tökéletesen megállják a helyüket. Klasszikus szörfös ruházatok, vízlepergető anorákok, lenge sortok, francia vágású fürdőruhák, búvárruhák és motoros dzsekik is felbukkantak a sorozat bemutatóján. A vibráló neonszínekben pompázó, igazán kényelmesnek tűnő felsők a praktikum jegyében ipari cipzárakat, méretes hevedereket és fémes csillogású pántokat kaptak. A popsztár eklektikus stílusához kiválóan illeszkedő méretes csizmák, vaskos bakancsok és rikító sneakerek sem maradhattak ki a gazdag kavalkádból. Az Instagram-oldalára büszkén posztoló @BadGalRiRi valódi hisztériát indított milliós rajongótábora körében a nevével fémjelzett gyűjtemény napvilágra kerülése után. Biztosak lehetünk benne, hogy a tervezői feladatokat nem az énekesnő látta el, ám üzleti érzékenysége megkérdőjelezhetetlen. Közösségi oldalain a legkiválóbb marketingeseket leiskolázó képességgel terjeszti a megvásárlásra kínált termékek csábító portfólióját.

A McCartney név kötelez

Persze, neki aztán könnyű sors jutott! Sokan ezt gondolják a legendás Beatles-tag, Sir Paul McCartney lányáról, Stelláról. Ám az elszánt fiatal lány, apja árnyékából kilépve, tehetségét és vagyoni helyzetét ügyesen kihasználva, ma már saját divatbirodalommal büszkélkedhet. Napjaink talán legjelentősebb angol tervezője mindössze tizenkét éves volt, amikor eldöntötte, hogy ezt az igencsak viszontagságos, csalódásoktól sem mentes hivatást választja. Néhány jól sikerült divatillusztráció után elkészítette első dzsekijét, a londoni Central Saint Martins College of Art and Design 1995-ös vizsgakollekció bemutatóján pedig szupermodell barátnői, Kate Moss és Naomi Campbell viselték kreációit. Érdekesség, hogy a teljes ruhasorozatot felvásárolta a londoni Tokio áruház. Mindössze két év telt el, és Stella McCartney már a párizsi Chloé divatház tervezői székében találta magát, aminek elődje, Karl Lagerfeld nem igazán örült, kétségbe vonta McCartney tehetségét. Rátermettségét bizonyítandó, 2000-ben elnyerte a VH1 csatorna és a Vogue magazin által kiírt Az év divattervezője pályázatot. Madonna esküvői ruhájának megalkotása után sorra nyitotta saját üzleteit, New York, Los Angeles, London, Sanghaj, Szingapúr, Peking, Bahrein és Moszkva a lábai előtt hevert. 2004-ben egy hosszú távú megállapodást írt alá a világ talán legismertebb sportszermárkájával, az Adidasszal. A 2017-es Adidas by Stella McCartney gyűjtemény a szabadságot és határaink legyőzhetőségét hirdeti. McCartney könnyű, légáteresztő, innovatív anyagokat használt ruhái elkészítésekor, így ezek tökéletesen alkalmasak futáshoz, jógához, kerékpározáshoz vagy akár keményebb erőnléti edzésekhez is. A kiváló szellőzés miatt hűsen tartanak, kényelmesek és követik a test vonalát. A kevés szürkével és feketével megbolondított rózsaszín, citromsárga, fukszia és a neonbarack árnyalatú kreációk az élettel teli, motivált sportoló nőket célozzák meg. Neoprén pulóverei, kompressziós felsőrészei és bordázott nadrágjai az úgynevezett Boost technológiával rendelkeznek, amelyek több ezer apró kapszulában raktározzák el a mozdulatok során keletkezett energiát. A fenntarthatóság jegyében a gyűjtemény nagy része újrahasznosított poliészterből és különféle szövetek felhasználásából készült, így a mérnökök által bevizsgált termékek káros és felesleges ipari hulladék keletkezése nélkül jöttek létre. Stella McCartney megrögzött állatvédő és vegetáriánus hírében áll, így nem használ sem bőrt, sem szőrmét ruhái és kiegészítői előállításánál. Színes, modern és környezetbarát, kell ennél több? Habár Stella McCartney-t kezdetektől fogva rengetegen kritizálják apja támogatása és világhírű baráti köre miatt, ám mégis kétségtelen, hogy tehetsége és kiváló üzleti érzéke nélkül nem tudta volna tartósan fenntartani a divatszakmában megszerzett magas pozícióját.

(Fotók: Adidas, Stella McCartney, Vogue)

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin KÍSÉRLETEZŐK című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

Te is kereshetsz egymilliót!

Következő cikk

„Félek a konformizmustól” – Kollár-Klemencz László zenész, előadó társadalomról, művészi felelősségvállalásról, könnyűzenéről és a Kistehén zenekarról