Home»Trend»Tarantino szemüvege és a zene találkozása egy magyar műhelyben: Tipton Eyeworks

Tarantino szemüvege és a zene találkozása egy magyar műhelyben: Tipton Eyeworks

1
Shares
Pinterest Google+

Egy ötletből épített fel világmárkát Magyarországon Zachary Tipton Milaskey: bakelitlemezekből készülő szemüvegkereteit már Elton John, Robbie Williams és Quentin Tarantino is viseli. A Tipton tulajdonosával beszélgettünk múltról, jelenről és jövőbeli tervekről a szeptemberben megnyílt látványműhelyükben.

Egy ötlet megvalósítása

A mára nemzetközi hírnevet szerzett Tipton Eyeworks története 1998-ra nyúlik vissza, amikor az akkor Amerikában élő tulajdonos, Zachary Tipton Milaskey úgy döntött, maga készíti el saját szemüvegkeretét, mivel nem talált az ízlésének megfelelőt a piacon. Megkeresésünkre elmondta, a termék egyediségét nyújtó alapanyagra, a bakelitlemezekre édesapja garázsműhelyében talált rá. Miután megszületett az első szemüvegkerete, barátainak és zenekedvelő ismerőseinek is készített egyedi darabokat, akkor még saját kezűleg. A nagy sikerű termék sorozatgyártása már hazánkban valósult meg, miután – Zachary Tipton Milaskey elmondása alapján – 2001-ben a magyar családi kötelékeinek köszönhetően Magyarországra költözve, kapcsolatba lépett az esztergomi szemüveggyárral, amely azonban egy év alatt csődbe ment. „Az igazi fordulat 2004-ben következett be, amikor testvéremmel, Zoltánnal rájöttünk arra, hogy a legnagyobb lehetőség a saját gyártásban van.” Így beszerezték az ehhez szükséges technológiát, és megalapították a Tipton Eyeworks céget.

Az örökéletű Vinylize és megújuló Cinematique

A bakelitlemezek felhasználásával készült Vinylize-kollekció egyedisége, hogy különleges kézi technikával készül. A szemüvegkereteken jól kitapinthatóak a lemez barázdái, ami igazi különlegesség lehet főként a zenerajongók számára. „A Tipton szemüvegek alapanyagai elsősorban cellulóz-acetát és rozsdamentes acél kombinációjából készülnek, amelynek gyártása nem egyszerű, ugyanis megfelelően vastagnak kell lenniük, hogy látszódjanak rajtuk a hanglemezek barázdái, de túl vékonyak sem lehetnek, hiszen akkor könnyen eltörnek” – magyarázta érdeklődésünkre Zachary Tipton Milaskey. „Ki kellett kísérleteznünk egy különleges sajtolási eljárást, ennek eredménye a 3-4 mm keskeny, tartós, laminált lemez lett” – tette hozzá.
Bár kezdetben csak bakelitből gyártottak szemüvegeket, idővel felmerült bennük egy újabb egyedi ötlet: egy másik alapanyag felhasználása. Így kifejlesztették a filmes kereteket, a Cinematique-kollekciót, amelynek különlegessége, hogy régi 16, illetve 36 mm-es filmkockákat helyeznek a keretek száraiba. A tulajdonos elmondása alapján, mivel a vásárlóknak megadták a választási szabadságot, több km filmből kellett kikeresniük azt a bizonyos megrendelt jelenetet, így az időigényes munka gazdaságilag nem volt kifizetődő, ezért beszüntették. Ezt a kollekciót hét évvel ezelőtt gyártották, idén decembertől azonban újra piacra kerül, nem csak a klasszikus filmek rajongói számára. „Most az a tervünk, hogy veszünk egy filmtekercset, és azt feldolgozzuk egy limitált szériájú kollekcióban. Amikor az elfogy, jön a következő, más színekkel, más formákkal. Minden filmszalagot digitalizálni fogunk, és feltöltjük a Vimeo videómegosztó weboldalra, így a szemüveg viselője meg tudja keresni, pontosan melyik filmkockákat viseli” – osztotta meg érdeklődésünkre Zachary Tipton Milaskey.

Folytonos megújulás – iránymutató zenével

A Tipton folyamatosan ad ki újabb kollekciókat, követve az éppen aktuális trendeket, fogyasztói igényeket. Zachary Tipton Milaskey elmondása alapján az emberek egyre keskenyebb kereteket keresnek, ezért elkészítették a jóval vékonyabb, kifinomultabb, hordhatóbb, eladhatóbb Unbreakable-kollekciót, amelynek 12 modellje idén szeptemberben került bemutatásra. Emellett továbbra is képviselik az extravagánsabb vonalat, így a visszafogott optikai szemüvegkeret mellett, szintén szeptemberben, piacra dobták az eddigi egyik legextrémebb MM Grillst. „A hiphop idén először felülmúlta az Egyesült Államok leghallgatottabb zenei műfaját, a rockot. Ennek tiszteletére készítettük ezt az aranyfogakkal díszített kollekciót, kifejezetten a hiphoppereknek” – mutatott rá egy éppen készülő keretre, amely láthatóan precíz pontosságot és sok időt igényel.
Egy régi incidensből eredő új projektbe is belevágott a Tipton csapata – tudtuk meg Zachary Tipton Milaskeytől, amikor pillantásunk megakadt egy oszlopnyi AC/DC hanglemezre ragasztott szemüvegkereten. Mint elmondta, „az új készülő kollekció története több évre nyúlik vissza, amikor kiadtunk egy 50 darabos limitált szériát Pink Floyd-lemezekből, és mindössze két óra alatt el is adtuk az összeset, darabját 1000 euróért. Két év után azonban az együttes rátalált a termékre, és jogsértéssel vádoltak minket, mert szerintük nélkülük nem lett volna ilyen sikeres – ami igaz is” – fejtette ki. „Végül sikerült megegyeznünk. Ők egyébként értékelték az ötletet, olyannyira, hogy szerettek volna még több szériát kiadni, azzal a feltétellel, hogy a mi márkánk ne szerepeljen a terméken. Ebbe természetesen nem egyeztünk bele. Viszont az őket képviselő cég képviseli az AC/DC-t is, velük sikerült megegyeznünk” – magyarázta, hozzátéve, hogy terveik szerint december-januártól már ez a termék is piacra kerülhet.

Limitált kiadások – egyedi értékű ajándék

Mivel sok vásárlóban felmerült az igény, hogy tudni szeretnék, milyen lemez van a szemüvegkeretükön – ezt viszont nagyon nehéz visszakövetni –, ezért a cég kitalált egy olyan lehetőséget, hogy szemüvegekhez címkével és stílusosan megtervezett borítóval ellátott lemezeket csomagolnak. Legutóbb Robbie Williams kapott a Szigettől egy Vinylize szemüveget, hiszen ez érték olyan emberek számára is, akiknek mindenük megvan.
Az énekes mellett egyébként rengeteg híresség visel Tipton szemüveget. A cég egyik kiemelkedő vásárlója Elton John, aki Zachary Tipton Milaskey elmondása alapján egy alkalommal felvásárolta egy londoni bolt teljes kollekcióját. Mellette Tipton szemüveget visel még Lenny Kravitz, Michael Madsen, Ellie Goulding, Avicii, Florence Welch, Martin Garrix, Alt-J, FloRida, Quentin Tarantino, vagy éppen a U2 frontembere, Bono is. A márkát viselő sztárokról fotókat is láthatunk a szeptember végén nyílt Irányi utcai Showroom egyik falán.

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin GYÓGYÍTÓK című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

 

Előző cikk

Reggeliző ételbár Budapest központjában

Következő cikk

Jöhet zsinórban a 3. Oscar!