Home»Lifestyle»Színek, minták és érzelmek télvíz idején

Színek, minták és érzelmek télvíz idején

0
Shares
Pinterest Google+

Az elmúlt években megdőlni látszanak az öltözködés írott és íratlan szabályai. Anyáink még azt sulykolták belénk, hogy mindig kényelmesen és praktikusan öltözzünk fel, és minden esetben az évszaknak megfelelő darabokat válasszuk. Télen a sötét és vastag, nyáron pedig a világos és lenge ruhaneműt részesítsük előnyben. A Business Class Magazin annak járt utána, hogyan lehet az őszi és téli ruhatárunkat igazán egyedivé, színessé és divatossá tenni úgy, hogy azzal az egyéniségünket megfelelően kihangsúlyozzuk.

Középkori inspiráció az Alexander McQueen kifutóján

Sikerei csúcsán önkezével vetett véget életének az angol divat kiemelkedő tehetségű designere, Alexander McQueen. Halálával a divatszakmát óriási veszteség érte. Márkájának kreatív vezetői posztját Sarah Burton vette át, aki szezonról szezonra megpróbálja elődje nagyszerű munkásságát és mérhetetlen szellemi hagyatékát átadni a következő generációnak. McQueen erőteljes vonalvezetései, színpadias kreációi és extravagáns díszítései szembementek a komor angol öltözködési szokásokkal. Kollekcióiban kitűnően felhasználta országa több évszázados kulturális értékeit és hagyományait úgy, hogy közben minden esetben esztétikus és előremutató értéket hozott létre. Sarah Burton az Alexander McQueen-ház élén napjainkban egy visszafogottabb és eladhatóbb vonalat képvisel, sikerének titka pedig ruhakölteményeinek igényes és aprólékos kivitelezésében rejlik. 2017-es őszi ready-to-wear gyűjteménye a rá jellemző viktoriánus jegyekből, a magas nyakrészekből, a feltűnő fodrokból és a virágos textíliákból állt össze. A romantikus anyagokat geometrikus mintákkal tette egyedivé, színes vonalai élénk, élettel teli sziluettekben keltek életre. A természet szépségét állította párhuzamba a tervezőasztalokon született, élettelen alkotásokkal, a lángoló vörösek szívbe markoló érzelmeivel és a fekete kontrasztok erejével. Burton földet söprő ruháiban megidézi az Egyesült Királyság középkori építészeti értékeit, a templomok látványos kőcsipkéit és letisztult ívű szobrait. A feledés homályába merülő értékek és emlékek minden egyes négyzetmilliméteren felszínre törtek és átlényegülve életre keltek McQueen bemutatójának kifutóján. Íme, a múlt és jelen színes találkozása a nőiességbe és ifjúságba vetett hit erejével.

„A divat a felszabadulás eszköze kell hogy legyen, nem pedig a bebörtönzésé.” – Alexander McQueen

Értékek, tweedek, Chanel

Chanel. A márkanév, amiről már mindenki hallott. A XX. század első évtizedeiben a francia elegancia nagyasszonya, Coco Chanel alapjaiban megváltoztatta a női öltözködési szabályokat úgy, hogy szembement minden addigi előírással. Haját rövidre vágatta, nadrágot húzott, a kényelmetlen és egészségügyi problémákat okozó fűzőt eldobta, ruhái kialakítása során pedig egyszerű anyagokat használt. Valódi forradalmárként átalakította, a díszítésektől megtisztította a nők ruhatárát. A kényelmet és a viselhetőséget helyezte előtérbe. Ezzel pedig új szintre emelte a nők társadalomban betöltött szerepét, a divatra gyakorolt hatása, a férfi és női egyenjogúságában tett előrelépései a mai napig éreztetik hatásukat. Mademoiselle Chanel párizsi székhelyű divatházát 1983 óta Karl Lagerfeld irányítja, aki Coco értékeit és szabászati stílusának jellegzetes elemeit minden tavaszi és őszi kollekciójában felhasználja. 2017-es őszi haute couture gyűjteménye a brandre jellemző tweedet, a letisztult gyöngysorokat és a kifinomult kalapokat vonultatja fel modern látásmódban. A szomorú, szürke és fekete gyapjú buklék helyett Lagerfeld a mélykék, barack és bézs árnyalatokat választotta, a fényes selymekkel és szaténokkal pedig Párizs eleganciáját csempészte bele minden egyes alkotásába. Chanel klasszikus szabásvonalait feltűnő ékszerekkel és színes bakancsokkal, combközépig felfutó bőrcsizmákkal tette igazán jövőbe mutatóvá. Lagerfeld mesterien bánik a szabászollóval, éppen ott vágja el az anyagot, ahol az előnyössé és sikkessé teszi a kifinomult ízlésükre érzékeny párizsi nőket. Kiemeli a vállakat és a formás derekat, nőies, már-már szexi megjelenést biztosít annak ellenére, hogy nem mutat sem mély dekoltázst, sem kivillanó lábakat. Az Eiffel-torony árnyékában született kollekció minden egyes darabja a hordható eleganciát, Coco Chanel szellemiségét és újító jövőképét állítja elénk követendő példaként.

„Az elegancia nem azok kiváltsága, akik épp most szabadultak a serdülőkorból, hanem azoké, akik már kézben tartják a saját jövőjüket.” – Coco Chanel

Fotók: Marni, Miu Miu, Vogue

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin VIRTUDÁS című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

Filmgyártás két hazában – New York és Budapest között ingázva

Következő cikk

XXI. századi egészségügyi informatika itthon – Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér