Home»Startup»Uber után Sendee – Übergyors kiszállítás überarcokkal

Uber után Sendee – Übergyors kiszállítás überarcokkal

0
Shares
Pinterest Google+

Az éttermeket és a futárokat kapcsolja össze az augusztusban elindított Sendee névre hallgató startup, amely az Uber applikáció mintájára egyrészt felgyorsítja az éttermek ételkiszállítási idejét, másrészt pénzkereseti lehetőséget nyújt szabadúszóknak, diákoknak vagy akár irodai dolgozóknak is másodállásként.

Átalakított futárpiac

Miután hazánkból is kivonult az Uber, a vállalkozás volt marketingvezetője, Szőke Gergő nem tétlenkedett, hanem megalapított egy új startupot, az egykori fuvar- és szállítócég programozó csapatának élén álló Blaski Dániel fejlesztésvezetővel és Polgár „Rozmy” Péter designerrel: ez lett a Sendee alkalmazás, amely a futárkodás új dimenzióját hozta el Magyarországra.
A magyar fejlesztésű applikáció az éttermeket és a futárokat kapcsolja össze, a fejlesztés finanszírozását, a több tízmillió forint összegű induló tőkét is olyan fővárosi étteremtulajdonosok adták össze, akik maguk is tudják, mennyire fontos, hogy a futár pontos, megbízható és gyors legyen.

A startup két fontos céllal jött létre. Egyrészt azért, hogy a futárpiacot átalakítva, lefaragja a kiszállítási átlagidőt, az egy órát. Másrészt pedig, hogy megbízható jövedelemhez segítse azokat, akik saját idejükkel maguk szeretnének rendelkezni.

„Az indulás óta eltelt hónapokban immár közel húsz étterem szavazott bizalmat a Sendeenek és futárpartnereinek, amit azzal háláltunk meg, hogy 30%-kal csökkentettük a házhoz szállításaik idejét. Az elmúlt négy hét adatai alapján a Sendee-nek átlagosan mindössze 37,5 percre volt szüksége, hogy célba juttassa a megrendelt ételt.” – mondta el Szőke Gergő, a Sendee operációs igazgatója a hirek.prim.hu oldalnak.
A kiszállítás minőségében bekövetkezett változást a vendégek is hamar észrevették: egy budapesti olasz étterem konyhája csak kiváló értékeléseket kapott a helyben fogyasztó vendégektől, ám a házhoz szállításuk gyorsaságára a kezdetektől nagyon sok panasz érkezett, több megrendelő hidegen kapta kézhez az egyébként finom ételt. Az étterem az elsők között alkalmazta a Sendee rendszerét, így az elmúlt hetekben többletköltség nélkül, kizárólag a ténylegesen igénybe vett futározásért fizetve, sikerült a felére (35-40 percre) csökkenteniük a kiszállítási időt, ezzel együtt pedig a negatív kommentek is eltűntek az étterem közösségi felületeiről.

Egy regisztrációval csapattag lehet bárkiből

A Sendee-t a megrendelők asztali gépükkel vagy laptopjukkal, az autós, motoros és biciklis futárok pedig okostelefonjukkal használhatják. Ehhez elég regisztrálniuk, majd „élesre” állítaniuk az alkalmazást. Amikor egy étterem lead egy házhozszállítási rendelést, a rendszer felajánlja azt a földrajzilag legközelebbi futárnak. A futár azt egy kattintással elfogadhatja, és már mehet is az ételért. Aki használta az Ubert, felismerheti, hogy ez az applikáció ugyanarra a modellre épül.

A rendszer egy olyan algoritmust alkalmaz, amely optimalizálja a kiszállítást, így a megrendelt étel a lehető leghamarabb eljut a célállomásra.

A fejlesztés alatt Polgár „Rozmy” Péter a futároktól érkező visszajelzések alapján tervezte meg a szolgáltatás folyamatait, legyen szó egy új funkcióról a mobilalkalmazásban vagy a fizetési rendszerek integrációjáról.
Az alkalmazás nemcsak profi futárokat segít jövedelemhez vagy extra bevételhez, hanem olyanokat is, akik nem tudnak, vagy nem akarnak főállásban dolgozni: egyetemisták, fiatal anyukák, 50 év felettiek vagy akár már az irodákból kiszabadulni vágyó kreatívok.

Forrás: BCM, Prim hírek, 24.hu, Index, sendee.hu

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin UTÓDOK című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

Talár alól az autóipar élére – Új kézben a Pata-vállalat

Következő cikk

Agilis partner a digitális transzformációban – A Shiwa ereje