Home»Startup»GreenGo – Oszd meg és uralkodj a klímán!

GreenGo – Oszd meg és uralkodj a klímán!

0
Shares
Pinterest Google+

Az okostelefonok elterjedését követően egyre több startup próbálja applikációk segítségével hatékonyabbá tenni a közlekedést. A szoftverrel kiegészített Bubitól a BKK Futáron át a viharos körülmények között országunkból távozó Uber után egy újabb szereplő próbált szerencsét egy egészen innovatív területen: a GreenGo. Michaletzky Bálinttal, a szolgáltatás ügyvezetőjével beszélgettünk a közlekedésben fennmaradt piaci rés kihasználásáról, működési folyamatáról és előnyeiről. 

Környezettudatos közlekedés – hatékony megoldás a klímaváltozásra

Michaletzky Bálint elmondta, az ötlet megszületését a Renault Twizy adta még 5 évvel ezelőtt, amikor alapítótársaival úgy gondolták, érdemes lenne belevágni egy üzletbe a magát könnyen eladni képes elektromos autókkal. Időközben rájöttek, hogy a modell nem alkalmas a budapesti közlekedésre, de az elektromos vonal mellett kitartottak. „Nagyon fontos számunkra a környezettudatosság. Megvizsgáltuk, hogy a carsharing-rendszer működőképes lehet-e pusztán elektromos flottával, anélkül, hogy évről évre nagyobb összeget kelljen belefektetnünk a projektbe, és rájöttünk, hogy gazdaságilag is megvalósítható, így 2016-ban ezt valósítottuk meg. A klíma változik, és mi azzal tudunk tenni ellene, ha a benzines autók helyett elektromosokat használunk.” – fejtette ki. Egy e-carsharing autó 4-10 autót is kiválthat a városban, ezért a weboldalukon is arra hívják fel a gépjárművezetők figyelmét, hogy

velük együtt megreformálható a budapesti közlekedés, és csökkenthető az ökológiai lábnyom mérete.

Jelenleg egyébként 470 elektromos autó közlekedik a városban.

Mint megtudtuk, a GreenGo kezdetben egy kis területen indult 45 autóval, mára már, valamivel több mint egy év alatt, közel négyszeresére, 168-ra növelte a flottát a 60 négyzetkilométer körzetű területnöveléssel párhuzamosan. „Most értük el azt a méretet, amiről úgy gondoljuk, hogy területre és a hozzá tartozó autódarabszámra is akkora, hogy már meg lehet szólítani a tömegeket, hogy ténylegesen ki tudjuk szolgálni az igényeket.” – osztotta meg érdeklődésünkre az ügyvezető. A felhasználók jelenleg Pest megyében használhatják az autókat, mivel nincs több töltői infrastruktúra Magyarországon, így útközben nem tölthetőek az autók.

„Egy feltöltött gépjárművel el lehet menni Pest megye határáig, és haza is lehet jönni onnan.”

– emelte ki. Az autókat legfeljebb 72 órára lehet igénybe venni. „Reméljük, megjelennek majd a piacon nagyobb hatótávolságú elektromos autók is. Jelenleg egy töltéssel nyáron 130-140 kilométert lehet menni vele, télen pedig 100-110-et. Ez függ a vezetési stílustól, a klímától és a fűtéstől is. De az adatok szerint egy átlagos bérlés 7 km-es útra szól. Ezt a szolgáltatás nem hosszú távú utazásra tervezték, hanem a városon belüli ide-oda utazásokhoz. Ha a külvárost is megcéloznánk, nagyjából 2000 autóra lenne szükségünk, de abból kb. 1000 napokig is állna. A családi házas övezetben például nem nagyon tudna műküdni a carsharing, mert ott mindenkinek van autója, és lokálisan csak kicsi és rövid távú mozgások vannak.” – fejtette ki érdeklődésünkre az ügyvezető.

Mint megtudtuk, a GreenGo egy saját fejlesztésű rendszer, amelyet az üzembe helyezés előtt egy évig fejlesztettek. Van egy adatbázisuk, amely különböző információkat gyűjt be az autókba beépített hardverekről: gázpedál, fék, az ajtók be vannak-e csukva, a biztonsági öv be van-e kapcsolva, mennyivel közlekedik az autó vagy éppen merre jár. Folyamatosan nyomon követik az autók állapotát és nagy hangsúlyt fektetnek azok karbantartására.

Hogyan lehetünk GreenGo-tagok? 

A felhasználók most már weboldalon és aplikáción keresztül is tudnak regisztrálni. Meg kell adniuk az adataikat, majd személyesen is be kell menniük a céghez szerződéskötésre, ahol ellenőrzik a jogosítványukat, az épületből kilépve pedig, applikáción keresztül már azonnal autót bérelhetnek. Bár ezek a kezdeti lépések eggyel nehézkesebbé teszik az ún. onboarding folyamatot, mint általában egy mobilapplikációra épülő szolgáltatástól megszokhattuk, mivel autóbérlésről van szó, érthető, hogy ezek az intézkedések megkerülhetetlenek.

A GreenGo appot elindítva, a felhasználó láthatja az elérhető, üresen parkoló autók pozícióját, illetve az egyes járművekre vonatkozó információkat. A térképen az autókat jelölő ikonok jelzik az adott kocsi hozzávetőleges töltöttségét, arra rábökve pedig az autó akkumulátorának pontos százalékos állapota és a jármű kilométerben megadott hatótávolsága is láthatóvá válik.

Ugyanitt jelenik meg az autó rendszáma, illetve a pontos cím, ahol parkol – ide egy bökéssel útvonalat is tervezhetünk az applikációval összekötött Google Maps alkalmazásban. Miután a felhasználó kiszemelte a megfelelő járművet, az appban az óra ikonra bökve, lefoglalhatja 30 percre előre, odaérve pedig a lakat ikonnal indítható az autó nyitása. A saját PIN kódunk megadása után az autó szélvédőjén elhelyezett kijelzőn megjelenő kódot kell az alkalmazásban megadnia, ezt követően az autó ajtajai automatikusan kinyílnak. „Minden bérlés előtt körbe kell járniuk az autót, megnézve, van-e valamilyen sérülés. Abban az esetben, ha találunk ilyet, le kell fényképezni és jelenteni kell azt. A használat végeztével pedig kötelező két fotót készíteni az autóról, amelyben látható, hogy nem érte sérülés. Emelett még két előírásunk van: olyan helyen kell parkolni, ahol 7 napig ez szabályosan kivitelezhető, illetve hogy legalább 10 kilométer hatótáv legyen még az autóban, hogy el tudjunk jutni vele a legközelebbi töltőállomásra.” – fejtette ki az egyébként teljesen érthető feltételeket Michaletzky Bálint, hozzátéve, az autók használóinak egyelőre nincs lehetőségük feltölteni a gépjárműveket.

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin ÉBEDŐ ERŐ című lapszámában! 
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

Bitcoin, Microcoin és kriptovaluta – érdekességek a világból

Következő cikk

FIATALOS KÖZÖSSÉG: AZ Y GENERÁCIÓT CÉLOZZA A MOL LIMO