Home»Startup»Drónokkal a hatékonyabb leltározásért – Bemutatkozik az Aeriu

Drónokkal a hatékonyabb leltározásért – Bemutatkozik az Aeriu

1
Shares
Pinterest Google+

Kereskedelmi forgalomban kapható drónok segítségével teszi hatékonyabbá a leltározás folyamatát az innovatív technológiára építő magyar startup, az Aeriu. Ellenrieder Gergellyel, a szoftvercég ügyvezető igazgatójával beszélgettünk fejlesztésük előnyeiről, a megvalósításról és hosszú távú tervekről.

Innovatív ötlet 

Az e-kereskedelem talán legnagyobb kihívást jelentő és éppen ezért a legdinamikusabban fejlődő szegmense a logisztika és a hozzá kapcsolódó csúcstechnológia fejlesztése. Ebbe az iparágba lépett be a négy főből álló magyar szoftverfejlesztő cég a globálisan is egyedi ötlettel. „A csapat tagjait az ipari automatizálás köti össze, már több közös projektünk is volt. Egy éve, amióta megalapítottuk az Aeriu-t, kizárólag csak azon dolgozunk, hogy megreformáljuk a leltározás területét” – mondta el megkeresésünkre Ellenrieder Gergely. Kifejtette, folyamatosan monitorozzák a legújabb technológiákat, és a trendek azt mutatják, hogy a következő 5 év egyik leggyorsabban fejlődő iparága a drónüzlet lesz. Így azt gondolták, a drón mint platform kiváló lehetőséget nyújthat számukra. „Egy baráti összejövetel alkalmával kezdtük el kidolgozni a koncepció részleteit. Mivel a leltározás törvényi kötelezettség, olyan folyamatfejlesztési lehetőséget láttunk meg benne, ami jóval gyorsabb, energiahatékonyabb és biztonságosabb a jelenleginél” – emelte ki. A cégalapítók a piackutatás során azt tapasztalták, hogy a multinacionális nagyvállalatok raktáraiban gyakran komoly veszteségeket könyvelnek el a készletinformációk pontatlansága miatt, így úgy látják, fejlesztésükkel gyors üzleti sikereket érhetnek el.

A termék hatékonysága: gyorsabb, olcsóbb, biztonságosabb 

A szoftverfejlesztő cég forradalmi terméke egy ember által vezérelt drón, amely a hatalmas raktárakban, S alakban repülve, képes beszkennelni a raklapokon elhelyezett vonalkódokat. A szoftver maga iOS-alapú, vagyis a kontrollerbe helyezett iPhone-on keresztül lehet irányítani a dónt, illetve magát az applikációt kezelni. A rögzített adatokat elküldi a szinkronizált felhőbe, ezáltal elérhetővé téve azokat az alkalmazás felhasználóinak. Jelenleg a leltározási folyamat úgy történik, hogy egy targoncával felemelnek két embert 10-15 méter magasba, akik kézi vonalkódolvasóval egyesével olvassák le a kódokat.

„Az Aeriu megoldásai a leltározást 99%-kal zöldebbé, 50%-kal gyorsabbá, 20%-kal olcsóbbá és 100%-kal biztonságosabbá teszik”

– emelte ki Ellenrieder Gergely. „Időt és pénzt takarítunk meg a cégeknek. Egy targonca 72 kilowattot használ, az Aeriu pedig ugyanazt a munkát 0,72 kilowattal tudja elvégezni. Egy raklapnyi vonalkódot 8-10 másodperc alatt képes beolvasni, vagyis 6 óra alatt 2 drónnal körülbelül 3000 raklapot lehet hibalehetőség nélkül leltárba venni” – támasztotta alá.

Ellenrieder Gergely érdeklődésünkre elmondta, bár vannak már hasonló megoldások, Dél-Afrikában, Amerikában, Szingapúrban és Franciaországban, versenytársaikkal szemben, akik saját repülő kisrobotokkal jelentek meg a piacon, az ő előnyük, hogy a már kereskedelmi forgalomban kapható drónokra fejlesztettek szoftvert. Ezért a cégek a már megvásárolt termékhez egy kattintással megvehetik a szoftvert, és hardverfejlesztési költségek nélkül, könnyen bevezethetik a rendszert, amit egyszerűbb karbantartani és egyszerűbb operálni vele. Érdeklődésünkre, hogy melyik drónokkal kompatibilis az Aeriu, az ügyvezető elmondta, az a raktár adottságaitól függ. Fel kell mérniük a raktár területét, adottságait, a jelenlegi technológiát és annak megfelelően adnak tanácsot, hogy milyen eszközt érdemes használni. A beállítások a megrendelő cég szükségleteire szabhatók, a beszkennelt és azonnal továbbított adatok segítségével pedig pontosabban felmérhetőek a készletek.

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin PLAKÁTVAGÁNYOK című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!
 

Előző cikk

„Minél több film készül, annál nagyobb eséllyel készül olyan, amelyik kitűnik az átlagból” – Interjú Hutlassa Tamás producerrel

Következő cikk

„Érdekes dolgokat kell csinálni, amelyek működhetnek reklámként is” – interjú Gulyás Jánossal a Wavemaker ügyvezető igazgatójával