Home»Lifestyle»A divatvilág legbefolyásosabb asszonyai – 2. rész

A divatvilág legbefolyásosabb asszonyai – 2. rész

1
Shares
Pinterest Google+

Az elmúlt évtized hatalmas változásokat hozott mindannyiunk életébe. Sokan úgy tartják, hogy egy magából kifordult, felgyorsult világban éljük meg – a régi értékrendeket hátrahagyva – az individuum előtérbe helyeződését. A férfi és női szerepek lassan átalakultak, a nő ma már nem a gyengébbik nem szinonimája, hanem a férfi egyenjogú társa. Ezt a társadalmi és szociális metamorfózist csak segíti a világsajtót megrengető Harvey Weinstein-botrány, ami globális szinten hívja fel a figyelmet a szexuális zaklatásokra és az erőszakos visszaélésekre. Felerősödtek a női energiák, ezáltal a céltudatos és magabiztos nő lett az általános. A nő, aki tudja, hogy mit akar és mik a jogai. Ennek tudatában a Business Class Magazin hasábjain újabb három sikeres asszonnyal ismerkedhetnek meg, akik saját korlátaikat átlépve, egyedülálló karriert futottak be a divat kőkemény világában.

 

Veszedelmes viszonyok a Versace-birodalomban

 A leginkább botrányairól, féktelen partijairól és számtalan plasztikai beavatkozásáról elhíresült Donatella Versace alapjaiban változtatta meg a Versace divatházat, amikor testvére, Gianni tragikus körülmények között életét vesztette. Az addig nagyvilági életet élő milliomosnő élete gyökeresen megváltozott, átvette az akkor éppen csúcson járó divatbirodalom vezetői székét. Talán ekkor vált igazán felelősségteljes felnőtté.

Donatella Versace az olaszországi Reggio Calabriában – a család legkisebb gyermekeként – 1955-ben látta meg a napvilágot. Amíg apja könyvelőként dolgozott, addig a kis Donatella a nála nyolc évvel idősebb bátyjával, Giannival sikerről és csillogásról álmodozott. A lány alig töltötte be a 20. életévét, Giannival Firenzébe költözött, hogy valóra válthassák dédelgetett álmaikat, és betörjenek a divatiparba, saját márkát hozzanak létre. Céljuk a magas minőségű, tradicionális olasz stílusban készült ruhák értékesítése volt, amit kellő fegyelemmel és fáradhatatlan szorgalommal csúcsra juttattak. Gianni a rivaldafénybe vezette Donatellát, aki PR-osa, jobb keze és múzsája volt egyben, cserébe testvére árnyékában kockázat nélkül élhetett. 1978-ban megnyitották első üzletüket Milánóban. Világmárkává tették a Versace családnevet. Egyedi dolgot hoztak létre, jellemzőjük a drámai és színpadias megjelenés lett. Az 1980-as évek elején piacra dobták első saját parfümjüket, a Blonde-ot, majd egy megfizethető vonalat alkottak Versus néven. A márkára Andy Warhol, az ókori görög és római művészet, valamint a modern absztrakt voltak a legnagyobb hatással, ezek az inspirációs jegyek pedig tökéletesen visszaköszöntek a kifutóra küldött kreációkban. A sztárok és hírességek imádták Gianni Versace feltűnő munkáit, a felsőbb társadalmi rétegekben sikk lett Versace-darabokban megjelenni. Ám a fényűző életmód, a mesés villák, a temérdek pénz és hírnév élvezete tragikus körülmények között véget ért, amikor 1997. július 15-én a reggeli sétájából hazatérő Giannit egy fegyveres ámokfutó Miami Beach-en lelőtte. Az akkor már világhírű designer belehalt sérüléseibe, gyilkosa ugyanazzal a fegyverrel önmagával is végzett. Végrendeletében két bátyját, Santót és Jorge Saudot nevezte meg cége igazgatójának, Donatellát a kreatív vezetői székbe javasolta. Érdekesség, hogy unokahúga, Donatella lánya a Versace-divatbirodalom 50%-át örökölte, Gianni szerelme, a modell Antonio D’Amico pedig élete végéig havi nagyjából 26.000 dollárnak megfelelő járadékhoz jutott. Donatella szíve kis híján megszakadt a fájdalomtól, ám elhatározta, hogy nem folytatja testvére művészetét, hanem új irányba tereli a világmárkát. Nyitott az új piacokra, számtalan új üzlettel bővítette a milliárdos divatbirodalmat. Első kollekciói azonban testvére alkotásainak halvány utánzatai lettek. Több évtizedbe telt, amíg rátalált saját stílusára. Reflektorfénybe helyzete a ruháit viselő énekeseket és színésznőket, ügyesen kihasználta, hogy Madonna, Lindsay Lohan, Mariah Carey, Christina Aguilera, Lady Gaga, Sir Elton John, Kate Moss és Demi Moore szívesen visel Versace-darabokat. A márka leghíresebb ruhaneműje az az áttetsző, lágyan leomló, mélyen dekoltált estélyi, amit az ezredfordulón Jennifer Lopez a 42. Grammy-gálán hordott. Donatella a látványos színkombinációkra, a feltűnő elemekre és a meghökkentő reklámokra fektette a hangsúlyt, így igazán sikeres és maradandó élménnyel tudta megajándékozni rajongóit. Az igencsak drága darabok a közösségi oldalak előretörésével pillanatok alatt a jól fizető vásárlók kosarába kerülhettek. A márkát ügyesen felépítette, ruhái és kiegészítői mellett lakberendezési tárgyai is nagyon népszerűvé váltak, Palazzo Versace névre keresztelt szállodalánca Miamiban, Dubaiban és Ausztráliában is várja a barokk építészeti jegyekkel díszített, exkluzív szobákkal berendezett luxushotelek szerelmeseit.

Versace magas fokú szabászata

A kevesebb néha több. A Vogue vezető divatkritikusa szerint sok jelzővel lehet illetni az Atelier Versace 2017-es őszi-téli couture kollekcióját, de ezzel a mondással semmiképpen. A Róma aranykorát idéző sziluettek egyedi szabásvonalai és pompás díszítései az haute couture minden elvárásának megfelelnek. A csillogó aranyak, a fénylő ezüstök és a hideg hófehér textíliák találkozásából alkotta meg Donatella Versace az év talán legkülönlegesebb gyűjteményét, amelynek darabjai a fényűző alkalmakon és a báli szezonban is tökéletesen megállják a helyüket. A világhírű olasz márka vezetője ebben a szezonban is a tőle megszokott lehengerlő megjelenésre törekedett. A divatház ikonikusnak számító fekete-arany textíliái éles kontrasztot húznak a gyűjteménybe, egyben kiemelik a felvonultatott jéghercegnők ezüstös és hófehérbe burkolt eleganciáját. Fénylő anyagokkal dolgozik, így nem lenne szükség semmiféle extrém díszítésre a kreációkon, ezek a darabok önmagukban is figyelemfelkeltőek.

De mit ér a Versace pompa nélkül? Bronzos hímzései, finom és aprólékos gyöngyözései a sorozat exkluzivitását még inkább erősítik. A végtelen flitteráradattal csúcsra járatott nadrágos összeállítások ebben az évszakban rafinált mandzsettájú zakókat kaptak, dögös koktélruhái pedig a karakteres vállrészek és a bonyolult 3D-s rátétek segítségével válnak meghatározóvá. A földet söprő, nőies sziluetteket pókhálószerű láncdíszítésekkel látta el, amelyek a mély dekoltázsokat és a magasan sliccelt szoknyákat még jobban kiemelték. A libbenő sifonok, a leomló selymek és a sokat sejtető csipkék földre szállt szexi istennőket varázsolnak viselőjükből. A lebilincselő kollekciót végignézve, nem csoda, hogy Donatella Versace lett 2017 decemberében a londoni The Fashion Awards gála Fashion Icon kategóriájának győztese. Mert egyszerűen zseniális!

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin PLAKÁTVAGÁNYOK című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában! 

 

 

 

Előző cikk

„A legjobb marketing, ha a táskáink az utcán vannak és büszkén hordják őket az emberek” – interjú Kovács Borisszal és Komaság Lénával, a Tenshibag táskamárka alapítóival

Következő cikk

Szubkultúrában született régi ismerős: Sarki Fűszeres, a delikátüzlet