A jövőben várhatóan még rugalmasabb munkáltatókra és munkavállalókra lesz szükség. Az Y és Z generáció munkavállalási és munkavállalói stílusa jelentősen eltér az idősebb generációkétól. Más pozíciók, más munkakörök kialakulása várható, ezek a feltételek pedig újabb kihívások elé állítják majd a munkaerőpiacot. De számos egyéb tényező is hatással van az álláskeresésre – sokan elhagyják az országot, hiányszakmák képződnek, ez pedig a nyugdíjrendszerre is befolyással van. A munkaerőpiac folyamatos és dinamikus változásban van, ami a munkáltatóktól is szemléletváltást kíván, fogalmazza meg véleményét Bártfai Adrienn, a Groupama Biztosító senior HR-szakértője, míg Klementz Kata, a Loffice társalapítója és coworking-szakember szerint a jövő a digitális nomádoké, akiknek mindössze egy laptopra és internetkapcsolatra van szükségük a rugalmas és mobilizált munkavégzéshez.

Bár napjainkban a politikai és gazdasági érdekek kényük-kedvük szerint formálják a médiapiacot (ennek megbizonyosodásáért elég csak elolvasnunk dühös nagyvállalkozók nyilatkozatait), a szegmens egyes szereplőinek legnagyobb ellenfelét a világháló jelenti.

A hetvennégy éves Jordán Tamás nem is hiszi el a korát – nagy lendülettel alkot, közösséget és közönséget teremt. Az Egyetemi Színpadon edződött, sokoldalú művész nem adja fel, és úgy látja: életének legfőbb célja és értelme, küldetésének beteljesülése a szombathelyi Weöres Sándor Színház megalapítása volt. Jordán Tamás mesélt pályája nehézségeiről, küldetéseiről, társadalom és kultúra viszonyáról.

Egyes tudósok szerint a nemrégiben előbukkant Zélandia lehet planétánk nyolcadik kontinense, továbbá a közelmúltban a NASA bejelentett 7 Föld-szerű bolygót. Az ilyen és ehhez hasonló nagyszabású felfedezések mégis eltörpülnek a kereskedelemben zajló eseményeket övező feszültségek mellett. Kasszás Erzsi, vörös csillag, parkolóadó és osztrák–magyar minőségkülönbség jellemezte az elmúlt heteket – az ezek kapcsán felmerülő kérdésekre kerestük a választ.

Fotó: Kiss András A cikket olvassa el a Business Class Magazin OKOS JÖVŐ című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Közhelyesnek tűnő, de minden szavában igaz megállapítás, hogy a divat egy állandóan változó, véget nem érő folyamat. Egy olyasfajta láncolat, ami időnként visszatekint a múltba, hogy a tanulságokat leszűrve, önmagát inspirálja. Néha forradalmi újításokkal lepi meg hódolóit, néha pedig eleget tesz az elvárásoknak. Kiszámíthatatlan, de tervezhető. Lehet, hogy ami tegnap még menő és keresett volt, az holnap már a feledés homályába kerül. A tehetséges, egyedi látásmóddal megáldott designerek pedig – nekünk, földi halandóknak – abban segítenek, hogy lépést tudjunk tartani az állandóan változó, megújuló öltözködési szokásokkal. A következő összeállításunkban olyan divattervezők munkáit mutatjuk be, akik művészetükkel látványos, olykor meghökkentő és roppant tanulságos jövőképet vizionálnak.

Verseléssel indult a VI. Flow Leadership Konferencia a Flow Csoport és a Human Telex Consulting szervezésében, amely immáron 6. éve kínál egy teljes napot a vállalatvezetőknek, hogy rákapcsolódva a flow-élményre, izgalmas előadásokon és színes programokon keresztül nyerjenek egy nap színtiszta inspirációt, kapcsolatépítési lehetőségeket, feltöltődést és kikapcsolódást. A rendezvény idén április 11-ére esett, így az opening keynote előtt egy néhány perces, asztaltársasági bemutatkozás vette kezdetét a költészet napjának jegyében, természetesen verselve. A hazai és a szép számmal megjelent nemzetközi résztvevő és előadó lendülete és a jó hangulat egész nap kitartott, a flow-élménynek otthont adó Kempinski Hotel Corvinusban.

Hogy mit is jelent pontosan a startup kifejezés? Erre a kérdésre számtalan válasz létezik. A legkifejezőbb mégis az, hogy olyan újonnan induló vállalkozások gyűjtőfogalma, amelyek gyors fejlődési potenciált mutatva, viszonylag rövid idő alatt, nemzetközi vizeken is sikeressé tudnak válni egy-egy ötletükkel vagy szolgáltatásukkal. És hogy a magyar startupvállalkozások közt szörfölve, miként kerül éppen a Bridge Budapest a látómezőnkbe? Erről beszélgettünk Pistyur Veronikával, a Bridge Budapest ügyvezetőjével.

Amennyire apró kis lények a méhek, olyannyira nagy horderejű dolgokra képesek. Történelmi tény, hogy idestova 16 ezer éve élnek már köztünk, az általuk előállított méz legendái pedig visszanyúlnak egészen Hippokratész koráig. Az istenek eledelének és az ifjúság forrásának is tartott ragacsos nektár azonban ma már nem csak íze és gyógyító hatása miatt kerül a középpontba.

Ma már alig van olyan mozi- vagy reklámfilm, amely nem tartalmaz digitális trükköket. Hogy mennyi munka van a leforgatott nyersanyaggal, azt Szarvasi Zoltán és Benyó Zoltán szakemberek, Budapest egyik legnépszerűbb vizuális effektekkel foglalkozó utómunka stúdiójának számító Digital Apes két vezetője mutatta be a Business Class Magazinnak. Megismerhettük a digitális utómunka kulisszatitkait és a tudatosan látványos – vagy épp észrevehetetlen – trükkök működési mechanizmusát.
SHARE

Hírek