fbpx

A YouTube-tutorialok korában autodidakta módon is képezhetjük magunkat, és kellő szorgalommal és kitartással szinte bárki elsajátíthatja bizonyos szakmák fortélyait. De mi a helyzet akkor, ha zeneipari szakemberré szeretnénk válni? Hol szerezhető meg az alapvető szakmai tudás? A válasz: a Zeneipari Hivatalban.

Már gyerekkorom meghatározó élménye volt egy figura, aki fehér öltönyben és kalapban ugrál egy színpadon, körülötte fúvósok és más muzsikusok, akik olyan lüktetésű zenét játszanak, amelytől egyből táncolni támad kedvem. Akkor még nem tudtam, hogy az illető KRSA, azaz Tóth Kristóf, a Pannonia Allstars Ska Orchestra (röviden PASO) frontembere. A korábban több zenekarban is dobosként játszó MC-énekes egyik célkitűzése az volt, hogy a jamaicai ska műfajt megismertesse az itthoni közönséggel. Az idén tizenöt éves PASO sikere magáért beszél – ősszel egy big banddel lépnek színpadra, és a gyerekműsorprojektjük is beindulni látszik. Más kérdés, hogy a ska mennyire vált népszerűvé itthon – sok minden más mellett erről is beszélgettünk KRSA-val, aki ezúttal „civilben” jelent meg, a fehér szett nélkül.

Elkészült az Aranyélet című, az HBO Europe saját gyártású magyar sikersorozatának befejező, harmadik évada, amely lezárja Miklósiék keserédes kalandjait, és nyugvópontra kíséri az ügyeskedő család négy szereplőjének történetét. Azt, hogy ez Magyarország legsikeresebb televíziós sorozata, a rajongói várakozások és a sorozat körüli buzz is igazolja. Összesen négy évig dolgozott rajta egy közel 250 fős állandó stáb. Két kamera, két rendező, nemzetközi követelmények, nagyjátékfilmes budget és feszített tempó jellemezte az Aranyélet forgatásait, az utolsó évad pedig nemcsak a képernyőn, hanem a háttérben is tartogatott meglepetéseket az alkotóknak. Hogy mi mindent, arról egy, a Budapesti Gazdasági Egyetem Markó utcai épületében zajlott forgatáson tett látogatásunkon mesélt Angyalosy Eszter, az HBO Europe forgatókönyv-fejlesztésért felelős szakembere, és Fodor Judit, a Laokoon Filmgroup és a sorozat gyártási producere, valamint Marosi Gábor vezető operatőr, aki a sorozat esztétikájáért felelt.

Manapság könnyebb befutni a fogyasztási szokások megváltozásának és a közösségimédia-felületeknek köszönhetően, ugyanakkor nem lehet a YouTube-ból befolyó összegekből „Hawaiira utazni” – állítja Tóth Bertalan és Biksi Gábor, a Cloud 9+ két zenésze, akikkel az EFOTT előtt beszélgettünk a lemezeladások „nem létezéséről”, polgári szakmájukról, a mainstream és az underground közti mezsgyéről, valamint arról, hogy miért ne legyen az embernek főnöke.

A Supermanagement számos zenekarral dolgozik, az igazán nagyoktól a feltörekvőkig. Az érdekelt minket, hogy ennek a portfóliónak a menedzselésére milyen lehetőségeket kínálnak a digitális világ eszközei. Kérdéseinkre Tóth Gergely alapító válaszolt.

„A mai nap a fásultság és az ügyintézés különös kombinációja miatt zárva tartok. Míg az utóbbinak talán ma a végére járok, addig a fáradtság valószínűleg kitart egész héten, ha ez változik, itt jelzem. De addig, amíg nem örömmel, szeretettel főzöm, inkább nem teszem! Azt gondolom, hogy nincs olyan ember, aki ezt nem érti. Kivéve, aki nem akarja megérteni” – posztolta június végén a Szobakonyha Facebook-oldalán Viktor, az a különös séf, aki személyes kapcsolatot kialakítva főzött és szolgálta ki törzsvendégeit a barátságos lakásétteremben, amely az Egyetem tér szomszédságában működött. Utánajártunk a történetnek, amely egy új kezdettel zárul: Viktor Bisztró született.

Takács Ákos szerint a fogyasztók tudják, hogy ha megvásárolják a társaság valamely termékét, azzal hozzájárulnak egy tehetséges sportoló vagy egy kulturális kezdeményezés támogatásához, esetleg egy egyetemista álmainak megvalósításához. A Red Bull marketingmenedzsere úgy véli, az energiaitalok funkcionális termékek, nem szomjoltásra találták ki őket, a „véleményvezérekkel” való marketing-együttműködés nem új keletű dolog, továbbá figyelik a konkurenciát, de a saját dolgaikkal vannak elfoglalva, valamint azt is megtudtuk, hogy már dolgoznak a Pilvaker visszatérésén.

Koncerten, meccsnézés közben, valamint futás után. Hogy micsoda? Többek között ez is szóba került a szakemberrel folytatott beszélgetésünk során, hiszen az alkoholmentes termékek piaca az elmúlt években nagyot ugrott, és nemcsak az íz fejlődése miatt, hanem a kiváló tápanyagtartalmának és hidratáló hatásának köszönhetően is, legalábbis ezt vallja Palkó András, a Heineken Hungária marketingigazgatója. Elmondása szerint a társaság nem akarja kiszorítani a kisüzemi gyártókat a piacról, hiszen jól megférnek egymás mellett. Elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben komposztálható, növényi alapú poharakból fogjuk inni a sört műanyag pohár helyett, valamint azt is megtudtuk, hogy a tavalyi évet az ominózus Csíki–Heineken-ügy ellenére is jól zárták.

A streamingszolgáltatások a tengerentúlon már a zeneeladások kétharmadát teszik ki, és a fejlődés lendülete nem lankad. Egyre többen érzik úgy, hogy megér havi tíz dollárt a világ szinte összes zenéje, és lassan az előadók is megbékélnek az új rendszerrel.

A 3G Multimédia Kft. közel öt éve a magyarországi háttérzenepiac egyik meghatározó szereplője. Sziklay-Pap Ferenc alapítóval beszélgettünk a piacra lépés nehézségeiről, a szolgáltatás előnyeiről, a zene befolyásos erejéről és arról, hogyan is hat ránk pszichésen az üzletekben szóló, vásárlás közben passzívan hallgatott háttérzene.
SHARE

Hírek


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /www/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:34 Stack trace: #0 /www/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(658): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/www/wp-content...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /www/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 34