Vásárolj okosan a Smartkosárral!
A technológiai fejlődésnek köszönhetően a fogyasztói trendek az online vásárlás irányába mutatnak. A szupermarketek széles kínálata és az igen eltérő árak miatt azonban gyakran nehéz eldönteni, hogy hol érdemes bevásárolni. Erre a problémára talált megoldást a Smartkosár.hu csapata: született egy weboldal, amelynek segítségével összehasonlíthatjuk az online bevásárlóközpontok árait, így jelentős költséget spórolhatunk meg bevásárláskor.
Megoldás egy problémára
„Egy balatoni utazásra készültünk, írtunk egy hosszú bevásárlólistát, majd megbeszéltük egymás között, hogy megnézzük a közelben lévő közértek árait, és az alapján eldöntjük, hogy hol vásárolunk. Ez olyan időigényes volt, hogy fel kellett adnunk az egészet, ráadásul még a vonatot is lekéstük. Végül az állomás melletti kisboltban vásároltuk meg a termékeket többszörös áron. Ekkor született meg a Smartkosár.hu ötlete” – emlékezett vissza Kövesdi Áron, a startup ügyvezetője. Az ötletgazdák első lépésként regisztráltak egy egyetemisták között meghirdetett startupversenyre, ahol irányítótanárok segítettek az üzleti terv kidolgozásában, amelyet egy zsűri előtt kellett bemutatni. A versenyt megnyerték, ami arra sarkallta őket, hogy aktívabban kezdjenek el foglalkozni az ötlettel.
Piackutatás – valós igények felmérése
Kövesdi Áron elmondta, hogy miután megnyerték a versenyt, le akarták tesztelni, mennyire valós az általuk korábban megfogalmazott igény a megoldásukra, ezért elkezdték felmérni az emberek vásárlással kapcsolatos legnagyobb problémáit.
„Végeztünk online piackutatást és több személyes interjút különböző szegmensekből, amelyből az derült ki, hogy a három legfőbb probléma az ár, az idő és a döntésképtelenség.”
A felmérés szerint a vásárlók gyakran érzik azt, hogy rengeteg pénzt költenek élelmiszerre – ráadásul sok esetben fölöslegesen, hiszen a különböző opciók miatt nem tudják, hova menjenek vásárolni, és olykor az akciós újságokat hívják segítségül, de azok még jobban félrevezetik őket. „A vásárlók becsapva érzik magukat, hiszen a reklámújságokban megjelenített csalogató árak mellett a többi termék sokszor jóval magasabb áron van, mint más közértekben” – mutatott rá az alapító.
Az idő problémájára kitérve elmondta, hogy mivel az emberek nagy része nem rendszeresen végzi a bevásárlást, hanem ad hoc döntések alapján, amikor valami éppen elfogy, és mivel még kevesen használják az online élelmiszer-vásárlásból adódó lehetőséget, rengeteg időt töltenek el sorba állással. Ráadásul sokan a bevásárlással járó cipekedést és negatív élményeket is – kilyukadt tejeszacskó a kocsi hátsó ülésén – felhozták problémának. „Más piacokhoz képest az élelmiszerpiacon rengeteg termék van, minden helyettesíthető, és a vásárló nehezen tudja eldönteni, hogy az ő igényét melyik elégítené ki a legjobban. Azt láttuk, hogy nagyon nagy a marketingzaj, és általában az első benyomások alapján veszünk le a polcról egy terméket, és azt vásároljuk éveken keresztül, nem is adunk lehetőséget arra, hogy másokat is kipróbáljunk” – osztotta meg a kutatásuk eredményét Kövesdi Áron.
Kéthavi fizetést spórolhatunk
A piackutatás eredményeit figyelembe véve a csapat elkezdte a Smartkosár.hu fejlesztését. „Bíró Roland, az Árukereső társalapítója mentorként segített minket szakmai tanácsadással, a koncepció és az üzleti modell kidolgozásában. Ez után idén februárban bekerültünk a Start It @K&H inkubátorházába, ahol még több szakmai segítséget és infrastruktúrát kaptunk” – emlékezett vissza az ügyvezető. Kezdetben magánforrásból finanszírozták a vállalkozásukat, de a marketingköltések miatt szükségük volt egy kisebb összegű kockázati tőke bevonására.
Mivel a feltérképezett problémák közül a legnagyobb az árérzékenység volt, létrehoztak egy olyan oldalt, ahol megtalálható több online szupermarketnek a teljes aktuális kínálata és azok árai. „A felület a többi ár-összehasonlító oldallal ellentétben nem egyesével hasonlítja össze a termékeket, hanem a teljes vásárlói kosarat nézi. Mivel az egyes kosarak árai között a tesztek alapján 30 százalékos eltérés figyelhető meg, a szolgáltatás segítségével egy négytagú család akár több mint kéthavi nettó átlagkeresetnek megfelelő összeget, 440 ezer forintot is megspórolhat egy év alatt” – vázolta fel az augusztus közepétől elérhető platform lényegét Kövesdi Áron. A Smartkosár.hu jelenleg a Tesco, az Auchan, a Príma, a Lacsiboltja és a G’Roby áruházak több mint 60 ezer termékét kínálja, de ez a szám a boltok kínálatával párhuzamosan folyamatosan változhat.
A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin MAGYAROK című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!