„Manapság egy jól futó videóklip a legjobb reklám”– Interjú Soltész Péterrel, a Punnany Massif menedzserével
A kultúra és annak ágai – jelen esetben a zene – legalább annyira üzlet, mint az autók, a telefonok vagy az órák. Rendhagyó módon Cross rovatunkban Magyarország egyik, ha nem a legsikeresebb együttesének menedzserével beszélgettünk felfutásukról, a hirdetésekről, az átalakulásról, illetve az állami támogatásokról.
Tanár legyek vagy ügyvezető igazgató? – Nagyon nem mindegy
A PwC Magyarország a korunkat leginkább foglalkoztató robotika versus emberi tőke kérdését vizsgálta, a kutatásból kiderül, hogy az emberek nem annyira borúlátóak, mint azt gondolnánk. A témával kapcsolatos kérdéseinkre Bencze Róbert, a cég HR-vezetője, illetve Sóti Anett, a DreamJo.bs és a HR Fest társalapítója, HR-szakember válaszolt.
Szenvedélyből üzlet: a Flaar sikertörténete
Megélhetünk egy hobbiból? Fontos az üzleti terv kidolgozása? Szükség van befektetőkre a működéshez? Miért fontos a brandépítés? Egy garázsműhelyből induló, mára Európában is elismert magyarországi hajógyártó cég, a Flaar egyik alapítójával, Mezey Zoltánnal beszélgettünk álmokról és megvalósításukról.
Omixon – Egy startup, amely magasabb esélyt biztosít a sikeres transzplantációra
A tudomány fejlődésével a kutatók azon dolgoznak, hogy egyre pontosabb DNS-adatokat kapjanak a betegségek gyógyítása érdekében. A sikeres transzplantációhoz a donor és a beteg szervezetének kompatibilisnek kell lennie, azaz a HLA-géncsalád génjeinek azonosnak vagy nagyon hasonlóknak kell lenniük. Ezeknek a géneknek a pontosabb vizsgálatára fejlesztett ki az Omixon egy újgenerációs DNS-szekvenáló készülékekre kezdetben egy szoftvert, majd egy reagenseket is tartalmazó transzplantációs tesztet. Arra voltunk kíváncsiak, a transzplantációs laborok hogyan használják a terméket.
Portugál–magyar összeborulás – Elindult az East West European Venture Capital Fund
Új befektetési tőkealap indult a közelmúltban, többek között az Eximbank, az OTP Bank, illetve a MOL közreműködésével, amely a címben említett két ország vállalkozásait igyekszik segíteni. A hangzatos kezdeményezés ugyanakkor kérdéseket vet fel, például azt, hogy a jobboldali magyar kormány milyen lehetőséget lát a baloldali csodaként emlegetett ország gazdaságában. A témával kapcsolatban a projektet jegyző szereplőket, szerveket kérdeztük.
Hozzáadott érték – Milyen erőt képviselnek a legnagyobb hazai cégek?
Vajon mi kellene a hazai kkv-szektor felpörgetéséhez? Vajon komoly nemzetgazdasági szereplő Magyarországon a Prezi? Vajon, ha az ember Szegeden újságíró, akkor érdemben hozzá tud szólni az ország folyamataihoz? Pogátsa Zoltán közgazdásszal beszélgettünk egy nemrég napvilágot látott kutatás kapcsán, a „hozzáadott értékben” nem csalódtunk.
Közösségteremtés a családi vállalatok generációváltásának megsegítésére: FBN-H
A vállalkozó családok szerepe a gazdaságban megkérdőjelezhetetlen, becslések szerint a családi vállalatok adják a magyar GDP közel felét. Ezeknél a vállalkozásoknál gyakori probléma a generációváltás folyamata, ami sokkal összetettebb kérdéskör annál, hogy úgy aposztrofáljuk: az apa átadja a fiának a cég irányítását. Mára egy külön szervezet is igyekszik támogatni ezt …
„Ragaszkodjunk saját országunk gyártóihoz” – Fabak bútorgyár
A 18 évvel ezelőtt megalapított Fabak kanizsai bútorgyár rohamos fejlődésével beírta magát a sikeres vállalkozók történelmébe. A több mint 80 család megélhetését biztosító vállalat alapítójával és vezetőjével, Németh Pál Leventével beszélgettünk a gyár fejlődéséről, tevékenységeiről, sikerekről és nehézségekről.
SMART 2018 – RÉSZLETES PROGRAM
Az április 4-én megrendezésre kerülő SMART konferencia, hazánk legjelentősebb tech szakmai eseménye, mely a fintech, a mobiltechnológia, az 5G, az IoT, az autóipar, a virtuális- és kiterjesztett valóság, a kiberbiztonság és az automatizáció aktualitásait vizsgálja. Az alábbiakban tájékozódhat a konferencia programjáról! Zöld terem: Digitális határterületek A Digitális határterületek teremben kiemelkedő hazai és nemzetközi …
SMART 2018: Együtt lehetnek sikeresek a régió nagyvárosai a startup piacon
A startup építés nem országokról, hanem városokról szól, legalábbis a régiónkban. Nem feltétlenül kell Budapestnek önmagában startup központtá válnia, sokkal fontosabb lenne, hogy a térség nagyvárosaival együtt tudjon olyan egységet létrehozni, ami erőteljesebb jelenlétet biztosít a globális porondon – véli Kovács Péter, a Budapest Startup Safary és a Central European …