Online ruhatisztítás mesterfokon
Online megrendelésre közvetít lakossági ügyfeleknek professzionális ruhatisztítást és vasalást a Neatly nevű magyar startup. A „sharing economy” modellre épülő vállalkozás összehozza a nagyon elfoglalt családanyákat a profi vasalónőkkel.
Hiánypótló szolgáltatás
A Drukka Startup Stúdió keretében induló Neatly összehozza a vele szerződött szolgáltatókat – mosó- és vegytisztító céget, illetve vasaló alvállalkozókat – a megrendelést pár kattintással igénybe vevőkkel. A megrendelő fellép a szolgáltatás oldalára, kattint párat, és már csak a futárt kell várnia, aki pontosan tudja, hová kell jönnie, és mit kell elvinnie. Majd nem több mint 36 órán belül vissza is érkezik a kimosott, kivasalt ing vagy bármilyen háztartási textília.
A Neatly három évvel ezelőtt lépett piacra, akkor készült el az online platform és állapodtak meg az alvállalkozókkal, közöttük az ország egyik legnagyobb tisztítószolgáltatójával, az 50-60 szalont üzemeltető Top Clean Kft.-vel, valamint a vasaló alvállalkozókkal és a futárokkal. Az üzlet pillanatokon belül beindult, az első megrendelőjük egy magánszemély volt, aki paplanok tisztítását kérte. Bár gyorsan elterjedt a szolgáltatás hírneve, a magánmegrendelőkből nehezen tarthatnának fenn egy ilyen startupot, éppen ezért
ügyesen becserkészték az airbnb-zőket: a Neatly saját lakástextilkészletét adja bérbe a tulajdonosoknak.
Erre nagy a kereslet, hiszen a rövid távú lakáskiadás kapcsán az ágynemű, a törülköző és egyéb textíliák gyakori mosása és cseréje igencsak munkaigényes. Ha pedig a magyar startup nagy tételben, egyszerre 200-300 kiló háztartási textíliát mosat egyszerre, akkor jelentősen csökkenti a költségeket. Minden lakásnál részletes preferenciarendszert állítanak be: kevert szálas vagy 100 százalék pamut legyen a textília, fehér vagy más színű, a pontos mennyiség is fontos, valamint a lakás befogadóképessége is.
A lakossági megrendelők nagy része az előzetes várakozásokkal szemben nem egyedülálló, karriert építő fiatal – bár ők is sokan vannak –, hanem családos nők, akiknek a vasalás az utolsó, amire idejük marad.
Nagyrészt magyar ügyfeleik vannak.
A Neatly három idősávban dolgozik, a délután 4 és este 8 között leadott rendelésekért másnap reggel jön a futár, de a reggeli idősávban (9 és dél között) feladottakat még estig elviszik. A tiszta, vasalt ruhákat majd legkésőbb 36, de inkább 24 órán belül kézbesítik. Ha csak vasalást rendeltek, akár még aznap is visszatérhet a ruha. A startup egy minimális rendelés fölött a ruhát ingyen el- és visszaszállítja. A lakossági ügyfél átlagosan havonta egyszer rendel – bár aki öltönyös irodában dolgozik, egy-egy alkalommal akár 12–14 inget is lead –, szemben az airbnb-s lakásüzemeltetőkkel, akik 4–6 napos forgási periódusokban működnek. Velük hosszabb távú szerződéseket kötnek, míg a lakossági ügyfelek egyszeri, illetve heti és kétheti gyakoriság között választhatnak.
A startupnak alapvetően három lakossági – mosás, vegytisztítás és vasalás –, illetve egy B2B szolgáltatása van. Előbbi külön-külön, de egymással kombinálva is megigényelhető, utóbbi pedig a különböző textíliák bérbeadását takarja az airbnb-ző tulajdonosoknak. A felhasználó tehát a Neatly honlapján egy űrlapot kitöltve bejelöli például, hogy: 10 ing, 2 nadrág és 5 póló, mosással és vasalással, majd megadja az átadás és az átvétel kívánt időpontját. A ruhák szállításához a vállalkozás futárokat használ, akik Budapesten belül házhoz mennek a ruhákért, és elviszik a vállalkozással leszerződött profi mosodába, majd onnan a vasalást éppen elvállaló vasalónőhöz, aki kivasalja, a futár érte megy, majd a megigényelt időpontra és helyszínre leszállítja a tulajdonosnak a frissen mosott és vasalt ruhákat.
A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin 4.0 című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!