KEVESEBB IDŐ, TÖBB ÜGYFÉL: LEADGENERÁLÓ A LEADBERRYTŐL
A Leadberry a Brandlift teljes körű szolgáltatásokat nyújtó digitális ügynökség embereinek ötletéből született B2B leadgeneráló szoftver, amely képes beazonosítani azokat a cégeket, amelyek meglátogatták a felhasználó weboldalát, anélkül, hogy regisztráltak volna.
Olyan információközlés és kapcsolattartás, amelyet a hirdető nem fogyasztóival (B2C: business-to-consumer, vagyis üzlettől vásárlóig), hanem üzletfeleivel folytat. Sokkal inkább jellemzi a többirányúság (a visszacsatolás, a párbeszéd), mint a fogyasztóknak szóló marketingkommunikációs üzenetek esetében. A B2B kommunikáció eszköztárában is eltér kissé a B2C-től, mivel jellegéhez, tartalmához és stílusához általában hatékonyabban illeszthetőek az olyan direkt csatornák, mint a címzett postai és elektronikus küldemények, az internetes (intranetes) felületek, a telemarketing, a sajtókapcsolatok és az alkalomteremtés a személyes találkozásra (event marketing, tárgyalás-előkészítés).
MANUÁLISRÓL AUTOMATÁRA
A Leadberryt megalkotó cég, a 7 éve működő Brandlift tevékenységei között főként ismert, nagy márkák digitális kampányainak megszervezése, illetve írott, animált vagy filmes tartalomgyártás szerepel. Jankovits Ádám, a Brandlift ügyvezetője lapunknak elmondta, hogy az ügynökségen belül azért volt szükség az új szoftver kifejlesztésére, mert az ilyen típusú leadeket csak manuálisan elvégezhető, sok időt és energiát igénybe vevő munkával, technikai beállításokkal lehetett begyűjteni, ezért felmerült az igény egy olyan szoftverre, amely képes automatizálni ezeket a munkafolyamatokat. Így jött létre a Leadberry.
A technikai újításnak köszönhetően a folyamat automatizálódott, most először a leadgenerátor segítségével történik a kulcsfontosságú beazonosítás. Az ezt követő lépésre korábban a vállalat alkalmazottainak több órára lett volna szükségük, hogy manuálisan leellenőrizzék a talált cégek adatait, kapcsolatait, árbevételeit, hitelképességét és minden számukra szükséges információt, míg ez az alkalmazás automatikusan adja ki ezeket az adatokat. „Mindkettő olyan terület, amelyben a végtelenségig lehet fejlődni, a kérdés az, hogyan tudjuk ezt még pontosabbá tenni.” – magyarázta az ügyvezető. Céljuk, hogy egy adott cégről automatizáltan, valós időben, minél tágabb körű adatot tudjanak visszaadni.
„Az alkalmazást kezdetben csak a mi munkánk könnyítésére és néhány ügyfelünk segítésére használtuk. Felismerve a prototípusban rejlő lehetőséget, tavaly októberben elindítottuk a szoftvert, béta állapotban.”
– emlékezett vissza az ügyvezető. Ebben a szakaszában a Leadberry minden funkcióját minden cég díjmentesen használhatta. Megtudtuk, hogy a fél évig tartó béta időszak alatt rengeteg hasznos, építő jellegű visszajelzést kaptak a több mint 2000 regisztrált felhasználótól, amelyeket beépítve a startupprojektbe, kifejlesztették a jelenleg élesben működő eszközt. „Április elején levettük a béta jelzést, és most már teljes értékű szolgáltatásként kínáljuk a Leadberry alkalmazást, ” – emelte ki az ügyvezető, tehát a Leadberry most már teljes értékű szolgáltatásként is elérhető, fel lehet rá iratkozni, meg lehet vásárolni az előfizetést.
A JÓ NYOMON HALADVA
A szoftver legfőbb előnye, hogy képes beazonosítani azokat a cégeket, amelyek meglátogatták a felhasználó weboldalát, anélkül, hogy regisztráltak, vagy bármilyen más módon nyomot hagytak volna az oldal felkeresésekor. Ezt követően a szoftver automatizálja az információt annak érdekében, hogy a felhasználó minél több adatot megtudhasson a weboldalra látogató vállalatról. Ilyen például a cég profilja, mérete, alapítási ideje, valamint a földrajzi, elhelyezkedési adatai. Mindezek mellett analitikai, részleges látogatói adatokat is megtudhatnak a felhasználók a potenciális ügyfeleikről: a személyes és közösségi elérhetőségeit (telefonszám, e-mail-cím, közös LinkedIn-, Facebook-, Twitter-ismerősök), a weboldalon folyó tevékenységeit, illetve, hogy milyen csatornán keresztül érkezett a honlapra. A rendszer több adatbázissal is összeköttetésben áll, amelyek tökéletesítéséért még folyamatosan zajlanak a fejlesztések.
Ahhoz, hogy egy üzleti vállalkozás használni tudja a szoftvert, három dolog szükséges: legyen a cégnek weboldala, legyen telepítve a Google Analytics nevű internetes elemzőszoftver (felmérések alapján a világ top 1 millió honlapjának 50–60%-a használja) és az, hogy érdekelt legyen a B2B-ben. Hogyha ezek rendelkezésre állnak, nagyon hasznos tud lenni az alkalmazás, függetlenül attól, hogy havi 5 vagy 500 ezer látogatója van az oldalnak – összegezte Jankovits Ádám. Jelenleg is vannak olyan ügyfeleik, akiknek csak kéthavonta és kisebb számban azonosítanak be cégeket, de ezekben az esetekben sokkal nagyobb értékkel is bír egy-egy ilyen információ, mint egy olyan nagyobb vállalkozásnál, ahol 200–300 leadet ismernek fel naponta.
DÍJMENTESEN KIPRÓBÁLHATÓ
Az októberben indult béta időszakban díjmentesen regisztrálhattak a felhasználók, hogy kipróbálják az alkalmazást, és visszajelzéseikkel segítsenek a fejlesztésben. Ez a próbaidőszak végével, áprilisban lejárt, a már teljes értékű szolgáltatásként működő Leadberry alkalmazás egy átállási időszakba lépett. „Most termékként kínálva az eszközt, a piacra vitelen dolgozunk nagy erőkkel.” – mondta el az ügyvezető. Ez idő alatt a fejlesztők két feladatot tűztek ki maguk elé. Az egyik az early bird felhasználói bázis átalakítása, tehát ha az elmúlt fél év során több mint 2.000 feliratkozott felhasználó úgy gondolta, hogy nem csak kipróbálni akarja az ingyenes eszközt, az éles induláskor két hónap díjmentességet, majd ezt követően jelentős kedvezményt kaphatott. Emellett a hónapban elindított kampányuk alatt minden regisztráló 30 nap díjmentességet kap ajándékba. Az ügyvezető elmondta, hogy már szép számmal nőnek az ingyenes felhasználók, az előfizetési kényszerre pedig csak május végén kerül sor.
A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin KAPCSOLATÉPÍTŐK című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!