Manapság könnyebb befutni a fogyasztási szokások megváltozásának és a közösségimédia-felületeknek köszönhetően, ugyanakkor nem lehet a YouTube-ból befolyó összegekből „Hawaiira utazni” – állítja Tóth Bertalan és Biksi Gábor, a Cloud 9+ két zenésze, akikkel az EFOTT előtt beszélgettünk a lemezeladások „nem létezéséről”, polgári szakmájukról, a mainstream és az underground közti mezsgyéről, valamint arról, hogy miért ne legyen az embernek főnöke.

A Supermanagement számos zenekarral dolgozik, az igazán nagyoktól a feltörekvőkig. Az érdekelt minket, hogy ennek a portfóliónak a menedzselésére milyen lehetőségeket kínálnak a digitális világ eszközei. Kérdéseinkre Tóth Gergely alapító válaszolt.

„A mai nap a fásultság és az ügyintézés különös kombinációja miatt zárva tartok. Míg az utóbbinak talán ma a végére járok, addig a fáradtság valószínűleg kitart egész héten, ha ez változik, itt jelzem. De addig, amíg nem örömmel, szeretettel főzöm, inkább nem teszem! Azt gondolom, hogy nincs olyan ember, aki ezt nem érti. Kivéve, aki nem akarja megérteni” – posztolta június végén a Szobakonyha Facebook-oldalán Viktor, az a különös séf, aki személyes kapcsolatot kialakítva főzött és szolgálta ki törzsvendégeit a barátságos lakásétteremben, amely az Egyetem tér szomszédságában működött. Utánajártunk a történetnek, amely egy új kezdettel zárul: Viktor Bisztró született.

Takács Ákos szerint a fogyasztók tudják, hogy ha megvásárolják a társaság valamely termékét, azzal hozzájárulnak egy tehetséges sportoló vagy egy kulturális kezdeményezés támogatásához, esetleg egy egyetemista álmainak megvalósításához. A Red Bull marketingmenedzsere úgy véli, az energiaitalok funkcionális termékek, nem szomjoltásra találták ki őket, a „véleményvezérekkel” való marketing-együttműködés nem új keletű dolog, továbbá figyelik a konkurenciát, de a saját dolgaikkal vannak elfoglalva, valamint azt is megtudtuk, hogy már dolgoznak a Pilvaker visszatérésén.

Koncerten, meccsnézés közben, valamint futás után. Hogy micsoda? Többek között ez is szóba került a szakemberrel folytatott beszélgetésünk során, hiszen az alkoholmentes termékek piaca az elmúlt években nagyot ugrott, és nemcsak az íz fejlődése miatt, hanem a kiváló tápanyagtartalmának és hidratáló hatásának köszönhetően is, legalábbis ezt vallja Palkó András, a Heineken Hungária marketingigazgatója. Elmondása szerint a társaság nem akarja kiszorítani a kisüzemi gyártókat a piacról, hiszen jól megférnek egymás mellett. Elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben komposztálható, növényi alapú poharakból fogjuk inni a sört műanyag pohár helyett, valamint azt is megtudtuk, hogy a tavalyi évet az ominózus Csíki–Heineken-ügy ellenére is jól zárták.

A streamingszolgáltatások a tengerentúlon már a zeneeladások kétharmadát teszik ki, és a fejlődés lendülete nem lankad. Egyre többen érzik úgy, hogy megér havi tíz dollárt a világ szinte összes zenéje, és lassan az előadók is megbékélnek az új rendszerrel.

A 3G Multimédia Kft. közel öt éve a magyarországi háttérzenepiac egyik meghatározó szereplője. Sziklay-Pap Ferenc alapítóval beszélgettünk a piacra lépés nehézségeiről, a szolgáltatás előnyeiről, a zene befolyásos erejéről és arról, hogyan is hat ránk pszichésen az üzletekben szóló, vásárlás közben passzívan hallgatott háttérzene.

Mi a megoldás akkor, ha többen akarnak közös zenei projektet indítani, de képtelenek összehangolni a próbák és a stúdiómunka időpontjait? Ehhez nyújt segítséget egy új online zenei platform, ahova a résztvevők korlátlanul feltölthetik a hangszerük sávját, amelyhez a többiek is csatlakozhatnak a sajátjukkal, megvalósítva a közös zenélést idő- és pénzspórolósan, az utazások, egyeztetések elkerülésével, kényelmesen, otthonról. A Phonic Chat alapítójával, Poór Dénessel beszélgettünk az élményközpontú rendszer lehetőségeiről. 

Romlások és javulások, gyerekesség és felnőtté válás, lecsúszás és talpra állás, korrupció és becsület – és a folyamatos lavírozás a tisztességtelen és a tisztességes lét között. Csak néhány ellentétpár azok közül, amelyek köré csoportosítható az Aranyélet. Az HBO saját gyártású sorozata október 14-én harmadik, egyben befejező évadához ért. Sokat sejtet az évad szlogenje: „Az örökség utolér”. Ónodi Eszter ezt úgy fordítja, hogy „mindenki megkapja azt, ami jár neki”. De mi mindenen kell ehhez keresztülmenniük a karaktereknek? Hogyan változnak? És vajon mi lehet a sorozat sikerének a kulcsa?

Mi történne, ha a közönség határozhatná meg a koncertek időpontjait és helyszíneit? A GigThat zenei alkalmazás alapítói úgy vélik, a szervezők, a menedzserek, az együttesek és a közönség is csak nyerne vele. Az alkalmazás egyik kulcsalapítójával, Kovács Miklóssal beszélgettünk az ötletről, amelynek béta verziója jövőre várható.