Home»Startup»Újraosztott szerepek a zeneiparban – GigThat

Újraosztott szerepek a zeneiparban – GigThat

1
Shares
Pinterest Google+

Mi történne, ha a közönség határozhatná meg a koncertek időpontjait és helyszíneit? A GigThat zenei alkalmazás alapítói úgy vélik, a szervezők, a menedzserek, az együttesek és a közönség is csak nyerne vele. Az alkalmazás egyik kulcsalapítójával, Kovács Miklóssal beszélgettünk az ötletről, amelynek béta verziója jövőre várható.

Alapítóként mindannyian a zenei világból érkeztek. Ennek köszönhetően figyeltek fel egy piaci résre, és született meg az applikáció ötlete
Igen, az alapítótársaimmal szervezők és zenészek vagyunk. Én Angliában tanultam zenei menedzsmentet, és a hazatérésem után érdekelt a zeneipar túloldala, a szervezés is. Azt tapasztaltam, hogy gyakran nem veszik figyelembe a közönség igényeit, és túlszervezések történnek. Pécsen például 14 koncert volt egy hónap alatt, ami egy akkora városban nagyon soknak számít, de ha kommunikáltak volna a menedzserek a közönséggel vagy a szervezők egymással, jobban el lehetett volna osztani őket. Ez adta az ötletet az alkalmazás fejlesztésére.

Milyen területeket fed le az applikáció?
Mindent lefed, ami a koncertélményhez köthető. Többek között a koncertlátogatási szokásokra is próbálunk hatni olyan funkciókkal, amelyekkel megkapja a felhasználó a koncertközeli vendéglátóhelyek listáját, a koncertszabályzatot, a tömegközlekedést, azt a lehetőséget, hogy minél több információhoz hozzájusson. Még a barátait is meg tudja keresni a koncerthelyszínen, akikkel nem együtt érkezett, de az applikáció jelzett, hogy ott vannak.

Hogyan épül fel az alkalmazás?
Első körben a közönség választhat időpontot, helyszínt és zenekart, hogy kit hol szeretne látni.

Milyen előadók közül választhat?
Minél több zenekart próbálunk behúzni, de kezdetben a nem mainstream együttesekre gondolunk, mert egy Tankcsapdának vagy Quimbynek nincs szüksége arra, hogy a közönség kérje, jöjjenek el Szegedre vagy Pécsre, mivel ők mindenhol telt házzal működnek, inkább a kevésbé ismert előadóknak próbálnánk egy kis segítséget nyújtani oly módon, hogy láthassák, mikor és hol van rájuk igény, így talán könnyebben megszervezhetik a koncertjeiket.

Menedzserekkel is felvették a kapcsolatot?
Igen, velük is egyeztettünk, nyitottak az applikációra, ha egy olyan réteget is megszólítunk vele a hagyományos közönség mellett, akik nem aktív koncertlátogatók. Például a nagyon elfoglalt, sokat dolgozó embereket, akik szívesen elmennének egy-egy adott koncertre, de vagy nem értesülnek róla, vagy már nincs idejük jegyet rendelni.

Hol tart a fejlesztési folyamat?
Most nyáron megyünk különböző fesztiválokra tesztelni, a szervezők is szívesen fogadták az applikációt, és talán később, a fejlesztési fázisban is együttműködnek velünk, és tesztelés után leszűrjük, mire van igénye a három zeneipari résztvevőnek, amelyekre építeni szeretnénk: a közönségnek, a zenekaroknak és a szervezőknek. Miután felépítettük ezt az adatbázist, lefejlesztjük a béta verziót, és jövőre szeretnénk piacra lépni.

Magyarországon?
Igen, majd a jövő év végén elkezdjük építeni a külföldi terjeszkedést. Németországban van kapcsolatunk, az egyik csapattagunk Münchenben él, én pedig Angliából hoztam haza egy ötéves tapasztalatot, talán azzal könnyebb lesz felmérni a piacot, és terjeszkedni.

Milyen kapcsolatrendszeren keresztül sikerült elérni az alkalmazás jelenlegi fázisát?
Részt vettünk egy inkubációs programon, az elmúlt kilenc hónapban fölépítettük az üzleti modellünket, pénzügyi tervet, és közben folyamatosan próbáltuk élő szóban tesztelni az applikációt, menedzserekkel, koncertrajongókkal, üzlettársainkkal beszélni. Márciusban kaptunk egy angyalbefektetést, akkor meg is alapítottuk a céget, azóta pedig a prototípuson és a tesztelésen dolgozunk, illetve próbálunk egy második körös befektetést szerezni.

Nehéz elérni a kritikus tömeget mindhárom zeneipari résztvevőnél?
A zenészeket megpróbáljuk különböző szponzorált eseményeken elérni, ugyanígy a közönséget is. Tervezünk zeneipari iskolákba bemenni, ahol a jövő menedzserei tanulnak, és ott megismertetni velük az applikációt online és offline platformokon. Többnyire már azon dolgozunk, hogy megpróbálunk egy olyan zenész-menedzser közösséget felépíteni, akik szívesen fogadják az alkalmazást, és meg is osztják a tapasztalataikat, amelyeket felhasználunk majd a fejlesztés során. A szervezőket nehezebb lesz elérni, mert van bennük egy makacsság, hogy inkább a saját módszereik alapján dolgoznak, de én abban bízom, hogy ha egy olyan adatbázissal keressük fel őket, amelyben már a zenészek és a közönség is benne van, akkor nyitottak lesznek arra, hogy átalakítsák a szervezési szokásaikat.

A szlogenünk az, hogy újraosztjuk a szerepeket a zeneiparban.

Igyekszünk rávilágítani a szervezőknek arra, hogy az alkalmazás által jobban maximalizálhatják a bevételeiket, hiszen nem mindegy, hogy 90%-os a jegyeladás,vagy telt ház van, ahogy a zenészeknek sem, hogy elmennek-e Szegedre, Pécsre vagy Szombathelyre egy üres koncertterembe zenélni, mert ott az adott szervező nem érte el azt a közönséget, akik elmennének a koncertre.

Melyik együttesekkel vették fel a kapcsolatot? Főként underground, alternatív zenekarokat kerestek meg, ha már nem a mainstream a fő irány?
Most épp tárgyalásban vagyok a Carbonfools és a The Biebers menedzsereivel, akik nyitottak az ötletünkre, és talán segítenek abban is, hogy úgy fejlesszünk, hogy benne vannak a tapasztalataink. A Tankcsapda korábbi menedzserével is beszéltünk, aki most új zenekarokat menedzsel, Pécsen több mint 200 zenekar működik, velük is folyamatosan egyeztetünk, és megpróbálunk elérni olyan felületeket, ahol zenekarok működnek.

Mikorra várható a prototípus?
Júliusban jön ki (az interjú júniusban készült – a szerk.). Egy éve fejlesztjük az ötletet, hogy lássuk, van-e létjogosultsága. Végeztünk egy igényfelmérőt, amelynek nagy sikere lett, több mint ezren töltötték ki. A tesztelők támogatták az ötletet, tetszett nekik. Későbbi tervünk, hogy a többi művészeti ágat is megpróbáljuk bevonni: színházakat, kiállításokat, csak egyelőre az otthonosabb területen, a zeneiparban kezdtük el. Pécsen a Zsolnai negyed szervezőivel is egyeztettünk, ők főként színházi előadásokat szerveznek, és nyitottak az alkalmazásra.

A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin POPSZAKMA című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

„Ebben a szakmában van egy kis prostitúció” – interjú Joós Istvánnal, a Magneoton kiadó vezérigazgatójával

Következő cikk

Szurkolunk nekik, ahogy magunknak is – Az Aranyélet sikere és a Miklósi család két és fél évad tükrében