Az online állás- és szakemberkereső oldalak piacán temérdek keresőoldal áll már az érdeklődők rendelkezésére, ahol napestig keresgélhetnek, hogy megtalálják álmaik állását, vagy épp azt a bizonyos szakembert. Folyamatosan jelennek meg az újabbnál újabb portálok, amik között, most egyszerre kettő is pole-pozíciót foglal el, ez pedig igazi pezsgést hozhat a kereslet-kínálat világába. Rácz Istvánnal, az allas.hu vezérigazgatójával és Turi Sándorral, a fix24.hu ügyvezetőjével arra kerestük a választ, hogy mégis miben jobb az általuk kínált szolgáltatás, mint egy hagyományos, első generációs keresőoldal?

Az olyan közösségi oldalak aranykorában, mint a Twitter, a Facebook vagy az Instagram, amikor még a nap sem kelhet fel vagy bukhat le a horizonton anélkül, hogy azt valaki meg ne dobná egy hashtaggel, borítékolható volt, hogy az online közösségépítés világa előbb-utóbb mindent elér majd. S hogy mindebből valami nagyobb dolog születhessen, a KAJAHU úgy döntött, hogy ideje a virtuális közösséget ismét egy valós térben, a gasztronómia jegyében összehozni.

A Leadberry a Brandlift teljes körű szolgáltatásokat nyújtó digitális ügynökség embereinek ötletéből született B2B leadgeneráló szoftver, amely képes beazonosítani azokat a cégeket, amelyek meglátogatták a felhasználó weboldalát, anélkül, hogy regisztráltak volna.

Bérczesi Róbert dalszerző, előadó egy tizenegy évig tartó pokol után, 2014-ben szabadult a pszichiátriáról. Józanul, tiszta fejjel látott újra neki a munkának és az életnek: újra összeállt a hiperkarma zenekar, a 2014-es Konyharegény lemez után pedig idén tavasszal megjelent a negyedik, Délibáb című lemez is, melynek budapesti bemutatójára a Budapest Parkban kerül sor május 18-án. A dalszerző-előadóval többek között a visszatérésről, a józan zenélésről és a Szelfi című műsorban való közszereplésről is beszélgettünk.

A kormány megemeli a reklámadót, a reklámszennyezettségre hivatkozva, amellyel bedöntheti a plakátpiacot, ám eközben tömeges mértékű az állami hirdetések országos megjelenése. Végignéztük a közelmúlt eseményeit, továbbá arra kerestük a választ, hogy miért ölik egymást a pártok és a cégek a megjelenésért.

A startupvilágban olykor már az is eredmény, ha egy induló vállalkozás megéri az óvodás kort, vagyis három évig életben tud maradni. Ehhez alapvető feltétel a korai fázisban megtalálni a megfelelő befektetőt, de sokszor a pénz sem garantálja, hogy az ötlet életképes megvalósításba forduljon. Ennek egyik példája az óriási várakozások és rajongás övezte Yummber, a „kajás startup”, amely főzni szeretőket és éhes felhasználókat volt hivatott összehozni egy közösségbe úgy, hogy a szolgáltató, a felhasználó és az üzemeltető triumvirátusából mindhárom jóllakhasson, ketten még átvitt értelemben is. A hype azonban nem volt elég, a Yummber pedig elbukott, ezért megkerestük a polihisztor Kalmár Pétert, hogy egy interjúban vegyük át pontról pontra, mit kellett volna másként csinálnia, és mit tenne ma, ha újabb lehetőséget kapna, hogy a vízióból profitábilis valóságot teremtsen.

De mi az az Ördögkatlan? Sokaknak már szimbólum, de talán mégsem tudnak elegen erről az ötnapos összművészeti fesztiválról, mely évről évre augusztus első hetében kerül megrendezésre a Dél-Dunántúlon, Pécs alatt, a Villányi borvidék festői környezetében, a szársomlyói szoborparkban és környékén (Nagyharsány, Kisharsány, Beremend, Villánykövesd, Mokos Pincészet, Vylyan Pincészet). Az Ördögkatlan Fesztivál a szervezők elmondása szerint „öt nap ünnep, ünnepe a minőségnek, az emberségnek, a derűnek, ünnepe az önmagát meghaladni akaró embernek.” A fesztivál idén tízéves jubileumát ünnepli. A rendezvényről annak egyik megálmodóját, főszervezőjét, a rendező-dramaturg-színikritikus BÉRCZES LÁSZLÓT kérdeztük.

A 360 fokos videók és fotók térnyerése egyre csak nő, és idővel akár a hagyományos képmegosztást is teljesen felválthatja. Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója még 2016-ban, a barcelonai MWC 2016 szakkiállításon, a Samsung vendégeként mutatta be a 360 fokos technológiát, mint a vizuális és virtuális jövő legígéretesebb innovációját.

Irodatechnikával, tonerekkel és nyomtatókellékekkel foglalkozik a Toner Holding Kft., amely az amerikai garázsvállalkozásokhoz hasonlóan indult útjára 5 évvel ezelőtt. A szépen prosperáló és egyre növekvő vállalkozás a személyes kapcsolatépítésre és az ügyfélközpontúságra helyezte a hangsúlyt, mert hisznek abban, hogy bár a piac sokszereplős, a teljes körű és innovatív kiszolgálás biztosíthatja a hosszú távú bővülést és gyarapodást. Eredményeik mellett is van még hova fejlődniük: Fogarasi Zoltán ügyvezető tulajdonos úgy véli, jelenleg a 10%-ot teljesítették abból, amire képesek lennének.

Évtizedekkel ezelőtt Robert Zemeckis, Ridley Scott vagy épp Luc Besson már számos filmben, megjövendölték a technika korának eljövetelét. A jóslatok pedig – gondoljunk csak az önjáró autókra, a telefonnal bekapcsolható kávéfőzőkre vagy épp a lakás hangvezérelt fényhangolására – mintha kezdenének beteljesedni. Ez azonban még csak a kezdet, és kár is lenne beérnünk ennyivel. Nem gondolja ezt másként Huber Krisztián sem, az Okos Jövő Innovációs Klaszter társelnöke, akivel a felokosított jövő lehetőségeiről beszélgettünk.