Home»First Class»Online állás- és szakemberkeresés újhullámos stílusban

Online állás- és szakemberkeresés újhullámos stílusban

4
Shares
Pinterest Google+

Az online állás- és szakemberkereső oldalak piacán temérdek keresőoldal áll már az érdeklődők rendelkezésére, ahol napestig keresgélhetnek, hogy megtalálják álmaik állását, vagy épp azt a bizonyos szakembert. Folyamatosan jelennek meg az újabbnál újabb portálok, amik között, most egyszerre kettő is pole-pozíciót foglal el, ez pedig igazi pezsgést hozhat a kereslet-kínálat világába. Rácz Istvánnal, az allas.hu vezérigazgatójával és Turi Sándorral, a fix24.hu ügyvezetőjével arra kerestük a választ, hogy mégis miben jobb az általuk kínált szolgáltatás, mint egy hagyományos, első generációs keresőoldal?

Tesztként mindkét oldalra felregisztráltunk, hogy tényleg a dolgok legmélyéről tudósíthassunk arról, mégis miben tud újat mutatni ez a két, újhullámos weboldal? Először a 2017. március 20-án indult allas.hu-t vettük górcső alá, ahol már maga a regisztrációs folyamat is meglepetések sorát vonultatta fel. Az oldal betöltését követően egy stílusos, dinamikus, kicsit Airbnb-s felületre emlékeztető oldal nyílt meg, ami háttérképeivel és letisztult dizájnjával, egy teljesen más légkört teremt az online álláskereséshez.

 

„Az allas.hu a japán gyökerekből táplálkozó lean-módszertan alapján készült, azaz a jelenleg elérhető verzió megfelelő a piacra lépéshez, minden további funkció fejlesztése folyamatosan történik, mégpedig csak azon funkcióké, amelyek a felhasználók számára értéket teremtenek.”

– avatott be a termék történetébe Rácz István, az allas.hu vezérigazgatója.

A lean-módszertan alapját a japán Toyota fektette le.

Tovább folytatva a regisztrációt, látszik, hogy a személyes adatok kitöltését is próbálták a fejlesztők lazábbra, közvetlenebbre és kevésbé konzervatívra, monotonra venni. Kifejezetten szimpatikus a „mondd el, miben vagy jó” rész, ahonnan elkezdve, végig hashtagekkel adhatjuk meg szakmai kompetenciáinkat, a rendszer pedig több tippet is ad, amikből kiválaszthatjuk a számunkra legideálisabbat. Az igazat megvallva, a képességeinktől a tanulmányainkon keresztül, egészen a fizetési igényünk megadásáig, minden információ, mondhatjuk úgy, egy hashtagrendszeren keresztül zajlik. Ez egy elég ütős ötlet a fiatal pályakezdők bevonzására, hiszen így sikerrel veszíti el a regisztráció a hozzá társult unalmas, kattintgatós mítoszt. Arra a kérdésre, hogy célzottan lett-e ilyen fiatalos stílusú és dizájnú az oldal – beleértve a dinamikus kezelhetőséget és a hashtages megoldást is –, az allas.hu vezérigazgatója azt a választ adta, hogy az oldal arculatának és funkcióinak kialakítása során folyamatosan visszacsatolást kértek a felhasználóktól.

„A fiatalos stílus és letisztultság mögött a mai igények, a Google inspirálta folyamatok, illetve arculat áll. A fiatalok megcélzása egy tudatos elhatározás volt, de mindezt úgy szerettük volna elérni, hogy mindeközben az 50+-os korosztály számára is használható maradjon az oldal. Éppen, mint a Google keresője.”

– mondta Rácz István, majd hozzátette, hogy az allas.hu fejlesztését egy közel 6 hónapos kutatómunka előzte meg, amely felmérte a piaci igényeket a munkavállalói és a munkaadói oldalról, illetve a fejvadászok részéről is.

Fix24.hu, avagy a problémamegoldás szakértője

Hogy miért jó egy szakértőkereső oldal, és miért van ennek piaca, vagy egyáltalán mely régióban és országban van rá kereslet, arról Turi Sándort, a fix24.hu szakemberkereső és problémamegoldó startup kigondolóját kérdeztük. Az ötlet, hogy érdemes Magyarországon is egy olyan, profi szakembereket tömörítő, ám maximálisan felhasználóbarát startupot életre hívni, mint amilyen 2013-ban már Németországban is működött árufuvarozói fronton, több év megfontolt munkáján alapszik. Alaposan körüljárva az akkori lehetőségeket – a kínálatot és a keresletet is egyaránt –, mivel a piacon akkoriban nem volt hasonlóan komplex, szakértő-közvetítő vállalkozás – sem Magyarországon, sem Európában –, Turi Sándor, Varga Sebastian, Székelyhidi Milán és Kalácska Zsolt, a négy alapító, meglátta benne a potenciált. „Mivel minden, újonnan induló vállalkozás kockázatokkal jár, így a fix24.hu projektjét is hónapokig tartó piackutatás és versenytárselemzés előzte meg” – mesélte vállalkozásuk történetét Turi Sándor, aki így folytatta: „Pontosan megterveztük a kapott információk alapján a forgatókönyvet és az aktivitásokat, így a kockázatokat sikerült drasztikusan csökkenteni. Az online piacterek folyamatosan átveszik a boltok helyét, és egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a kereskedelmi forgalomból. Ezen belül is a szolgáltatásokkal foglalkozó gyűjtőoldalak növekedési üteme elképesztően gyors, hisz mindenki tudja, milyen iszonyatosan nehéz jó szolgáltatót, szakembert találni mindennapi problémáik megoldásához. Amikor körbenéztünk az európai piacon, ugyan láttuk, hogy nagyon sok ilyen oldal van, de maximum 1–2 komoly, hasonló konkurens volt csak országonként.

Az általunk megalkotott rendszer azonban, teljesen egyedi, mert a világon nincs senki, aki a felhasználót, a szolgáltatót és a szolgáltatáshoz kapcsolódó terméket kínáló kereskedőt egy platformon hozná össze, ami mögött teljes egészében egy öntanuló algoritmus is áll.”

– fedte fel Turi Sándor a fix24.hu titkát.

„A startup lelke egy 35.000 kérdésből álló, öntanuló algoritmus, ami segíti a felhasználókat abban, hogy a feladathoz tökéletesen passzoló szolgáltatót találjanak meg, a feladathoz tökéletesen odaillő termék ajánlásával.”

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin KAPCSOLATÉPÍTŐK című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

KÖZÖSSÉGÉPÍTŐ KONYHAMŰVÉSZET A KAJAHU JÓVOLTÁBÓL – KÉPGALÉRIA

Következő cikk

HOGYAN LEGYÜNK SIKERES KAPCSOLATÉPÍTŐK ÚGY, HOGY KÖZBEN NE VIGYÜK TÚLZÁSBA?