HOGYAN LEGYÜNK SIKERES KAPCSOLATÉPÍTŐK ÚGY, HOGY KÖZBEN NE VIGYÜK TÚLZÁSBA?
Napjainkban a kapcsolatépítés elengedhetetlen, nincs ma már olyan munkahely, ahol legalább minimálisan ne lenne elvárás a kiterjedt kapcsolati háló. Szociális hálónk építése és ápolása nem állhat meg az iskolai padból való kilépésnél, tanulmányaink zártával, hiszen akár a következő munkahelyünket köszönhetjük egykori iskolatársunknak vagy volt kollégánknak. Korábban nem ez jellemezte világunkat, hiszen nem számított kuriózumnak, ha valaki az első munkahelyéről ment nyugdíjba, így egyszerűen nem volt akkora jelentősége a kapcsolati hálónak sem. Manapság azonban már több munkahelyen is megfordulunk, és gyakran kell új munkaköröket, feladatköröket ellátnunk, emellett pedig állandóan tovább képezni magunkat, fejlődni és minél több kihívásnak megfelelni. Ehhez azonban mindenképp előny, ha kiterjedt, és lehetőleg sokrétű kapcsolati rendszerrel bírunk, és akadnak olyanok az ismeretségi körünkben, akik megértik és támogatják a törekvéseinket, hiszen minél több embert ismerünk, annál biztosabb a gyors siker az elhelyezkedésben, vagy éppen az új partnerségek kiépítésében.
Online állás- és szakemberkeresés újhullámos stílusban
Az online állás- és szakemberkereső oldalak piacán temérdek keresőoldal áll már az érdeklődők rendelkezésére, ahol napestig keresgélhetnek, hogy megtalálják álmaik állását, vagy épp azt a bizonyos szakembert. Folyamatosan jelennek meg az újabbnál újabb portálok, amik között, most egyszerre kettő is pole-pozíciót foglal el, ez pedig igazi pezsgést hozhat a kereslet-kínálat világába. Rácz Istvánnal, az allas.hu vezérigazgatójával és Turi Sándorral, a fix24.hu ügyvezetőjével arra kerestük a választ, hogy mégis miben jobb az általuk kínált szolgáltatás, mint egy hagyományos, első generációs keresőoldal?
KÖZÖSSÉGÉPÍTŐ KONYHAMŰVÉSZET A KAJAHU JÓVOLTÁBÓL – KÉPGALÉRIA
Az olyan közösségi oldalak aranykorában, mint a Twitter, a Facebook vagy az Instagram,
amikor még a nap sem kelhet fel vagy bukhat le a horizonton anélkül, hogy azt valaki meg ne
dobná egy hashtaggel, borítékolható volt, hogy az online közösségépítés világa előbb-utóbb
mindent elér majd. S hogy mindebből valami nagyobb dolog születhessen, a KAJAHU úgy
döntött, hogy ideje a virtuális közösséget ismét egy valós térben, a gasztronómia jegyében
összehozni.
KEVESEBB IDŐ, TÖBB ÜGYFÉL: LEADGENERÁLÓ A LEADBERRYTŐL
A Leadberry a Brandlift teljes körű szolgáltatásokat nyújtó digitális ügynökség embereinek ötletéből született B2B leadgeneráló szoftver, amely képes beazonosítani azokat a cégeket, amelyek meglátogatták a felhasználó weboldalát, anélkül, hogy regisztráltak volna.
„SOKKAL ÉLVEZETESEBB JÓZANUL ÉNEKELNI” – INTERJÚ BÉRCZESI RÓBERTTEL
Bérczesi Róbert dalszerző, előadó egy tizenegy évig tartó pokol után, 2014-ben szabadult a pszichiátriáról. Józanul, tiszta fejjel látott újra neki a munkának és az életnek: újra összeállt a hiperkarma zenekar, a 2014-es Konyharegény lemez után pedig idén tavasszal megjelent a negyedik, Délibáb című lemez is, melynek budapesti bemutatójára a Budapest Parkban kerül sor május 18-án. A dalszerző-előadóval többek között a visszatérésről, a józan zenélésről és a Szelfi című műsorban való közszereplésről is beszélgettünk.
Reklámkavalkád – Folyamatos mozgásban van a nyilvánosság piaca
A kormány megemeli a reklámadót, a reklámszennyezettségre hivatkozva, amellyel bedöntheti a plakátpiacot, ám eközben tömeges mértékű az állami hirdetések országos megjelenése. Végignéztük a közelmúlt eseményeit, továbbá arra kerestük a választ, hogy miért ölik egymást a pártok és a cégek a megjelenésért.
A HYPE NEM ELÉG – A YUMMBER TANULSÁGAI
A startupvilágban olykor már az is eredmény, ha egy induló vállalkozás megéri az óvodás kort, vagyis három évig életben tud maradni. Ehhez alapvető feltétel a korai fázisban megtalálni a megfelelő befektetőt, de sokszor a pénz sem garantálja, hogy az ötlet életképes megvalósításba forduljon. Ennek egyik példája az óriási várakozások és rajongás övezte Yummber, a „kajás startup”, amely főzni szeretőket és éhes felhasználókat volt hivatott összehozni egy közösségbe úgy, hogy a szolgáltató, a felhasználó és az üzemeltető triumvirátusából mindhárom jóllakhasson, ketten még átvitt értelemben is. A hype azonban nem volt elég, a Yummber pedig elbukott, ezért megkerestük a polihisztor Kalmár Pétert, hogy egy interjúban vegyük át pontról pontra, mit kellett volna másként csinálnia, és mit tenne ma, ha újabb lehetőséget kapna, hogy a vízióból profitábilis valóságot teremtsen.
„A TALÁLKOZÁSOK VANNAK A KÖZÉPPONTBAN” – BÉRCZES LÁSZLÓ AZ ÖRDÖGKATLANRÓL
De mi az az Ördögkatlan? Sokaknak már szimbólum, de talán mégsem tudnak elegen erről az ötnapos összművészeti fesztiválról, mely évről évre augusztus első hetében kerül megrendezésre a Dél-Dunántúlon, Pécs alatt, a Villányi borvidék festői környezetében, a szársomlyói szoborparkban és környékén (Nagyharsány, Kisharsány, Beremend, Villánykövesd, Mokos Pincészet, Vylyan Pincészet). Az Ördögkatlan Fesztivál a szervezők elmondása szerint „öt nap ünnep, ünnepe a minőségnek, az emberségnek, a derűnek, ünnepe az önmagát meghaladni akaró embernek.” A fesztivál idén tízéves jubileumát ünnepli. A rendezvényről annak egyik megálmodóját, főszervezőjét, a rendező-dramaturg-színikritikus BÉRCZES LÁSZLÓT kérdeztük.
VIRTUÁLIS VALÓSÁG ÉS 360 FOKOS ÉLMÉNY
A 360 fokos videók és fotók térnyerése egyre csak nő, és idővel akár a hagyományos képmegosztást is teljesen felválthatja. Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója még 2016-ban, a barcelonai MWC 2016 szakkiállításon, a Samsung vendégeként mutatta be a 360 fokos technológiát, mint a vizuális és virtuális jövő legígéretesebb innovációját.
ÜGYFÉLKÖZPONTÚ IRODASZER-SZOLGÁLTATÁS: TONER HOLDING
Irodatechnikával, tonerekkel és nyomtatókellékekkel foglalkozik a Toner Holding Kft., amely az amerikai garázsvállalkozásokhoz hasonlóan indult útjára 5 évvel ezelőtt. A szépen prosperáló és egyre növekvő vállalkozás a személyes kapcsolatépítésre és az ügyfélközpontúságra helyezte a hangsúlyt, mert hisznek abban, hogy bár a piac sokszereplős, a teljes körű és innovatív kiszolgálás biztosíthatja a hosszú távú bővülést és gyarapodást. Eredményeik mellett is van még hova fejlődniük: Fogarasi Zoltán ügyvezető tulajdonos úgy véli, jelenleg a 10%-ot teljesítették abból, amire képesek lennének.