Home»Startup»Információ telefoncsörgésre – CallMix

Információ telefoncsörgésre – CallMix

0
Shares
Pinterest Google+

 

A TcT Group innovatív fejlesztései közé tartozik az a CallMix nevet viselő szoftver, amely a tartalomgazdag és gördülékenyebb kommunikációt tűzte ki célul, összefogva a különböző csatornákkal. Így a szolgáltatás segítségével a telefonálók információt tudnak közvetíteni egymás felé: a hívó Facebook-profilja, Twitter-fiókja, YouTube-csatornája, vagy akár az egymással váltott levelezés is beemelhető a beszélgetésbe.

„Mindent tudok róla, mielőtt megcsörren a mobilom”

A közép-európai régió egyik legjelentősebb Contact Center kompetenciaközpontja, a TcT Group több sikeres fejlesztésbe is belekezdett az elmúlt években. Ennek eredményeképp került a megvalósítás stádiumába több intelligens mobiltechnológiai alkalmazás, épületautomatizálási rendszer, valamint vállalati hatékonyságot növelő megoldás is. Így született meg hét évvel ezelőtt a CallMix szoftver ötlete is, amely a Microsoft által is komolyan felpezsdített Unified communications tematikát gondolta újra.

A rendszer lényege, hogy még mielőtt megcsörren a telefonunk, a CallMix szoftver ablaka felugrik, és láthatjuk a kijelzőnkön a hívó fél különböző adatait. Az apphoz csatlakozott partner beállításai alapján megtudhatjuk az illető személy földrajzi adatait, láthatjuk Facebook-profilját, Twitter-fiókját, illetve a közös levelezésünket is.

Ehhez persze az szükséges, hogy a szám benne legyen a névjegyzékünkben, ami lehet akár Microsoft Outlook vagy Gmail, mindkettővel képes szinkronizálni a szoftver. Az adatbázis pedig lehet saját vagy akár vállalati, globális címlista is. Ez az applikáció megkönnyíti a sokat telefonáló, elfoglalt dolgozó emberek hétköznapjait, akik rengeteg hívást kapnak a vállalatuk különböző részlegeitől, távoli kollégáktól, nem beszélve a rengeteg ügyfélről, így könnyedén beazonosíthatják a hívót még a telefonbeszélgetés előtt, elkerülve a túl sok információ megjegyezhetetlenségéből fakadó kínos félreértéseket.

Fejlesztések extrákkal a Telenor hálózatában

A csengés előtt felugró ablak igényli a legkomolyabb fejlesztést, ugyanis ehhez nem elegendő összekötni az adatbázisokat. Szükség van egy olyan szerverre, amely még a hívás felépülése közben megkapja a hívó és hívott felek információit, és továbbítja azt a kliensszoftverek felé. Egy ilyen szerverrel való kommunikálásra az egyes szolgáltatók főközponti rendszerei elvileg mind alkalmasak, így a TcT mindegyik távközlési szolgáltatóval tárgyalásokat folytatott a szolgáltatás befogadásáról. A prototípust a Telenor környezetében tesztelték.
A szolgáltatás használata előtt saját telefonszámunkról egy azonosító szervert kell felhívni, s az ott kapott kódot megadni a kliensszoftverben. Amint hívást indítunk, vagy amikor hívás érkezik, a CallMix kliense megkapja a számot, és a címlistában azonosítja. Ha megvan a számhoz tartozó név, akkor vagy keres hozzá Facebook-, Twitter-profilokat, vagy ha már korábban el lett mentve, akkor betölti azokat, a levelekből pedig kikeresi a másik féllel közöseket.
Önmagában már az ötlet is izgalmas, a fejlesztők azonban folyamatosan adagolták az apró extrákat a Telenor hálózatában tesztelt szolgáltatáshoz.

A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin VIRTUDÁS című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

A sóvárgás legyőzése – Gondolatok a Száraz novemberről

Következő cikk

Ember és technológia kapcsolatát vizsgálja a SMART 2018