Home»Cross»„Régen csupasz kézzel küzdöttek” – Interjú a Bellator Budapest főszervezőjével

„Régen csupasz kézzel küzdöttek” – Interjú a Bellator Budapest főszervezőjével

1
Shares
Pinterest Google+

Európában a közelmúltban kezdték el megvetni lábukat a tengerentúlon népszerű csapatsportok és „játékok”, így az NFL-hez hasonlóan a kevert harcművészet is megérkezett az öreg kontinensre. A világ egyik piacvezető MMA-szervezete, a Bellator már harmadik rendezvényét bonyolítja Budapesten; az egyik főszervezővel, Pap Vilmossal beszélgettünk jelenről és jövőről, Conor McGregorról, a magyar versenyzőkről, valamint a sportág legnagyobb nemzetközi képviselőjéről, az Ultimate Fighting Championshipről (UFC).

Várja már, hogy Conor McGregor visszatérjen?
Az eredményeit elnézve minden mérkőzése igazi csemege. Jó lenne, ha visszatérne a „kedvencek” közé. Önmagában az, hogy a közéletben hallunk róla, nem inspirálja a rajongóit, akik már nagyon várják, hogy újra láthassák őt a ketrecben.

Ön szerint mi az oka, hogy ilyen hosszú ideig tart ez a visszatérés?
Nem vagyok tisztában vele, nem követem ennyire részletesen a megnyilvánulásait, de igazat adok a szervezetnek. Aki több mint 1 éve nem hajlandó megvédeni a világbajnoki övét, attól előbb-utóbb elveszik azt. Ezt tetőzve nem kellett volna őrjöngenie, buszablakokat betörnie, ez nem sportolóhoz méltó viselkedés. Egyébként McGregorhoz kapcsolódóan az idei budapesti gálán két klubtársa is itt volt: James Gallagher sérülten is eljött, de a másik ír harcos, Brian Moore is nálunk küzdött.

Térjünk is át a Bellatorra. Mekkora annak a jelentősége, hogy az egyik legnagyobb MMA-szervezet begyűrűzött Magyarországra?
A Bellator körülbelül egymilliárd nézőt ér el mintegy 160 országban a Paramount Network segítségével. A generált igény erre a produkcióra a promóterekhez is eljut: a világ számos országa és városa jelentkezik a rendezvényre, ahol a küzdősport még kiemeltebb támogatást élvezhet, mint ahogyan az idehaza jellemző. A K-1 gálák meghonosítása mellett óriási sportdiplomáciai sikernek tartjuk, hogy immáron harmadik alkalommal sikerült a Bellatort Budapestre csábítani.

Mekkora előkészületek előzték meg a gálát?
Minden rendezvényt már hónapokkal előre elkezdünk letárgyalni. Az előző Bellator-esemény után azonnal nekiálltunk szervezni a következőt, a versenyzők lefoglalása ilyenkor a legfontosabb, hogy arra az időpontra ne vállaljanak be másik bunyót. Ez érvényes bellatoros és a szervezeten kívüli sportolókra egyaránt. Szerencsére szívesen jönnek hozzánk, erről már többen is nyilatkoztak, és szintén többen ki is emelték, hogy nemcsak a sport miatt látogatnak nagy kedvvel Budapestre, hanem a város, a lokáció és a versenybonyolítás miatt is.

Mennyit fejlődött a Bellator-gála szervezése a kezdetektől?
Az első alkalommal kick-box szabályrendszerre kaptunk lehetőséget, a második alkalommal már lehetővé tették számunkra a kevert harcművészetek bemutatását is, így a rendezvény első felében kick-box szabályrendszer volt, a másodikban pedig már MMA. Ez óriási fejlődés, hiszen ez magasabb szintű szervezést is jelent. Különbség van a harcszíntér átrendezése szempontjából, de a különböző harcművészeti ágakban más a pontozó- és vezetőbíró-állomány is, csakhogy pár eltérést említsek. A világítás- és egyéb technikai követelmények is nagyságrendekkel komolyabb megvalósítást igényelnek évről évre. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy az amerikai kollégák is elismerték, hogy a budapesti gálára világszínvonalú látványtechnikai összképet alkottunk. Ebben segítségünkre volt Frenreisz Károly csapata és Paolo Boccotti olasz promóter.

A Bellator részéről milyen visszajelzések érkeztek a rendezvénnyel kapcsolatban?
A szervezet több módon méri az Egyesült Államokon kívül megrendezett eseményeket: megnézi a helyi lebonyolítás sikerességét és eredményességét is. Mi mindhárom alkalommal kiválóan megfeleltünk, vagyis jól vizsgáztunk e tekintetben. Ezen kívül méri az érdeklődést és a médiavisszhangot, ez nálunk fokozatosan emelkedett, valamint a hazai esemény tengerentúli nézettséget is figyelemmel követi: az Egyesült Államokban az időeltolódás miatt kétórás csúszással, de élőben közvetítették a gálát. Az idei budapesti rendezvény amerikai nézettsége európai viszonylatban is kimagasló volt.

Ez azt jelenti, hogy fokozatosan növekszik az MMA népszerűsége Európán belül is?
Hogyne, a rajongók, akik nyomon követnek minden egyes rendezvényt, már beírták a versenynaptárba Budapestet. Az a célunk, hogy a magyar főváros fix pont legyen, és inspirálja a hazai fiatalokat, hogy minél többen menjenek le az edzőtermekbe, és kezdjenek el küzdősportot űzni. Ez kiemelten fontos célunk.

Mely országokból érkeztek Budapestre a legtöbben?
Változó, elég messziről is érkeztek, például az egyik ausztrál versenyzőt elkísérte a 15 fős szurkolótábora. Értelemszerűen jöttek az Egyesült Államokból is, kiemelném Raymond Danielst, akit jó barátjával, a rapper Xzibittel érkezett, a bevonulása alatt is rappelt. Ő rendkívül nagy népszerűségnek örvendett a nézők körében, külön biztonsági csapatot kellett szervezni köré, hiszen mindenki akart egy szelfit az MTV-s Pimp my ride házigazdájával.

Milyen volt Benson Hendersonnal, a UFC volt pehelysúlyú bajnokával találkozni?
Henderson egy elhivatott versenyző, nagyon szisztematikusan készült a világbajnoki címre, többször is nyilatkozott arról, hogy úgy kezdett bele a küzdősportba, hogy övet akar szerezni. Nagyon becsülendő az olyan sportoló, aki ennyire egy cél érdekében tudja összpontosítani minden energiáját és munkáját. Nagy megtiszteltetés volt, hogy Budapesten vívott egy olyan mérkőzést, ami egy Las Vegas-i gálába illő bunyó volt.

Ő vonzott inkább több nézőt vagy a helyi versenyzők?
Aki ezt le tudja mérni, azzal szívesen kezet ráznék, erre én is kíváncsi lennék. A Bellator nagyon odafigyel a nézettségre, mint azt már említettem. Emiatt olyan programokat is be kell csempésznünk a repertoárba, amelyek nem csak vagy nem feltétlenül a helyi igényeknek szólnak.

A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin SPORTSZÍV című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

Biciklis futárból dizájner - Interjú Tűhegyi Tamással, a Bagaboo márka megalapítójával

Következő cikk

Fricskafoci: mémgyárból üzleti vállalkozás - interjú Szabó Leventével, a TrollFoci oldal megalapítójával