Fenntartható fazonban
A modellkínálatban a Range Rover Evoque és a Range Rover Sport között helyet foglaló Range Rover Velar, a középkategóriás prémium szabadidőjármű a formaterv és a technológia tökéletes egyensúlyát kínálja – immár elektromos hajtásláncokkal is.
A Range Rover Velar ezzel az új modellel még meggyőzőbb, fenntarthatóbb és intelligensebb lett köszönhetően a plug-in hibrid opciónak és az újragondolt infotainment technológiának. Az új 2,0 literes, négyhengeres P400e Plug-in Hybrid modell kifinomult vezethetőséget kínál: a 300 lóerős benzinmotor és a 105 kW teljesítményű villanymotor párosa 404 lóerőt és 640 Nm forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére, így az autó elismerésre méltó 5.4 másodperc alatt gyorsul 0-100km/órára. A csomagtartó padlója alatt elhelyezett, 17,1 Wh kapacitású lítium-ion akkumulátor egyenáramú gyorstöltőről mindössze 30 perc alatt, míg normál 7 kW-os fali töltőboxról 1 óra 40 perc alatt tölthető 80 százalékra.
A Range Rover Velar szintén első ízben érhető el a 3,0 literes, soros hathengeres Ingenium motorok új családjával is ha valaki úgy érzi jobban bízik a nagyobb köbcentiben. A legújabb generációs, finom járású és takarékos benzin valamint dízelmotorok 48 voltos Mild Hybrid (MHEV) technológia segítségével nyújtanak még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és még kifinomultabb működést. A házon belül fejlesztett új, soros hathengeres erőforrások 300 lóerős dízel (D300) és 400 lóerős benzines (P400) kivitelben, összkerékhajtással érhetők el. Természetesen minden verzió az alapfelszereltség részeként kínálja a Range Roverre jellemző utazási komfortot biztosító légrugózást.
Az új P400 soros hathengeres erőforrás legnagyobb forgatónyomatéka 480 Nm/550 Nm, az autó álló helyzetből a plug-in Hybrid modellel szinte megegyezően, 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. A motor elektromos kompresszorát kettős megfúvású turbófeltöltő és fokozatmentesen változó szelepemelési (CVVL) rendszer támogatja, kifinomult teljesítmény biztosítva. A D300 dízelmotor maximális forgatónyomatéka 650 Nm, amivel a Range Rover Velar 6,5 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra. A soros, szekvenciális turbófeltöltők és a fejlett kipufogógáz-kezelő rendszerek jóvoltából az erőforrás egyike a világ legtisztább üzemű dízelmotorjainak. Szintén a Range Rover Velar portfolióját erősíti mostantól az új generációs, négyhengeres Ingenium D200 (204 LE) dízelmotor is, amely elődjénél erősebb, tisztább üzemű és takarékosabb.
A jelentősen kibővült motor választék mellett a Velar minimalista formai filozófiája tökéletesen érvényesül azokban a kifinomultan integrált digitális képernyőkben, amelyeket a Land Rover ultramodern szórakoztató rendszerei, a Pivi és Pivi Pro alkalmaznak. Az intelligens, ösztönösen kezelhető rendszer, amely az S felszereltségi szinttől kezdve Pivi Pro néven elérhető, soha nem tapasztalt digitális élményt biztosít a Velar utasainak.
A cikk eredetileg a Business Class Magazin 2020/12. számában jelent meg. Ha szeretné megvásárolni a lapot vagy előfizetne rá, akkor azt megteheti a Dimagon keresztül.