Kalandozások egy stílusos férfi ruhatárában
Manapság már nemcsak egy frekventált helyen található lakás, egy kortárs festmény vagy egy méregdrága ékszer lehet kiváló befektetés, hanem egy remek érzékkel összeállított ruhatár is. Nincs is megnyerőbb, mint amikor egy üzleti tárgyalásra vagy éppen egy baráti találkozóra kifogástalan szettben érkezik a partnerünk. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy szezononként felfrissítsük a gardróbunkat. Akár egy szakember, akár egy megbízható ízlésű ismerősünk segítségével érdemes átnézni a high és fast fashion üzletek kínálatát, a meglévő alapdarabjainkhoz beszerezni az aktuális szezon újdonságait. A következő összeállításunkban a vezető divatházak 2019-es tavaszi férfi kollekcióit hoztuk el, közös nevezőre hozva a befektetést a makulátlan megjelenéssel.
A klasszikus vonalak kedvelőinek
A tehetős amerikai középosztálybelieknek szánt lezser eleganciát a sikkes angol szabásvonalakkal vegyítve alkotta meg Ralph Lauren. A ma már világhírű divattervező egy migráns zsidó család gyermekeként született 1939-ben New York Bronx negyedében. A Lauren-birodalom első üzlete 1967-ben nyílt meg, akkor még csak nyakkendőket árusított, ám az egyre növekvő népszerűségen felbuzdulva ingekre szakosodott. 1970-ben elindította az azóta is töretlenül népszerű nőiruha-márkáját, 1972-ben pedig megjelentek a ma már ikonikusnak számító rövid ujjú ingjei és galléros pólói, amelyeket a jól ismert lovaspólós logóval látott el. 1974-ben maga Ralph Lauren tervezte A nagy Gatsby című film jelmezeit, ezzel pedig hírnevet szerzett magának. A nézők imádták az egyenes derekú, kétsoros mellényeit, a nosztalgikus hangulatú, csíkos öltönyeit és a selyem nyakkendőit. Robert Redford ellenállhatatlan sármja pedig valósággal megkoronázta ezt az előkelő amerikai megjelenést. Lauren ezzel egy időben megteremtette az úgynevezett preppy stílust, amely napjaikban is a divatháza egyik vezérfonala.
A preppy stílust a kényelmes és természetes anyagok jellemzik, klasszikus és visszafogott szabásvonalak, az iskolai egyenruhákra emlékeztető sportos, ugyanakkor magas minőségű, elegáns összhatással. A női öltözetek olykor kislányosak és visszafogottak, gyakran megjelenik a rakott szoknya egyszerű szabású blézerekkel és pamutblúzokkal kombinálva, ezekhez rendszerint kötött pulóvert és igazgyöngy nyakláncot viselnek. A férfiak megjelenése az előkelő sportok tematikus szettjeiből inspirálódik, így a krikett, a vitorlázás, a lovaspóló, az afrikai szafari vagy a skóciai vadászatok jellegzetes dresszkódjai alapján készülnek. Az első pillantásra szigorúnak tűnő összeállítások valójában színesek, vidámak, és az íratlan szabályoktól igencsak elrugaszkodnak. A legrangosabb amerikai egyetemek hallgatóinak szubkultúrájának öltözködési stílusát idézik meg többek között a Gant, a Tommy Hilfiger és a Ralph Lauren márkák.
Ralph Lauren talán legsikeresebb vonala a Polo Ralph Lauren. A 2019-es tavaszi férfi kollekció is a jól ismert életérzést sugározza. A fiatal felnőtteknek és a megjelenésükre igényes középkorú uraknak szánt darabok örök klasszikusként vonulnak be a ruhatárakba. John Wrazej, a RL ügyvezető alelnöke és egyben kreatív igazgatója szerint az új évezredben is szükség van erre a konzervatív vonalra, ám az újdonságokat sem szabad figyelmen kívül hagyni. A legújabb kollekciójában a jellegzetes elit egyetemista „lookok” mellett főleg az irodai és a nagyvárosi öltözködést részesíti előnyben. Kedveli a kockás zakókat, amelyeket csíkos ingekkel és szürke pantallóval tesz tökéletessé, de nem áll távol tőle a pasztellárnyalatú chino és a kötött pulóver kombinációja sem. Wrazej egy igazán férfias irányzattal szolgálja ki a divat szélsőségeitől és az Instagram-trendektől megundorodott fiatalokat. A magabiztos és maximalista apáknak és fiaiknak tervez, akik a sötétbarna mokaszint kék farmerrel, címerrel hímzett zakóval és csokornyakkendővel, a sportos anorákot pedig nyomott mintás pólóval és bohém, színes zoknival társítják. Úgy tűnik, az egyéniség és a sikkes megjelenés soha nem megy ki a divatból.
A letisztult olasz stílusjegyek nyomában
Akik már egyszer végigsétáltak az Andrássy út szebbnél szebb üzleteit megcsodálva, azok már biztosan megálltak az Ermenegildo Zegna sikkes kirakata előtt. A jól ismert olasz márka a kifinomult ízlésű férfiaknak készít mesterien szabott öltönyöket és elegáns kiegészítőket, ezzel pedig a magas minőséget hirdetik. Ám a Zegna nemcsak az üzleti élet szereplőinek gyárt szetteket, hanem a hétköznapokra és a szabadidős tevékenységhez is találunk náluk megfelelő darabokat.
A 2019-es tavaszi kollekciójuk is a lazább utcai megjelenést részesíti előnyben. Alessandro Sartori vezető tervező látványos outfitjeiben idén is hozza a férfiasságot kiemelő kéket és barnát, ám az üde és fiatalos külső érdekében egyre több pasztellárnyalatot is alkalmaz. Modern ívek, rétegelt megoldások, az eddigi szezonokhoz képest sokkal lazább nadrágok, rafinált vonalú zakók, mélyen kivágott ingek és megszámlálhatatlan ezüstös csillogású ékszer került kifutóra. A kockás zakók élére vasalt nadrágokat, háló hatású felsőket és hímzett szegélyű, cipzáras pulóvereket kaptak. A legszembetűnőbb, hogy a klasszikus olasz, kissé feszes szabásvonalak ezúttal bővebb, kényelmesebb fazonok képében tértek vissza, ám ezzel cseppet sem csökkent a mérnöki pontossággal előállított itáliai termékek minősége. Egy modern férfi számára nélkülözhetetlen egy Zegna ruhadarab.
A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin JÁRMŰIPAR című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!