Számos előadást tartottak az év első néhány hetében, amely a Bitcoin, a blockchain, a kriptovaluta és az ICO rendszereit járta körül. A résztvevők között szép számmal akadtak befektetők és befektetni vágyók, informatikusok és fintechszereplők, de laikus érdeklődők is, akik csak szerettek volna több ismeretet és tudást szerezni a témában. Mindez egyértelműen jelzi, a virtuális fizetőeszközök és a pénzmozgás, valamint a jogi státuszú pénzügyi szereplők nélküli fizetési világ elérte a közérdeklődést, mindenki szeretne egy szeletet a kriptovaluta világából. Az alábbiakban összegeztük a kriptovaluták 2018-as legfontosabb fejleményeit.

Egy, a legutóbbi negyedéves adatokat vizsgáló felmérés szerint az Apple-nek több okosórát (Apple Watch) sikerült értékesítenie, mint amit a teljes svájci óraipar összesítve fel tud mutatni luxus analóg óráitól a hétköznapi digitális – vagy okosóra kínálatán át ugyanerre az időszakra vonatkozóan. Ez alapján az Apple 8 millió darabot értékesített termékéből, amely az eladási számok gyorsulását jelzi, és amivel jelenleg ők vezetik az óragyártási piacot.

 Fiatal kora ellenére a Google-nál volt marketingigazgató, később a társaság elcsábította Londonba, aztán pedig az egyik hazai sikervárományos startupnál, a Tresoritnál dolgozott, ekkor nyerte el az „Év fiatal vezetője – 2016” címet is. Kindli Erna mostanra átkerült egy másik ágazatba, a Bátor Tábor ügyvezetőjeként igyekszik továbbvinni szemléletmódját. Élményeiről, az adakozói kultúráról, motivációiról beszélgettünk vele, de szóba kerültek a techóriások adakozási szokásai és az egészségügy is.

A kapitalizmus és a globalizáció nyertesei egy tollvonással döntenek arról, hogy egy terméknek, szolgáltatásnak, esetleg cégnek mi legyen a sorsa. Sokszor ezek apró, jelentéktelen, nem profitábilis árucikkek, ugyanakkor nem ritkán népszerű, bejáratott márkák, piaci tényezők tűnnek el a süllyesztőben. 

Egy innovatív technológia, ami a hagyományos vizes hőtárolókat egy helytakarékosabb és nagyobb hatásfokú tartállyal váltja fel speciális, fázisváltó anyagok felhasználásával. Farkas Rita és Andrássy Zoltán energetikai mérnökökkel, a HeatVentors startup alapító tagjaival beszélgettünk. 

Az ALTEO Csoport vezérigazgatójával könnyed hangvételű beszélgetés keretén belül értekeztünk komoly kérdésekről. A magát befektetési szakembernek való Ifj. Chikán Attilának van véleménye a politikáról – sőt még politizálna is –, de nem akar állást foglalni, továbbá azt javasolja, hogy tanuljunk a multiktól. 

Egy nemrég indult ingyenes magyar applikáció, a Parkl segítségével olyan, a hétköznapi autósok elől elrejtett, kihasználatlan parkolóhelyek válnak elérhetővé, mint a szállodák és irodaházak garázsai. Somogyi Zsolttal, a Parkl társalapítójával beszélgettünk az innovatív ötlet megvalósításáról és hatékonyságáról.

Kényelem, biztonság, luxus, önvezető autók, napelemek és környezettudatosság: ez maga a Tesla, az elektromos autók piacának vezető szereplője, aki nem csak autókat gyárt.

Két új helyszínnel erősödött a Budai-brand: a Budai 3 kávézóval a MOM Park közelében, illetve az EZ IS BUDAI-val a Széna térnél. A tulajdonosok szerint a siker abban rejlik, hogy közvetlenül tapasztalták meg a vásárlói visszajelzéseket és építettek az igényekre. Gyulai Ágnessel, Kovács Tamással, Juhász Gáborral és Pletrich Ákossal beszélgettünk.

A Mai Mano Kávézó tavaly év végén ünnepelte fennállásának 15. évfordulóját. Kapva az alkalmon, felkerestük Vén Zsolt tulajdonost, akit arról kérdeztünk, mi lehet egy kulturális kávézó hosszú életének titka, illetve hogyan lehet kialakítani és megtartani egy már családias hangulatot nyújtó törzsközösséget a belváros szívében.