EGÉSZSÉG CSEPPEKBEN – TRADICIONÁLIS GYÓGYKÉSZÍTMÉNYEK ÉS IZGALMAS ÚJÍTÁSOK A BÉRESNÉL
A 45 éves múlttal rendelkező legendás Béres Csepp feltalálójának fiával, dr. Béres Józseffel, a Béres Gyógyszergyár elnökével beszélgettünk édesapja kutatói tevékenységéről, korát meghaladó felfedezéséről, az őt ért meghurcoltatásokról, a Béres márkanév kialakulásáról, a sikeres vállalkozás fennmaradásának titkairól, az üzleti modellről, a készítmények hatékonyságáról és hosszú távú terveikről.
Nem csak a Tesláké a világ – Okosíthatóak a buta járművek is
Egy magyar startup innovációs fejlesztésének köszönhetően már a régi – de 16 évesnél nem idősebb – autókat is lehet okosítani, és bár nem lesz menő műszerfaluk, mint a Teslának, a beépített kommunikációs eszközzel minden adat, amit begyűjt a rendszer az autóról és a járművezetőről, ugyanúgy lekérdezhető lesz, mint új társaiknál. Varga Péterrel, a Konetik technológiai igazgatójával beszélgettünk a vállalkozásuk ötletéről, az eszköz egyediségéről, az üzleti modelljükről és hosszú távú céljaikról.
Sikeres kísérletek a mérnöki kultúrában
Egy mérnöki szolgáltatásokat nyújtó cég egyik alapítójával beszélgettünk a kísérletezés fontosságáról. Varga Balázs, a MechatroMotive vezetője aktív társadalmi szerepvállalásban népszerűsíti a mérnöki szakmát és a vállalkozói létet. Mérlegre tettük az adatokat és az intuíciót, a mérnöki sikeresség tükrében.
Utazók és digitális nomádok – napjaink kalandorai
Az utazás a kaland, a szabadság szinonimája, és sokunk fejében még mindig szorosan összefonódik a jó egzisztenciával. Azonban az utazási lehetőségek az elmúlt 5-10 évben elképzelhetetlen mértékben megváltoztak, a régi akadályok nagy része mára már megszűnt. Tényleg szinte mindenki utazhat, legyen szó egy egyhetes nyaralásról vagy éppen egy több hónapos folyamatos vándorlásról, nincsenek korlátok. Ennek köszönhetően egyre ismertebb és elterjedtebb az életvitelszerű utazás mint életforma.
Sztrájkban ég az egész világ
Legalábbis a Tesco dolgozói biztosan. Az elmúlt hetek, hónapok az áruházlánc és a szakszervezetek képviselői között zajló bértárgyalásokról, illetve az első történelmi jellegű, országos szintű „munkakerülésről” szólt.
A pop-up store-ok true storyja, avagy az eltűnés és a feltűnés művészei
Libikókázni a világon talán csak kevés gyerek nem szeret. Jó érzés, amikor egyszer fent, egyszer lent van az ember. Nem így van ez azonban az üzleti életben, ahol ez gyakorta előforduló jelenség. A gazdasági válság az egész világot súlyosan megrázta, amelyből a felocsúdni vágyók, részben a „jókor jó helyen”-nek, részben pedig a kreatív gondolkodásnak és gyors reagálásnak köszönhetik felemelkedésüket. Sajnos, az „egyszer fent, egyszer lent” címre számos olyan üzlet és márka vált várományossá az elmúlt évtizedekben, amik vagy éles hegymenet után kényszerültek lehúzni a rolót, vagy világmárka lévén, más módszereket kellett keresniük az érdeklődés további fenntartására. Ekkor bukkantak fel a pop-up store-ok, amely morzsáinak elhintésével ismét lehetőség nyílt a felemelkedésre. És hogy mit is jelent pontosan a pop-up store, annak magyarázatára és bemutatására cikkünkben vállalkoztunk.
Az alkoholmentes kocsma, ami a legjobb túrórudit kínálja – A Cserpes Tejivó múltja és jövője
Cserpes Istvánnal, a Cserpes Tejivó alapítójával a hagyományok újjáélesztéséről, a munkaerőválságról, a Lipóti Pékségről és a terjeszkedésről, egy új termékről, illetve a „tej ügyéről” beszélgettünk.
Kihívó kétkeréken – Vetélytársa akadt a MOL Bubinak
Budapest utcáira begurult egy új kerékpárkölcsönző szolgáltatás, amely a digitális gazdaság környezetéhez igyekszik alkalmazkodni. A Donkey Republic egészen Koppenhágából tekert el idáig, hogy versenyhelyzetre késztesse a hazai szereplőket.
Hedonista sörfogyasztás – Merre tart a kisüzem–nagyüzem harca?
Budapest belvárosában, illetve a Balaton-parton szép számmal jelentek meg éttermek a gasztroforradalom, ételek, italok pedig a kézművesség jegyében. De hogy ezek valóban felforgatják-e a turizmusra építő szórakoztatóipari egységek életét, vagy csak egy lufiról beszélünk, amely hamarosan kidurran, még nem tudjuk. Mindenesetre a Business Class Magazin feltette a témát érintő kérdéseket a Hedon Kézműves Sörfőzdének, hogy közelebb kerüljünk a válaszokhoz.
Profitteremtés profilalkotás nélkül – Pinterest, a vállalkozások képtára
Amikor egy újabb képmegosztó oldalra bukkanunk, joggal vetődik fel a kérdés, hogy mégis miben tud ez többet adni nekünk, mint mondjuk az Instagram, az iStock vagy a Flickr? Hiszen pofás képeket és kreatív ötleteket ma már szinte bárhol találhatunk a világhálón, s még akár pénzt is kereshetünk velük. A Pinterest sajátossága, hogy komplett vállalkozások nőttek már ki az egyszerű képmegosztó használatával.