Home»Lifestyle»AZ ELEGANCIA NAGYKÖVETE: ARMANI

AZ ELEGANCIA NAGYKÖVETE: ARMANI

7
Shares
Pinterest Google+

A legsikeresebb itáliai divattervezőt a Forbes 2017-ben az olasz milliárdosok listáján a harmadik helyre rangsorolta. Több mint négy évtizedes munkássága alatt világhírű popsztárokat, filmcsillagokat, ismert politikusokat, közéleti szereplőket és ismert feleségeket öltöztetett. Nevével fémjelzett birodalma ma már nem csak ruhákból, hanem kiegészítőkből, illatszerekből, lakberendezési tárgyakból, kávézókból és hotelekből áll. A Business Class Magazin összeállításában legújabb kollekcióin keresztül bepillantást nyerhetünk Giorgio Armani mesés világába.

HOL VOLT, HOL NEM VOLT…

„A stílus az egyetlen olyan igazi luxus, amit bárki megengedhet magának, függetlenül attól, hogy mennyi pénze van. Ez olyan dolog, ami velünk született, de tanulható, feltéve, ha megvan hozzá az emberben a kellő intelligencia.”
Giorgio Armani neve a kifinomult elegancia szinonimája is lehetne. Ezt a nevet azonban több évtizedes kemény munkával érte el, és sikerült megtartania a mai napig. Elszántsága, akaratereje, és mindenekelőtt a kimagasló tehetsége, a legismertebb divattervezők sorába repítette. Armani 1934-ben született egy olasz kisvárosban, Piacenzában. Szülei orvosnak szánták, ám az egyetemet otthagyta, és minden idejét szenvedélyének, a fotózásnak szentelte. Sorkatonai szolgálata után Milánóba költözött, ahol egy divatüzletkirakatrendezője, majd a La Rinascente áruház férfidivatosztályának beszerzője lett. Megismerkedett Nino Cerruti divattervezővel, aki mellett 8 évet töltött asszisztensként. Minden előtanulmány nélkül tervezte meg Hitman nevű kollekcióját, amellyel valósággal berobbant a divatvilágba. Stílusára felfigyelt az Ungaro és a Zegna divatház is. Egyre szűkebbnek érezte a rendelkezésére álló kereteket, saját lábára akart állni. Sorsát beteljesíthette, ugyanis egy szerencsés találkozás során összehozta az élet a nála 11 évvel fiatalabb Sergio Galeotti üzletemberrel, akivel végre önálló üzletet nyithatott. 1974-ben óriási sikerrel mutatták be kollekciójukat, és ekkor már látható volt a fekete alapon fehér betűkkel írott Armani márkanév.

„A STÍLUS ÉS A DIVAT KÖZÖTT A MINŐSÉG A KÜLÖNBSÉG.”

A designer egyedi anyaghasználata és kombinációi szépen lassan a legmenőbb tervezők sorába emelték. Kidolgozta a lazán elegáns férfi stílusát, aki lekerekített formájú, kiváló minőségű öltönyben jelenik meg. Megszűntette a szigorú vonalvezetést, keskenyebbre vette a hajtókákat, lejjebb tette a gombolást, egy kényelmes, optikailag nyújtó, minden igényt kielégítő viselettel ajándékozta meg a megjelenésükre érzékeny férfiakat. 1975-ben a női öltözködésbe egy határozott, férfiasabb stílust vitt be, amit a mai napig előszeretettel alkalmaz.

A világhírnév 1980-ban érkezett el Giorgio Armani számára, amikor az amerikai piacot is sikerült meghódítania.

Az Amerikai dzsigoló című filmben Richard Gere ruhatárát állította össze, ezzel pedig a jóképű színész a cég tökéletes reklámarcává vált. A fiatal vásárlók meghódítására olcsóbb, de hasonlóan igényes kidolgozású ruhák forgalmazására 1981-ben megszületett az Emporio Armani. Innen már nem volt megállás. Színészek és zenészek mellett politikusok és közéleti személyiségek is előszeretettel választották az olasz designer minőségi ruháit. Armani volt az első divattervező, aki hírességeket kért fel kreációi bemutatására és népszerűsítésére rangos eseményeken. Azóta

olyan filmsztárokat öltöztet, mint Gwyneth Paltrow, Julia Roberts, Michelle Pfeiffer, Beyoncé, Cate Blanchett, Clive Owen, George Clooney vagy az olaszok első számú dívája, Sophia Loren.

Az idei Oscar-gálán Isabelle Huppert ezüstösen csillogó, Nicole Kidman krémszínű Armani estélyiben varázsolta el a helyszínen és a televízió képernyője előtt helyet foglaló közönséget. Talán Giorgio Armani az egyetlen divattervező, aki soha nem fizetett a sztároknak azért, hogy a vörös szőnyeges eseményeken az ő ruhakölteményeit viseljék.

ISMERT MONDÁSAI:
„Az elegancia nem azt jelenti, hogy észrevesznek, hanem azt, hogy emlékeznek rád.”
„A stílus egyrészt bátorság, hogy az egyéniségedet válaszd, másrészt bátorság, hogy nemet merj mondani. Mindez a jó ízlésről és a kultúráról szól.”
„Rájöttem, hogy a divat mostanában kicsit elhamarkodott. Sokszor csak összedobnak valamit, hogy felkeltsék a média figyelmét – én nem ezt akarom csinálni.”

RUHATERVEZŐBŐL MILLIÁRDOS

Napjainkban az Armani név már nemcsak igényes ruházkodást jelent, hanem egy jól felépített gazdasági birodalmat is. Klasszikus Giorgio Armani darabjai mellett az haute couture vonala, az Armani Privé szintén nagyon sikeres, a fiatalos Armani Jeans, a gyerekeknek szánt Armani Junior is hódít. Lakberendezési tárgyait Armani Casa néven dobta piacra. Kávézói mellett az Armani Hotel szállodalánca Milánó előkelő kerületében, Dubaiban, a világ legmagasabb épületében, a Burj Khalifában kapott helyet. Pályafutásának negyvenedik évfordulóján milánói székhelyét egy hatalmas komplexumba, az Armani Silosba helyezte át, ami divatbemutatóinak, illetve az életművéből összeállított kiállításnak fő helyszíne. Az Armani SPA társaság néhány évtized alatt jelentős bevételre tett szert, ezáltal rangos helyet szerzett magának a nagy divatházak között. Armani vagyonát ma 6,6 milliárd dollárra becsülik.

Giorgio Armani tervezői nagysága megkérdőjelezhetetlen, ő egy valódi nagymenő. Sokan próbálkoznak a babérjaira törni, de nem jutnak magasra. Talán a Maestro tudja a legnagyobb igazságot: „divatos holmikat bárki vehet magának, stílust azonban nem”.

(Fotók: armani.com, Pinterest, qminmagazine.com, Vogue)

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin ÉLENJÁRÓK című lapszámban!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

„A SZÍNHÁZNAK MINDIG VÁLTOZNIA KELL AHHOZ, HOGY A NÉZŐ KÖVETHESSE”

Következő cikk

POZITÍV ELŐJELŰ VÁLLALATFEJLESZTÉS ÉS ÉVTIZEDES BARÁTSÁG: A FLOW CSOPORT TÖRTÉNETE