Home»Lifestyle»Sikkes ruhaköltemények a báli szezonra

Sikkes ruhaköltemények a báli szezonra

2
Shares
Pinterest Google+

Politikusok jönnek-mennek, rendszerek elbuknak és újjáépülnek, ám a kifinomult ízlés minden korszakban megmarad. A világ vezető divatházai és a feltörekvő márkák a piaci réseket felmérve próbálják kielégíteni a vásárlók egyre magasabb igényeit. Így kénytelenek évszakról évszakra megújulni, újabb innovatív és korszerű terméket létrehozni. A farsangi időszak nemcsak a tél elűzésére és a felhőtlen szórakozásra, hanem az újdonságok bemutatására is lehetőséget kínál. A következő összeállításban – a nemzetközi trendeket figyelembe véve – egy izgalmas inspirációs csokrot gyűjtöttünk össze a báli szezonra.

A cikk eredetileg a Business Class Magazin 2020/01. számában jelent meg.

Stílusos 20-as évek Monique Lhuillier-módra

Pasztellben fürdőző sifonokból, végtelen uszályokból és nőies szabásvonalakból állt össze Monique Lhuillier legújabb kollekciója. A világhírű tervezőnő 2020-as tavaszi gyűjteménye a klasszikus elegancia és a romantikus lányregények világából merített ihletet. A káprázatos sorozat kerüli a felesleges díszítéseket, a színpadias megjelenést és a giccsbe hajló túláradást, egyszerűen csak imádni lehet.

Monique Lhuillier márkáját a szupernőies megjelenés tette világhírűvé, a 2020-as tavaszi kollekciójában is ezt a jól bevált csapásirányt folytatja. A klasszikus eleganciát a nőies szabásvonalakkal vegyítette, és egy cseppnyi jó ízléssel tette feledhetetlenné. Tavaszi gyűjtemény lévén egy üde és színes sorozat született könnyed anyagokkal és látványos mintákkal. Lhuillier ebben a szezonban sem hagyta el a rá jellemző pasztelleket, a babarózsaszínt, a fuksziát, a világoskéket, a türkizt és a bézs több árnyalatát, ezek mellé beemelte az arisztokratikus aranyat, a mély szenvedéllyel lángoló bordót és a démoni feketét.

Gyakran alkalmaz monokróm szetteket, ezzel pedig a kifinomult nőiesség érzését erősíti.

Az 1970-es évek öltözködési szokásai az új évtizedben a reneszánszukat élik, a puffos ujjak, a nyomott virágminták, a játékos pliszék, a palazzo nadrágok és a széles övek kitűnően beépülnek a modern nők ruhatárába. A meglepő gömbszoknyák, a gyöngyös ruhák, a tülltengerben hullámzó uszályok pedig földöntúli eleganciába burkolják viselőiket. 

Lhuillier ügyel a test arányaira, kiemeli a derekat és a dekoltázst, nem mutat túl sokat, kedveli az egyszerűséget, mégis lazán veszi az élet akadályait, néha kacérkodik, néha pedig sodródik az árral. Nyitott a változásokra, ugyanakkor tiszteli a múltat, reménnyel és tervekkel tekint a jövőbe. Nem is lehetne szebben és stílusosabban lezárni egy évtizedet, és átlépni egy sokkal szebb és izgalmasabb, új időszakba, mint ahogyan azt Monique Lhuillier tette. 

A Badgley Mischka csillogó világa

A klasszikus vörös szőnyeges ruhaköltemények mellett pompás alkalmi sziluettekkel kápráztatta el rajongóit a Badgley Mischka. Az amerikai Mark Badgley és James Mischka divattervezők ismert márkája a 2020-as tavaszi szezonra szupernőies és igazán csillogó darabokkal készült, amelyek báli szezonban bárkiből stílusos hercegnőt varázsolnak. 

A Badgley Mischka márka a megszállott divatrajongók és a vörös szőnyeges sztárgálák követői számára nem ismeretlen. Az elmúlt években számtalan híresség választott magának ruhát egy-egy kiemelkedő eseményre a Mark Badgley és James Mischka alkotta tervezőpáros szalonjából.Gyakran megfordul náluk Madonna, Sharon Stone, Jennifer Lopez, Oprah Winfrey, Helen Mirren, Jane Fonda és Bette Midler is.

Mark Badgley 1961-ben született az Illinois állambeli East St. Louisban. Képzőművészeti tanulmányait az Oregon Egyetemen kezdte, hamarosan Dél-Kaliforniába költözött, hogy üzleti tudást szerezzen. 1982-ben rájött, hogy őt mégis a művészetek érdeklik, így a New York-i Parsons School of Designba felvételizett. 1985-ben, a diploma megszerzése után New Yorkban maradt, és Donna Karan mellett kezdett dolgozni. 

James Mischka 1960-ban született Wisconsinban, Kaliforniában, és New Jersey-ben nőtt fel. A texasi Rice Universityn az orvosmérnöki szak hallgatója volt, ám az érdeklődési köre őt is a Parsons School of Designba terelte, ahol megismerkedett a későbbi partnerével, Mark Badgley-jel, akivel 1988-ban elindították saját márkájukat, a Badgley Mischkát. Valósággal berobbantak a divatiparba, egy éven belül már a Neiman Marcus és a Bergdorf Goodman is árusította a ruháikat.

Több ízben Az év designere díjat is besöpörték, ám a pénzügyi nehézségek miatt 2004-ben a céget eladták az Escada SE csoportnak, majd attól az Iconix Brand Group tulajdonába került.

A kényes anyagi ügyek ellenére a márka szárnyalt, a Vogue beválasztotta a tíz legjobb amerikai tervező közé Mischkát és Badgley-t.

A portfóliójukat menyasszonyi ruhákkal, alkalmi cipőkkel és táskákkal, női sportruházattal, parfümökkel és szemüvegekkel bővítették ki. 2017-ben újabb tulajdonosváltáson esett át a vállalat, a Titan Industries szárnyai alá került. A Badgley Mischka klasszikus alapokon nyugvó, nőies szabásvonalú ruhakölteményeket készít, könnyű szöveteik az „egyszerű, de nagyszerű” elv mentén, a drámai és emlékezetes megjelenés jegyében kelnek életre.

Mark Badgley és James Mischka 2020-as tavaszi kollekcióját a francia származású, Oscar-díjas amerikai színésznő, Claudette Colbert ihlette. Colbert az utolsó filmje után, 1961-ben Barbados szigetén vásárolt egy XVIII. századi villát, ahova magával tudta vinni Hollywood aranykorának csillogását, és persze a korszak legnagyobb sztárjait. A visszavonulás helyett a karib-térségi otthon a fényűző társasági események helyszíne lett, vendégeskedett nála többek között Frank Sinatra, Mia Farrow és Margit hercegnő is. A trópusi hangulat és a rivaldafény különös találkozása inspirálta Mischkát és Badgley-t. A féktelen éjszakai partik, a ragyogás, a korszak ellenállhatatlanul vonzó stílusa valósággal beszippantotta az amerikai tervezőpárost.

A karibi régió élénk színei, bódítóan édes illatai és finom gyümölcsei a pálmák zöldjével, a lagúnák igéző kékségével keltek életre a könnyű textíliákból.

Mintha egy nyaralás izgalmas részletei elevenednének meg egy szempillantás alatt. Claudette Colbert hollywoodi világa is felbukkant a 30-as és a 40-es évek jellegzetes díszítési technikáival. Az elegáns vintage hatású sziluettek csodás fodrokat kaptak, a hangsúlyos vállak és a puffos ujjak egy letűnt korszak magával ragadó megjelenését hozták vissza.

A drámai köpenyek, a méretes fülbevalók és a 3D-s virágapplikációk teszik a látványt igazán emlékezetessé. Könnyed és légies koktélruháik mellett jól megférnek a test vonalát követő, mélyen dekoltált alkalmi ruhák és a jól ismert red carpet dressek. Akár a vörös szőnyegre, akár egy menő szilveszteri buliba vagy hivatalos, a Badgley Mischka tavaszi kollekciója tökéletes ihletforrás lehet, hogy a modern filmsztárok stílusában beragyogd és feledhetetlenné tedd az éjszakát!

A lenyűgöző megjelenés művészete

Szexi csipkékkel, izgalmas fodrokkal és elképesztő tüllökkel készül a farsangi és báli időszakra Zuhair Murad. A világhírű libanoni tervező 2020-as tavaszi kollekciója egy igazán látványos, alkalmi-estélyi sziluettekből álló sorozat, amelyben a mediterrán temperamentum, a Közel-Kelet varázslata és a francia sikk találkozik.

Zuhair Murad neve hallatán minden divatrajongó szeme felcsillan. Az ismert libanoni designer olyan kifinomult ízléssel és mérnöki precizitással nyúl a legnemesebb anyagokhoz, hogy az a kortárs divatban egyedülálló. A Közel-Kelet misztikus világát, annak meséit, igaz történeteit és apró titkait szövi a szöveteibe, díszítéseiben visszaköszönnek a kézműves hagyományok, a jellegzetes öltözködési szokások és a fényűző paloták előkelő termei. Murad ezt a fűszeres-pikáns hangulatot gyakran párosítja a klasszikus francia megjelenéssel és a jól ismert haute couture jegyekkel.

A 2020. tavaszi ready-to-wear kollekciója a tőle megszokott nagyvonalú eleganciát hozza el némi mediterrán temperamentummal. Monokróm szettjei a szupernőies szabásvonalakban keltek életre, imádja a földet söprő, drámai ruhákat, a szexisen felsliccelt koktélruhákat és a tollakkal-flitterekkel dekorált nadrágos szetteket.

A szezon ihletforrásaként felbukkannak a spanyol építészet motívumai, a kovácsoltvas kapuk az érzéki csipkékben, a kézműves csempék a hímzett organzákban, a lenyűgöző kertek pedig a látványos virágnyomatokban köszönnek vissza. Murad taftjai és tülljei a naplementék elképesztő színvilágát idézik meg, a csillogó gyöngyök, a flitterek és a fémszálas hímzések az esti partik fényét hozzák el.

A nőiességet romantikus fodrokkal és peplumokkal fokozza, a szegecsekkel a vagányságot, a gyönyörű jacquard berakásokkal pedig az időtlen luxust mutatja be.

Lehet zord tél vagy forró nyár, szürke hétköznap vagy meghitt ünnep, egy igazán stílusos nő mindig elvarázsolja a környezetét. Zuhair Murad kifinomult művészete kitűnő segítség lehet a tökéletes szettek kiválasztásakor. Hölgyeim, inspirációra fel!

Art deco pillanatok a Ralph & Russo kifutóján

A szezon legcsillogóbb kollekciójával rukkolt elő a Ralph & Russo divatház. Tamara Ralph és Michael Russo márkája az őszi–téli időszak couture inspirációját az art deco fémes tündökléséből, annak meghatározó formavilágából és színeiből merítette. Nőies vonalak és elegáns megjelenés nem csak ünnepi alkalmakra.

Paris Fashion Week legrangosabb eseménye a couture bemutatók időszaka, amikor az arra érdemes divatházak a nagyközönség elé vihetik a nagyrészt kézzel készített, egyedi ruhakölteményeiket. Csupa fény, elegancia és csillogás ez az időszak. És ebből a sikkes mámorból bizony a Ralph & Russo márka sem maradhat ki! 

Tamara Ralph és Michael Russo tehetséges és kreatív fiatalok lévén gyorsan felkerültek a divatvilág Olümposzára, így minden szezonban lehetőséget kapnak arra, hogy Párizsban kifutóra vigyék a termékeiket. A 2019-es őszi haute couture héten a francia főváros brit nagykövetségén, illetve annak udvarán nyűgözték le a lelkes rajongóikat. 

Akár egy vörös szőnyeges gála, annyira előkelő eseménnyé lépett elő a Ralph & Russo bemutatója. A meghívottak fényűző estélyikben, flitteres koktélruhákban és stílusos öltönyökben érkeztek a rendezvényre. A 90 méter hosszú kifutó mellett csak úgy hemzsegtek a sztárok, na meg a divatvilág prominens személyiségei.

A show pedig hozta a tőle elvárt magas színvonalat.


Tamara Ralph és Michael Russo minden évszakban egyre magasabbra teszi a mércét. A 2019-es őszi couture gyűjteményük az art deco megkapóan elegáns, modern és stílusos jegyeire épült. A kollekció elején a káprázatos fehér kreációk sorakoztak fel táncoló kristálydíszítésekkel, laza gyöngysorokkal és földet söprő palástokkal. A nadrágos szettek izgalmas maszkulin-feminin játékossága és a görög szobrok drapériáira emlékeztető dekoltázsok pillanatok alatt elvarázsolták az első sorban ülő vendégeket. Egyre színesebb és egyre szexibb sziluettek érkeztek a végeláthatatlan catwalkra.

Megjelent a bézs, a babakék és az ezüst jó néhány árnyalata, a ringó rojtokról, az aszimmetrikus vonalakról és a tollakkal dekorált mellrészekről senki sem tudta levenni a szemét.

A puha pasztellek hullámzó fodrokon keltek életre, színes virágtenger borította a könnyű estélyiket, a szenvedéllyel hímzett estélyik pedig még a szkeptikusokat is elvarázsolták.

Ralph és Russo ezúttal sem okozott csalódást. Kifinomult és érzéki kollekciójuk az előkelő megjelenést szolgálva a magas minőségű divatot hirdeti. Néhány évtizede, a patinás divatházak megdönthetetlennek tűnő uralkodásakor a tehetős és érett nők kiváltsága volt a couture ruházat, napjainkban már a fiatal felnőtt generáció is nyitott ezekre a darabokra. Sőt ma már egy-egy couture kreáció az utcai viseletekben is megjelenik. Az igényeket pedig ehhez a dinamikusan változó világhoz igazították a Ralph & Russónál, a kényelmes szoknyákat, az izgalmas felsőket és a kézzel hímzett-gyöngyözött ruhákat gyakran díszes dzsekikkel és lazább vonalú kabátokkal társítják. Mindennapi luxus a nem mindennapi nőknek.

A kollekció zárásaként megérkeztek a lehengerlő vörös szőnyeges sziluettek. Vibráló színeikkel, húzott csípővonalaikkal és merészen leszaladó dekoltázsaikkal emlékezetessé tették a rangos couture eseményt. A modern és élettel teli összeállítások drámaiságát a testes volumenekkel és az igencsak kontrasztos textúrákkal fokozták a designerek. A szokásokhoz híven a show fináléjában egy mennyei esküvői ruha bukkant fel a végtelenbe nyúló kifutón, megidézve a romantikus megjelenés mindent elsöprő erejét. A couture álmok újra valóra váltak.

A cikk eredetileg a Business Class Magazin 2020/01. számában jelent meg. Ha szeretné megvásárolni a lapot vagy előfizetne, akkor mindezt megteheti a Dimagon.

Fotók forrása: Gorunway.com / Monique Lhuillier / Vogue / Zuhair Murad

Előző cikk

A robotok elvették a munkát?!

Következő cikk

Kétbalkezes gipsztyúkok