Home»First Class»Te írod a saját sztoridat! – Tölgyessy Zsófia és a nagy vállalati hátraarc

Te írod a saját sztoridat! – Tölgyessy Zsófia és a nagy vállalati hátraarc

2
Shares
Pinterest Google+

Vajon hányan gondolnak arra, a reggeli kávéjukat szürcsölve, hogy tényleg jó helyen vannak-e? Hogy az életük, a munkájuk valóban boldoggá teszi-e őket? Hogy mi lenne, ha egyszer csak csinálnának egy nagy hátraarcot, ha lenne elég merszük váltani? Hogy a lehetőség adott-e, az nem kérdés. A mikéntről pedig Tölgyessy Zsófia, Life & Marketing Coach, mentor és tanácsadóval beszélgettünk, aki az egyik napon még az egyik legnagyobb amerikai magánkézben lévő disztribúciós cég marketingvezetője volt – csapatával több százmilliós költségvetést és promóciókat menedzselve –, majd a következőn, boldogsága érdekében, hátat fordított mindennek, hogy megírja a saját történetét. Fél év alatt beutazta Délkelet-Ázsiát, majd felépítette a saját vállalkozását.

Ön egész fiatalon, mindössze a harmincas évei elején ért fel a csúcsra, és lett vállalati felsővezető. Hat év tapasztalat áll a háta mögött ebben a pozícióban, összesen tíz év brandmarketingesként. Mikor jött el mégis az a pont az életében, amikor azt mondta magának, hogy „eddig, és ne tovább”?
Ez nagyon érdekes kérdés. Mindenki azt várja tőlem, hogy mondjak egy pillanatot, amikor tűzijátékkal meg fényekkel kiírták, hogy „Na, most válts, Zsófi!”, de ez nálam egy nagyon hosszú folyamat volt, amiben meg kellett küzdenem a belső félelmeimmel és démonjaimmal. Azt hiszem, igazán akkor jött el a váltás gondolata, amikor már minden reggel úgy keltem fel, hogy ennyi az életem? Ennyi lesz? És hogy nem vagyok boldog. Arról akkor fogalmam sem volt, hogy hogyan tovább, csak abban voltam biztos, hogy hogyan nem akarom már csinálni. Éreztem, hogy ez nem én vagyok, én nem ezt akarom. Időben ez egy 3-5 éves dilemma volt, amelyet a barátaim végigkísértek, és szerintem már popcornnal várták, hogy végre vége legyen.

Végül egyedül hozta meg ezt a döntést, vagy a kezdőlökést inkább a környezete adta meg?
Noszogatásról szó sem volt, inkább támogattak abban, hogy haladjak, és elinduljak valamerre.

Ez számomra inkább egy belső munka volt, hogy bebizonyítsam magamnak, igenis boldogságra születtem, és valóra kell váltanom az álmaimat. Nem mint felsővezető, hanem mint ember.

Miért határozott úgy, hogy másoknak is segíteni szeretne önmagukra találni mint Life & Marketing Coach, mentor és tanácsadó?
Mindig is segíteni akartam az embereken, kiskorom óta nagyon empatikus vagyok. Ami engem igazán inspirál a munkámban, az leginkább a saját utam. Rengeteget szenvedtem a gondolataim, a félelmeim, a fájdalmaim miatt, és az, hogy ezen változtatni akarok, hogy új sztorit akarok írni magamnak, hatalmas lendületet adott. Egészen más emberré lettem az elmúlt négy évben. Ezt a változást, ezt a változtatni akarást szeretném átadni az embereknek. Félreértés ne essék, nem a szépségversenyes „Világbékét!” felkiáltásban hiszek, hanem az emberekben. Amit én szeretnék átadni nekik, az az általam kialakított életszemlélet. Hogy dolgozom, de nem kell halálra dolgoznom magam. Hogy szabad vagyok és van életem. Hogy én rendelkezem az időmmel, és én osztom be, mire és mennyi jut. Hogy tényleg a magam ura vagyok. Megtehetem például azt, hogy megválogatom, kikkel dolgozom együtt. Hogy van választásom. Pár éve még én sem gondoltam volna, hogy ki lehet szabadulni a mókuskerékből, és nem is feltétlenül úgy, hogy egyszerűen kilépsz belőle. Azt szeretném elérni, hogy az emberek felismerjék a korlátaikat, és felelősséget vállaljanak a saját életükért és gondolataikért. Könnyebb azt mondani, hogy a problémáinkról valaki más tehet, ahelyett, hogy beismernénk magunknak, hogy ez márpedig az én életem, és ezen csak én tudok változtatni. El kell indulni ezen az úton, az élet pedig majd alakítja az eseményeket.

Kiknek szeretne segíteni? Kiknek ajánlja a szolgáltatásait?
A Szeretem a Vállalkozásom egyértelműen az egyéni és kisvállalkozóknak szól.

Velük szeretek együtt dolgozni. Azokkal, akik szenvedélyükre építve szeretnének értéket teremteni, üzletileg sikeresek lenni, de nem az a legfontosabb a számukra, hogy milliárdos bevételük legyen.

Szeretnének boldog, szabadabb életet élni, és azzal foglalkozni, amit valóban szeretnek.

Mesélne egy kicsit az Ön által tartott egyéni és csoportos coachingokról, workshopokról és vezetői tréningekről?
Az Inspirációs Marketing Workshopon a vállalkozókkal egész nap az üzleti és a marketingstratégiájukon dolgozunk. Olyan marketingeszközöket és lépéseket találunk ki, amelyekkel saját maguk számára is szerethetővé tudják tenni a vállalkozásukat és annak marketingtevékenységét. A marketing műfajának megítélése nem túl pozitív, sokan hatásvadásznak, etikátlan pénzhajhászásnak tartják. Szerintem ugyanakkor, egy vállalkozással igenis pozitív hatással lehetünk a világra és az emberekre. A vállalkozói csoportom óriási szerelem. Ott általában 4-6 vállalkozó van jelen, és velük 2 hónap alatt haladunk végig egy folyamaton, amiben azon dolgozunk, hogy a vállalkozásuk biztosan stabil alapokra épüljön. Megnézzük, hogy megfelelő-e a vállalkozási stratégiájuk, a célcsoport, az üzleti tervezés és a kommunikáció. Ők egymást is igen jól inspirálják, és új barátságok is köttetnek. Az egyéni programom egy nagyon személyre szabott, 2-4 hónapos időtávot ölel fel. A Váltsd Valóra az Álmaidat! pedig azoknak szól, akik nem érzik boldognak magukat, de már tudják, hogy változtatni szeretnének, jobban megismerni önmagukat, és olyan eszközöket kapni, ami segít nekik az úton. Itt szintén egyéni programokat csinálok, de emellett workshopokat is szervezek. Később pedig szeretnék majd csoportokat vinni Ázsiába, hogy kipróbáljuk, abban az új, inspiráló közegben, ők miként lehetnének a saját életükben boldogabbak és persze közben világot is látnának, egy új kultúrát ismerhetnének meg.

Mennyire bíznak meg Önben az ügyfelei?
Én azt látom, hogy amikor először eljönnek hozzám beszélgetni, még hezitálnak, hogy szükségük van-e erre egyáltalán. Viszont, ha már megvan az elköteleződés afelé, hogy végigvigyenek egy folyamatot, akkor úgy érzem, hogy teljes a bizalom köztünk. Precedens arra, hogy például egy vállalati vezető úgy kért volna segítséget tőlem, hogy csak részleteiben avatott volna be vállalata működésébe, nem volt még, mert nem dolgozom nagyobb vállalatokkal. Nagyon ritkán fordul elő, hogy mégis ilyen céggel működjek együtt, de persze nem lehetetlen, ha elég érdekes a vállalat története vagy a profilja. Az egyik ilyen cég az életemben jelenleg a bio-mezőgazdaság területéről jön, és ez engem is érdekel. Nagyon határozott elképzelésem van arról, hogy kikkel szeretnék együtt dolgozni, és ehhez ragaszkodom is. Nekem fontos, hogy minél több értéket teremtsünk ebben a világban.

Mennyire megfizethetőek az Ön által tartott tréningek és workshopok?
Értékesnek tartom azt, amit csinálok, viszont arra nagyon odafigyelek, hogy az általam nyújtott tudás, valamilyen formában mindenki számára elérhető legyen. Aki nem tud eljönni egy egyéni programba, az el tudjon jönni egy workshopra, vagy részt vehessen, mondjuk egy találkozón, és aki nem fordíthat ilyesmire, az még mindig el tudja olvasni a posztokat. Tisztában vagyok a tudásom értékével, és azzal, hogy az mennyit ér, aminél többet senkitől sem fogok elkérni. Viszont nagyon fontos, hogy megbecsüljem az időmet. Ezt meg kellett tanulnom és az ügyfeleimnél is azt látom, hogy az árazás nehéz kérdés. Mindig az értékességre vezethető vissza, hogy mit gondolunk magunkról.

Tölgyessy Zsófia a sikeres marketinges felsővezetői karrierjét hagyta hátra, hogy hallgasson a szívére, pedig sokan a fél karjukat odaadták volna a vállalati álomállásért. Miután kilépett, fél éven át utazott Délkelet-Ázsiában, hogy világot lásson és visszaszerezze életszeretetét, amit a felsővezetői robotpilóta üzemmód kikapcsolt nála. Ma már a Szeretem a Vállalkozásom közösségét építi, és több száz vállalkozónak segített, hogy szívből, örömteli módon építsék fel vállalkozásukat. Egyéni programja mellett rendszeresen tart workshopokat és vállalkozói csoportokat. Őszintén hisz benne, hogy az üzleti életben is van helye a szívünknek, és érdemes megvizsgálni, hogy miben hiszünk a vállalkozásunk kapcsán: önmagunkról mint vállalkozó, a marketingről, a sikerről és a lehetőségeinkről. Mert minden a gondolkodásmódunknál kezdődik, hiszen a vállalkozásunk belőlünk indul.

A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin SZÍVÜZLETEK című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

„BE LEHET RÚGNI MŰVÉSZETTEL”

Következő cikk

Tehetség és szenvedély a mesés Keleten – avagy férfiak, akik tudják, mi kell a nőnek