Home»Lifestyle»V30 csúcstelefonnal és OLED-kijelzőivel hódít az LG

V30 csúcstelefonnal és OLED-kijelzőivel hódít az LG

2
Shares
Pinterest Google+

Az elsősorban szórakoztatóelektronikai és mobilkommunikációs termékeiről és fejlesztéseiről ismert koreai vállalat az amszterdami Integrated Systems Europe kiállításán mutatta be legújabb OLED-kijelzőre optimalizált termékeit, míg másik fontos terméke, a V30 csúcstelefon számos újítással szintén nagy árbevételt ígér a tavalyi évben árrekordot döntött vállalat számára.

Szemkápráztató újítások Amszterdamban

Az LG Electronics vállalat közismerten a szórakoztatóelektronikai, mobilkommunikációs és háztartási elektronikai termékek vezető szállítója és technológiai megújítója, amely most a legújabb, OLED-kijelzőivel hódítja meg a világot és – reményei szerint – a vásárlók szívét is. A világszerte 125 helyen jelenlévő vállalat mintegy 77 ezer alkalmazottat foglalkoztat, 2017-ben pedig rekordnagyságú, 55,4 milliárd dolláros árbevételt produkált, amely 10,9%-kal múlta felül a 2016-os bevételét.

Az idei év első fontos eseménye a vállalat számára a február elején megrendezésre került amszterdami Integrated Systems Europe (ISE) kiállítás, ugyanis itt mutatta be üzleti felhasználásra szánt, innovatív kereskedelmi OLED-kijelzőit. A 2018-as CES-en bemutatott 246 darab LG Open Frame OLED-kijelzőből felépített kanyoninstalláció (lásd képünkön) természeti csodákat tárt az érdeklődők szeme elé. A 60 darab készülékből kialakított domború és homorú grandiózus kijelzőfal a vállalat OLED-technológiája szerint valósult meg. Ennek jelentősége abban rejlik, hogy a felhasznált pixelek önálló fénykibocsátásra képesek, így alkalmazásukkal pontosan szabályozható a kép fényereje és minősége. Mivel az OLED esetében nincs szükség külön háttérvilágításra, a kijelzők – az LCD- és LED-tévéktől eltérően – könnyűek, vékonyak és hajlékonyak. Ez a technológia új csúcskategóriát teremtett a kijelzők között, sokszorosával javítva a megszokott képminőséget, a színek élénkebbek, még széles betekintési szögek esetén is.

Az ISE kiállításán az LG az OLED-, az IPS- és a LED-technológiák felhasználási lehetőségeit mutatta be. Az LG Ultra Stretch monitorok információk és tájékoztatók kihelyezését szolgálják, a magas fényerejű (High Brightness) kijelzők a kültéri hirdetéseknek kedveznek, az LG Even Bezel Video Wall (videófal) pedig, nevéből eredően, mozgóképes tartalmak megjelenítését végzi figyelemfelkeltő hatással, az eddigieknél monumentálisabb felületen, magas minőségben – divat és szépségápolási termékek reklámozására például kiválóan alkalmas. A termékek designjukban futurisztikusnak és izgalmasnak hatnak, azonban nem kizárólag üzleti környezetben használhatók fel, a kiskereskedelemtől kezdve a nyilvános tereken át az irodákig alkalmazhatók.

Az LG standjának központi eleme a legkorszerűbb technológiát használó, 55 hüvelykes Transparent OLED-típus volt, a készülék leglátványosabb eleme az átlátszó OLED-kijelző: ez az egyedi technológia jól mutathat például művészeti galériákban, ahol a készülék mögött elhelyezett termékek, tárgyak látványát a képernyőn futó videók vagy speciális effektek teszik még izgalmasabbá.

Az Open Frame OLED-kijelzők alakja és mérete az iparág igényei szerint alakíthatók, a technológia így akár nagyméretű videoinstallációként, akár az adott üzlet méretére szabott tájékoztató kijelzőként is felhasználható.

Az LG kereskedelmi kijelzői bármely üzleti környezet igényeihez illeszthetők, a vállalat fejlesztései révén pedig immár a közlekedésben is használhatók ezek a készülékek. Az LG repülési információs kijelzőrendszerei (Flight Information Display Systems, FIDS) például már most is széles méret- és képarányválasztékban rendelkezésre állnak. A rendszerek legfontosabb eleme a fejlett tükröződésgátló funkció, amely lehetővé teszi az utasok számára, hogy egy pillanat alatt áttekintsék a repülési információkat, zavaró becsillanások nélkül.

Az UHD-képminőséget nyújtó korszerű IPS Interactive Digital Board (IDB) pedig olyan érintőképernyős megoldást és írásmegjelenítést kínál, amelyet egyszerre akár több felhasználó is kényelmesen használhat.

Az LG a rendezvényen bemutatta 65 hüvelykes UHD-videokonferencia-megoldását is, melyet a Ciscóval együttműködve fejlesztett ki. A B2B-megoldás ötvözi az LG prémium UHD-kijelzők gyártása során szerzett tapasztalatait a Cisco iparágvezető technológiájával.

A LG díjnyertes OLED Wallpaper televíziója a szállóvendégek hotelélményét igyekezett kielégíteni, hiszen a készülék galéria üzemmódja például tökéletes képminőségben tud valódi műalkotásokat varázsolni egy hotelszoba falára. A szálloda vezetése számára hasznos eszköz a készülék Pro:Centric® okosplatformja, amely olyan szerkesztési eszközöket kínál, amikkel a tartalmak könnyen testre szabhatók az egyes létesítmények igényeinek megfelelően. A Smart Hotel-televízióra épülő, hotelszobán belüli IoT-megoldások lehetővé teszik a vendégek számára, hogy a függönyöket, az ajtózárakat, a világítást és a szoba más funkcióit a Pro:Centric Direct felhasználói felület segítségével távvezéreljék.

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin ÉBEDŐ ERŐ című lapszámában! 
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

Irodaházak a munkavállalók jóllétére tervezve: Futureal

Következő cikk

„Magányosan írunk, aztán kipakoljuk” – Interjú Karafiáth Orsolyával