Home»Cross»A minőségi tartalom még mindig megfogja a nézőket

A minőségi tartalom még mindig megfogja a nézőket

1
Shares
Pinterest Google+

Decemberben ünnepli első születésnapját az Epic Drama, a Viasat World kosztümösdráma-csatornája. Az évforduló kapcsán Horváth Tamás kereskedelmi igazgatót arról kérdeztük, hogy a kisebb, tematikus csatornák számára milyen lehetőségeket kínál a magyar televíziós piac.

Hogyan látja a magyar televíziós piacot? A fragmentáció és a nézettségcsökkenés korában van-e még esély a növekedésre, akár a nézők, akár a reklámbevételek frontján?
A magyar televíziós piac rendkívül versenyképes, több mint 130 helyi csatorna van. Mindemellett úgy véljük, hogy még mindig hatalmas lehetőségeket rejt, és a közönség még több csatornát akar – különösen olyanokat, amelyek egyértelmű, jól körülhatárolható műfajokat vagy témákat mutatnak be a túlzsúfolt, olykor zűrzavaros tartalompalettán. Ezt világosan bizonyítja a merész Epic Drama csatorna sikere, amely tavaly decemberben indult, és a piac valamennyi fontos szolgáltatója integrálta a kínálatába – ideértve a DIGI-t, a UPC-t és hamarosan a Magyar Telekomot is. Ez a siker jellemzi a teljes kelet-európai régiót, ahol az Epic Drama egyedülálló kínálata – 24/7-ben sugárzott, kosztümös, történelmi témájú, prémium filmdrámák, SVOD (Subscription Video-on-Demand, előfizetéses tartalomválasztási lehetőség – a szerk.) szolgáltatással kiegészülve – ma már 16 piacon elérhető 60 operátor révén, 10 milliónál is több előfizetéssel. Úgy hisszük, hogy ez az utóbbi évek leggyorsabban növekvő csatornája lehet Európában, amely szembemegy az ellenszéllel, a sok kihívást jelentő mai médiakörnyezettel. Nincsenek ugyanis hirdetések a csatornáinkon, bevételeinket az operátori együttműködésekből biztosítjuk.

A tucatnyi piacon milyen eltéréseket tapasztalnak a tartalomfogyasztási szokásokban? Máshol is olyan népszerűek a kosztümös sorozatok, mint nálunk?
A kosztümös drámák iránti igény természetesen nem csak Magyarországra jellemző. Az Epic Drama indulását egy, a teljes kelet-közép-európai régiót érintő kutatás előzte meg, amely egy létező piaci résre, jelentős hiányra mutatott rá. Fény derült továbbá a magas minőségű drámasorozatok népszerűségére, és felfedte, hogy mind a nők, mind a férfiak keresnek egy olyan helyet, ahol elmerülhetnek a világ legjobb drámasorozataiban. Ezen felbuzdulva saját, szakavatott tartalomkurátoraink és a nemzetközi top disztribútorok közös munkájával megalkottuk az Epic Drama csatornát. Ez az egyetlen olyan csatorna, amely 24/7 eléréssel kínál világszínvonalú kosztümös drámasorozatokat.

A kosztümös drámák mintha inkább az idősebb korosztálynak szólnának, akik az átlagnál egyébként is több időt töltenek televíziózással. Mivel lehet a tévé elé ültetni a fiatal generációt?
A fiatal generáció csak akkor hajlandó a televíziós tartalomfogyasztásra, ha nagy mennyiségű és kiváló minőségű tartalmat kap, amely bárhol és bármikor elérhető számukra a hozzájuk legjobban illő csatornán keresztül. Cégünk stratégiájának egyik legfontosabb része az, hogy biztosítsuk a megfelelő jogokat, így elérhető legyen minden tartalmunk a teljes közönség számára – ideértve a fiatal generációt is –, fogyasszák azokat bármely lehetséges módon. Operátorpartnereinkkel együttműködésben a tartalmak így nemcsak hagyományos, lineáris csatornákon érhetők el, hanem hozzáférhetők SVOD, fordított EPG (elektronikus műsortájékoztató), timeshift (időeltolásos), catch-up (megszakításos) és többképernyős eléréssel is. Általánosságban elmondható, hogy az iparágon belül sokan beszélnek ennek a korosztálynak az eléréséről, de azt nem hisszük, hogy a válasz egyszerűen annyi lenne, hogy ugyanazokat a tartalmakat kellene elérhetővé tenni mobileszközön. A kisebb képernyők sokkal interaktívabb élményt adnak, míg az otthoni nagy képernyők tökéletes élményt nyújtanak a művészi filmek és a nagy produkciós költségű alkotások esetében. Az adatok arról vallanak, hogy a fiatalabb generáció egyre inkább telefonokat és tableteket használ a tartalmak megtekintésére, de kérdés, hogy mi lesz az a kontent, amely hozzáad ezekhez az eszközökhöz, és segít megfogni a fiatalabb generációt.

Nemrégiben invesztáltunk például tartalomba: az első koprodukciónk, a How Hacks Work ebben az évben indult a csatornán. Ez egy vidám, szórakoztató sorozat, amely a legjobb, legrosszabb és legfurcsább módokat mutatja be mindennapi problémáink megoldására, szokatlan tárgyakkal és ötletekkel. A youtuberek és a közönség által készített felvételek alapján a How Hacks Work a komikusok és a tudósok egyedülálló panele, akik azért állnak össze, hogy felfedjék és megmutassák a legtöbbet emlegetett és legviccesebb „how to…” videókat a világból.

A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin JÁRMŰIPAR című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

Erősödik a mobilfizetési piac

Következő cikk

Ha a társadalom beteg, profitot sem tudunk termelni