A kis testvér
A magyar BMW márkakereskedésekben is megjelent tavaly év végén a sportos, prémium középkategóriás kétajtós. Az új BMW 4-es Coupé legújabb generációja a vezetés élményét előtérbe helyező koncepcióval és az új BMW 3-as sorozattól egyértelműen megkülönböztethető formanyelvvel nyomatékosítja egyediségét, amely a BMW számos négykerekű legendát adó kupé-hagyományainak új fejezetét indítja el. Mi a 440i verziót próbáltuk ki.
A BMW 4-es sorozata 2013-ban debütált először kupéként, majd az azt követő évben kabrió és Gran Coupé modellverziókban is készült. Az azóta eltelt hét évben (2020 augusztusig) közel 800 000 darab BMW 4-es modellt értékesített a vállalat világszerte, így a sorozat nagy népszerűségnek örvend. Magyarországon a 2013-as bevezetése óta közel 800 darab BMW 4-es kupé, kabrió és Gran Coupé kivitelt szállítottak ki ügyfeleknek, mellyel a magyar piacon is sikeres volt az elődmodell.
Az új BMW 4-es Coupé műszaki csúcstechnológiáinak arzenálja kivétel nélkül a vezetés színtiszta élményét hivatott fokozni: a típus-specifikus karosszériaarányok, az optimalizált légellenállás, a megnövelt karosszériamerevség, az új BMW 3-as limuzinhoz képest 21 milliméterrel alacsonyabb súlypont, illetve a futómű típus-specifikus ágyazása, geometriája és hangolása. A karosszéria és a futómű-technológia súlyát intelligens anyaghasználat optimalizálja, a modell kimagaslóan agilis vezethetőségét és precíz irányíthatóságát pedig első toronymerevítők és a hátsó tengely segédváza fokozza.
Az új kupé stílusjegyei és felszereltségi tételei a modell menettulajdonságait nyomatékosítják. Az alapfelszereltség alternatívájaként M Sport felszereltségi csomag is megrendelhető, továbbá M Sport Pro csomag nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltóval, 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákkal és sportos utastéri hangzással. Az új BMW 4-es Coupé sportosságát már a modell piaci premierjétől kezdve széleskörű BMW M Performance kiegészítők fokozzák.
Az utastér kialakítása is a vezetés élményét helyezi a középpontba. A sofőrre összpontosító műszerfal, új kijelző-csoport az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és a 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosával. Prémium minőségű vezérlőpanel a középkonzolon, bőrözött sportkormány és újratervezett sportülések alapfelszereltségként, az opcionális extrafelszereltség részeként a középkonzolon térdtámaszokkal. Két teljes értékű ülés a hátsó üléssorban.
A BMW Head-Up kijelző új generációja 70 százalékkal nagyobb kivetítési felületen jeleníti meg az információkat. Az új, háromdimenziós élőképalkotás a teljes mértékben digitális műszeregységre helyezi és digitálisan körbenézhetővé teszi a jármű 360⁰-os környezetét, így a vezető könnyedén áttekintheti az adott forgalmi szituációt, illetve a vezetést támogató rendszerek állapotát és javaslataikat. Alapfelszereltségként BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer, amely rendkívül gyors és precíz útvonaltervezést tesz lehetővé, percre pontosan kiszámítja a célba érkezés idejét, sűrűbben frissíti a valós idejű forgalmi információkat, az úti cél beállítását pedig szabadon választott szóhasználattal teszi könnyebbé.
Az új BMW 4-es Coupé a motorpalettájának csúcsán a BMW M440i xDrive Coupé modell helyezkedik el, melynek meghajtásáról egy 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes soros hathengeres benzinmotor gondoskodik. A kezdetben elérhető erőforrások között két négyhengeres benzinmotor és egy dízelüzemű erőforrás található meg. 2021 márciusában a tervek szerint további két dízelmotorral bővül az új BMW 4-es Coupé portfóliója, a két soros hathengeres erőforrás erősebbik verziója ráadásul BMW M modellként érkezik meg az utakra.
Összeségében egy tökéletes sportkocsi, annak ellenére, hogy csak négyhengeres szív dobog benne. A realítás talaján maradva remek alternatíva, ha valaki egy igazán jó kupéra vágyik.
A cikk eredetileg a Business Class Magazin 2021/1. számában jelent meg. Ha szeretné megvásárolni a lapot vagy előfizetne rá, akkor azt megteheti a Dimagon keresztül.