24 órán belüli segítség a hoppon maradt utasoknak: Flight Refund
Sajtótájékoztató keretében ismertette Bánfai Gergely és Bolyó Anikó ügyvezető igazgató a Flight Refund vállalat tevékenységét, célkitűzéseit, illetve a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől kapott 250 millió forint befektetéssel való terveit.
Magyarországon is egyre inkább ismert tény, hogy az Európai Unió szabályainak megfelelően – a vis maior helyzetektől eltekintve – kártérítés illeti meg azokat a légi utasokat, akiknek az elmúlt 5 évben repülőjárata több mint 3 órát késett, el sem indult, vagy a légitársaság túlfoglalása miatt nem fértek fel az adott járatra. A légi utasok fogyasztói tudatosságának erősödésében úttörő szerepet játszott a 2012-ben családi startupként induló, de mára nemzetközileg is versenyképes Flight Refund vállalat.
Az ötlet születésétől a megvalósításig
Bánfai Gergely társtulajdonos a sajtótájékoztatón elmondta, a cég a startupok többségéhez hasonlóan nem üzleti környezetben, hanem mondhatni, a konyhaasztal mellől indult. A Flight Refund szolgáltatást két magánszemély, Schulhof Barbara közgazdász és kommunikációs szakember, illetve Doffek Tamás magánbefektető indította azon felismerés alapján, hogy még a rendszeresen utazók sincsenek tisztában az őket megillető jogokkal, és esetlegesen nekik járó kártérítésekkel. 2016-ra a cég egy nemzetközi szinten versenyképes vállalattá nőtte ki magát, köszönhetően a kibővült tulajdonosi szerkezetnek, amikor a Bánfai Gergely által képviselt PannonHitel Zrt. kisebbségi tulajdonosként kiemelt pénzügyi követelésbehajtás tapasztalataival elkezdte erősíteni a Flight Refund Kft.-t. „Láttuk, hogy az ötletben több van, mint egy platform vagy egy jogi szolgáltatás, így beszálltunk a cégbe, tehát az első komolyabb tőkét a mi társaságunk tette bele. Viszonylag könnyű dolgunk volt, mert a cégnek akkor már volt egy terméke és valamennyi árbevétele” – fejtette ki Bánfai Gergely hozzátéve, hogy a tervük az akkori bevétel megötszörözése volt, amit sikerült is elérniük. A Flight Refund az elmúlt évben jelentősen megerősödött, az alapítók mellé tapasztalt operatív menedzsment csatlakozott, akik a teljes európai uniós piacon tevékenykedő, gyors ütemben növekvő és immár nemzetközi Flight Refund csapatot napi szinten irányítják. A társaság működésének legfontosabb területein, így a nemzetközi üzletfejlesztésben és stratégiaépítésben, valamint az ügyfélkapcsolatok felügyeletében az alapítók továbbra is aktívan részt vesznek.
Több utas, több megoldandó probléma
A társaság napi irányítását ügyvezető igazgatóként (CEO) Bolyó Anikó Virág látja el, aki húszéves munkatapasztalattal rendelkezik a pénzügyi szektorban. Sokéves kereskedelmi banknál töltött vezetői háttérrel, 2014-ben kezdett el a PannonHitel Zrt.-nél hitelezési vezetőként dolgozni, mely társaság együttműködő partnere a Flight Refund Kft.-nek a követeléskezelési tevékenységben. Az ügyvezető igazgató egy térképen szemléltette Európa repülési forgalmát. Mint megtudtuk, a kontinensen megközelítőleg 800 millió járat közlekedik egy évben. Csak Ferihegyen az első 9 hónapban 10 milliónál tartott már az utasszám, ami abszolút rekordnak számít, év végére pedig 13 milliót prognosztizáltak, vagyis Budapestre 14%-os, Európára pedig 8%-os növekedést. Bolyó Anikó szerint az utasok számának a növekedése indikálja azt a problémát, hogy egyre több a késés és a járattörlés. 2016 novembere óta közel 35 millió fel- és leszállást regisztráltak az Európai Unió repterein, közülük több mint 131 ezer volt problémás, azaz a törölt, vagy a 3 óránál többet késő járat.
„A legfőbb problémánk, hogy az utasok nem nagyon ismerik a jogaikat, nem tudnak az EU-rendeletről, arról, hogy a légitársaságok késései, túlfoglalásai vagy törlései után kártérítésre jogosultak. A járattörlések, illetve visszautasított beszállás esetén az utasnak járó kártérítés kilométerfüggő, tehát nem a jegyártól függ. 1500 km alatt 250 euró, 1500–3000 km között 400 euró és 3500 km fölött 600 euró kártérítés jár”
A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin VIRTUDÁS című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!