Ínyencségek a Los Angeles-i Autószalonról
A BMW és az Audi mellett a Mazda is felhívta magára a figyelmet a november 30-a és december 9-e között zajló Los Angeles-i Autószalonon. Összeállításunkban a kínálatból szemezgetünk.
Ha autószalonokról van szó, a többségnek elsőre a legnagyobb európai szereplők juthatnak eszébe, mint a Frankfurti vagy a Genfi Autószalon. De nemcsak Európából áll a világ, Ázsiának és Amerikának is megvannak a maguk szalonjai.
Mindnek megvan a maga sajátos hangulata is, ami teljesen érthető, hiszen más a célközönségük. Míg a Genfi Autószalon a technológia és a sportautók fellegvára, ahol akár több száz millió forint értékű gépszörnyetegekről rántják le a leplet, addig a Frankfurti Autószalon a német márkák legnagyobb bemutatási színtere, ahol az extrémebb autók is csak körítésként szolgálnak, így annak biztosan élvezetes, aki már megunta a BMW-Mercedes-Audi szentháromságot. Persze meg kell említenem egy személyes élményemet, egy kissé ellentmondva magamnak, hiszen amikor tavaly kigördült a színpadra a Mercedes-AMG Project One, eléggé leesett az állam a jármű láttán. Elvégre csak kevés ember kerülhet akár látótávolságon belülre egy ilyen csodajárgánnyal, amelyben az 1.6-os, a Formula–1-ben is használt motor dolgozik (és amelyet 50 ezer kilométerenként cserél a gyártó, annyira felemészti a hatalmas teljesítmény).
És az említettek mintájára ott van még az amerikaiak Los Angeles-i Autószalonja (persze szintén említésre méltó a New York-i szalon, a SEMA is), ahol az amerikai autók mellett az európai és japán gyártók próbálják belopni magukat a közönség szívébe, hátha sikerül ezzel nagyobb piacot kiharcolniuk az épp gyártott modelljeiknek. A Los Angeles-i Autószalont november 30. és december 9. között rendezték meg, természetesen a médiának fenntartott napokon, még a közönség előtt kilátogathattak az újságírók, hogy tudósíthassanak arról, mi várható.
Az évente megrendezett autószalon már 1907-óta csalogatja a nézőket. A kiállítás azonban nem mindig csak a hírnévről, csillogásról és a legújabb autókról szólt, például 1929-ben váratlanul tűz ütött ki, a kár az 1,2 millió dollárt is meghaladta. Szerencsére a látogatók sérülés nélkül megúszták, igaz, a technikai személyzetből egy villanyszerelő és a tűzoltók közül ketten enyhébb égési sérüléseket szenvedtek. Az autószalon a kiváló szervezésnek köszönhetően már a következő napon folytatódhatott egy másik helyszínen. Majd a második világháború szólt közbe, szüneteltették az eseményt, amíg a harcok tartottak. 1952-ben már 152 újdonság jelent meg a Los Angeles-i Autószalonon a világ különböző tájairól. Népszerűsége azóta is töretlen, manapság már 58 országból látogatnak el a rajongók és az újságírók, hogy beszámoljanak az ott látottakról.
És akkor végre térjünk rá arra, hogy mi is szerepelt a Los Angeles-i Autószalon idei menüjében!
BMW Vision iNEXT Concept
A BMW első tanulmányautója III. szintű önvezetési funkcióval bír, ami még nem elegendő ahhoz, hogy az ember bármilyen körülmények között hagyja vezetni az autót, de a Tesla Autopilot rendszerét már utoléri ezzel. A futurisztikus külső egy teljesen elektromos autót takar, ami egyáltalán nem meglepő a jelenlegi trendek fényében, a hatótávját majd 700 km-esre ígérik. A gyártás azonban csak 2021-ben kezdődik, de ha a termelés beindul, olyan autót kapunk a BMW-től, amelyben az elülső ülések megfordíthatóak lesznek, hogy szemtől szemben is beszélgethessenek az utasok. Az iNEXT mérete a jelenlegi X5/X6-os méretével fog vetekedni majd.
Az új BMW 3-as sorozat
A bajorok igyekeznek betörni az amerikai piacra, ami abból is látszik, hogy a kultikus 3-as sorozat legújabb darabjáról az angyalok városában rántották le a leplet. 60 kilóval könnyebb, miközben a mérete a generációváltásnak köszönhetően nőtt. A legújabb 3-as BMW így már akkora lesz, mint az E39 5-ös sorozat volt. Az M340i-ben a 3.0 literes, sorhatos, dupla turbós motor 380 lóerőt ad majd le, emellett ugyanebből az összkerekes xDrive alig 4,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra.
BMW X7
Nem bírnak leállni a németek, a legújabb X-SUV-juk, az X7 is itt debütált. Hatalmas mérete lehetővé teszi a 3 soros ülés kialakítását, a motorpaletta a turbós sorhattól (335 lóerő) a dupla turbós V8-ig terjed (458 lóerő). Hatalmas infotainmentkijelzők találhatók az első ülések hátulján, hogy a hátsó ülésen utazók is jól tudjanak szórakozni: hiába, ez már a XXI. század igénye. Ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy az off-road csomag, amelyet mellé kínálnak, jobban lázba fogja hozni a vevőket.
Lincoln Aviator
Idehaza a Lincoln nem egy elterjedt típus, de ha valamelyik modellre, erre aztán tényleg lehet mondani, hogy amerikai a javából. A hagyományos nagyköbcentis amerikai szívómotorokat félretették, ebben már egy dupla turbós V6-os üzemel, 400 lóerővel. Az, hogy a környezettudatosság végre kezd elterjedni a tengerentúlon is, meglátszik abból, hogy plug-in hibrid is készül majd az Aviatorból. Az már csak hab a tortán, hogy a Detroiti Szimfonikusok segédkeztek az infotainmentrendszer hangjainak kellemesebbé varázsolásához. Várhatóan 2019-20 környékén kerül majd az amerikai szalonokba.
Jeep Gladiator
Újabb amerikai modell, majdnem 3,5 tonnával. A Wranglerből származó 285 lóerős V6-os hajtja majd a benzines változatot, dízelfronton egy 3.0 literes V6-os teljesít majd szolgálatot 260 lóerővel. Ebből is látszik, hogy őket nem érintette meg annyira a dízelbotrány, mint minket, a progresszívebb gyártók már letettek a dízeles modellekről.
A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin JÁRMŰIPAR című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!