Amikor megtudtam, hogy az e havi rész témája a film lesz, számtalan gondolat és irány kezdett hatalmas képzeletbeli ricsajjal tombolni a fejemben, és amennyi ötlet jutott eszembe, pontosan annyira vesztem el, hiszen bármelyik irányt is választom, fáj elengedni a többit. Ezért úgy döntöttem, hogy inkább elmondok egy történetet, amely több szálon fut, először egymástól igen távol, majd a kilencvenes évek elején találkoznak.

Decemberben érkezett a mozikba Michael Bay legújabb filmje, az Űrdongó (eredeti nevén Bumblebee), amelyben a Transformers-franchise egyik autobotja, a fekete-sárga fényezésű robot kapta a kiemelt szerepet. A filmekben megjelenő autók mindig is tökéletes lehetőséget adtak a reklámra, amit a filmkészítők igyekeztek kihasználni, és komoly marketingkampányt építettek fel arra a négykerekűre, amelyik az épp aktuális filmben felvette a harcot az emberiséget fenyegető veszéllyel szemben. A feltűnő színek alatt több autótípus adta a keretet a filmekben, így érdemes áttekinteni, milyen autók bőrébe is bújt az évek alatt.

Ki ne hallott volna már a Michelin-csillagos Borkonyháról? A gond csak az, hogy népszerűségének köszönhetően hetekkel vagy akár hónapokkal előre kell foglalni, de még akkor is megelőzhetnek a még előrelátóbb turisták. Jó hír, hogy ennek már vége! Hiszen megszületett a kistestvére, amely ugyanazt a minőséget nyújtja, csak kötetlenebb és közvetlenebb stílusban. Horváth Tamás és Kalocsai Zoltán tulajdonosok mellett a két étterem séfje, Sárközi Ákos is résztulajdonossá lépett elő az új Textúra étteremben.

Mivel a tanulás is egyre inkább átcsúszik az online térbe, néhány egyetemista szükségét érezte egy olyan közösségi platformnak, amellyel a hallgatók és az oktatók közösen szerkeszthető tananyagot készíthetnek – így kifejlesztettek egy alkalmazást, a Cogitót. Majtán Máté ügyvezető igazgatóval és Stubnya Bence értékesítési és marketingigazgatóval beszélgettünk.

Az élelmiszeripar komoly kihívások előtt áll, amelyek középpontját a népességnövekedési kérdések adják, hiszen a jövőben valahogyan meg kell teremtenünk a megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyagot. A tudományos kutatások el is kezdődtek: egyesek laboratóriumokban szeretnének húst előállítani, mások a vegán életmódban, megint mások a tücskök-bogarak fogyasztásában hisznek. Ugyanakkor lehet, hogy a probléma megoldása közelebb van, mint gondolnánk: a különleges eljárás során magokból táplálékkiegészítő termékeket készítő, egyúttal már milliódolláros bizniszt lebonyolító Rain International regionális menedzserével, Kupai Krisztiánnal beszélgettünk a jövő lehetséges megoldásáról.

A közelmúltban két nívós nemzetközi szervezet (Born Free Foundation, PETA) petíciót indított az ellen, hogy delfinárium épüljön Budapesten. Hogy mi? Igen, jól látja, delfinárium. „Ez butaság!” – gondolhatja, viszont ne legyen ebben annyira biztos. Ugyanis a Tropicarium Budapest pár hónapja egy PR-interjúban ismertette ezen terveit. Megkérdeztük a két szervezetet, a cápákat és egyéb tengeri élőlényeket „sikeresen” felvonultató társaságot, az Agrárminisztériumot és a Magyar Turisztikai Ügynökséget, valamint hazai természetvédelmi szervezeteket, hogy utánajárjunk a kérdésnek.

Januárban ismét kitárta kapuit a CES, a világ legjelentősebb technológiai szakkiállítása, amely idén az emberiség aktuális problémáira kereste a megoldást – így többek között a környezetszennyezésre, a kiberveszélyre, az egészségügyi gondokra, az energiaellátásra, az aszályra vagy más természeti katasztrófákra. A Las Vegas-i szakkiállításon több magyar cég is részt vett.

A rendszerváltás óta nem volt ilyen sikeres sztrájk, mint amilyet az elmúlt napokban az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) szervezett. Az eredmény béremelési hullámot indíthat el, az „első fecske” ebben a tekintetben a Bosch, ugyanakkor a kkv-k nehéz helyzetbe kerülhetnek. Összeszedtük az Audi-sztrájk körül történt legfontosabb eseményeket. 

Milyen innovációkkal próbálták megreformálni a mozit az elmúlt évtizedekben? Áttekintés az óriásvásznak, az extra dimenziók és a több érzékre ható élmények világáról.

Olykor bosszantóan az arcunkba tolják, néha viszont ügyesen elrejtik a történetben, de bárhogyan is sikerül, a termékelhelyezés szinte megkerülhetetlen eleme lett a filmeknek, hiszen a marketing egyik leghatásosabb formája lehet, ha jól csinálják.