A Human Telex Consulting jóvoltából beszélgethettünk Budapesten dr. Jack Phillipsszel, a ROI Institute elnökével, aki elmagyarázta a ROI (Return on Investment) módszer miértjét és hogyanját. A nemzetközileg legelterjedtebb értékelési rendszert többek között az ENSZ, az NSA és több kormányzat is használja, és abban nyújt segítséget vezetőknek és szervezeteknek, hogy összehangolja az egyes fejlesztéseket és projekteket a szervezeti igényekkel, rámutatva azok hatékonyságára, igazolva a költségvetési igényeket, és fokozva a projektek támogatottságát. És persze azonosítja a kevésbé hatékony programokat is, így segítve a további tervezést.

Innovatív Termék díjjal jutalmazták a hazai fejlesztésű BlockBent Szingapúrban, a CryptoCurrency Expón, ahol többek között olyan nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Ripple. A társaságnak két különlegessége is van: a rendszer által korlátlan számú kriptovalutát lehet létrehozni, továbbá a társaság eszközei mögött aranyletét áll.

Elmúltak azok az idők, amikor az on-demand műsorszolgáltatók még csupán kísérleti jelleggel, mézesmadzagnak készítettek egy-egy saját gyártású filmet vagy sorozatot. Mára a Netflix és az Amazon a legnagyobb csatornák kihívójává vált a produkciók terén is.

Gonosz átverés vagy a világ legnagyobb lehetősége? Kulcs a szabadsághoz vagy szekta, amely foglyul ejt? Körüljártuk az MLM jelenséget.

Lakásvásárlásnál átlagosan 4 millió forintot, albérlet esetén havonta átlagosan 37 000 forintot spórolhatunk egy új magyar fejlesztéssel, az Árminimummal, amely a böngészőkbe épített plugin segítségével egy kattintással megmutatja nekünk azt az internetes hirdetést, amely a legalacsonyabb áron kínálja a kiválasztott ingatlant. Faragó Péterrel, az Árminimum termékfejlesztési vezetőjével beszélgettünk.

Az elmúlt másfél évben több startupot is sikerült bemutatnunk a Business Class Magazin Startup rovatában. Voltak, akik még csak az ötletet dédelgették, mások az első körös befektetésre vártak, vagy már kijöttek a béta verzióval, és a piacra lépést fontolgatták. Újra felkerestünk néhány ígéretesnek tűnő, induló vállalkozást, hogy megtudjuk, mit sikerült azóta elérniük. Azt tapasztaltuk, hogy a felgyorsult technológiának köszönhetően akár már fél év alatt pontosíthatóbbak, méreteikben csökkenthetőbbek és funkcionalitásukban erősíthetőbbek a tervezett eszközök, és bár ezekkel tolódhat a piacra jutás időpontja, megéri rászánni az időt – főként, ha az előállítási költségek is csökkennek.

Závorszky Anna immár öt éve az HBO Magyarország gyártási producere, pedig szinte véletlenül került a társasághoz. Az Aranyélet első percétől bábáskodott a sorozat fölött, de emellett kiemelkedő érdemei vannak a csatorna dokumentumfilmjeinek létrejöttében is. Azt vallja, hogy az emberek, vagy még inkább a nézők szemében a gyártás soha nem lesz annyira izgalmas, mint például a rendező munkája, de szerinte ez inkább pozitívum. Az Aranyélet egy nagy maraton volt, de marad az egy sorozat per év gyártása idehaza. PC-ről, reformokról, dokumentumfilm-készítésről és vállalati döntésekről beszélgettünk Závorszky Annával, aki elsősorban azért felel, hogy minden rendben legyen.

Magyarországon nem kapnak európai szintű fizetést a filmes alkotók, ezért kénytelenek mindent elvállalni, ettől viszont szétoszlik a figyelmük – állítja a szakember. Nem tart a Netflixtől, mindennek örül, ami színesíti a piacot, ugyanakkor meglepődne azon, ha a szolgáltató pár éven belül hazai gyártásba fogna. Nem szereti azt a fajta humort, amikor a kisembereken nevetünk, arra gondosan ügyelnek a folyamatok során, hogy náluk ez ne forduljon elő. Az Aranyéletnek nincs direkt politikai üzenete, objektíven mutatja be az országot. Az említetteken túl többek között forgatókönyvírásról, utánpótlás-nevelésről és szinkronizálásról beszélgettünk.

A hazai forgatókönyvírás kiemelkedő alakja Tasnádi István József Attila- és Balázs Béla-díjas drámaíró, rendező, aki az Aranyélet mellett a Terápia magyar adaptációját is vezető íróként jegyzi. Ez alkalommal mégsem vele, hanem a harmadik évadra szó szerint hazaérkező két forgatókönyvíró-társával, Vancsik Péterrel és Vanicsek Olivérrel beszélgettünk, akik a névhasonlóság ellenére nem rokonok. Ugyanakkor roppant kalandos és izgalmas úton kerültek egy asztalhoz a sorozat befejező évadára. Hogy mindez hogyan történt, mivel járt, és egyáltalán, hogyan látja egy Németországban élő, komoly szakmai múltú és egy Amerikát megjárt pályakezdő, de igen ígéretes tehetség a hazai forgatókönyvírás helyzetét – erről beszélgettünk egy izgalmasat.

Once in a lifetime – ezt jelentette Mátyássy Áron és Dyga Zsombor rendezőknek, valamint Marosi Gábor vezető operatőrnek elkészíteni az Aranyélet évadait. A befejezés után a forgatás nehézségeiről, társadalomkritikáról, sorozatgyártásról, kedvenc pillanatokról beszélgettünk, és arról, hogy a sorozat milyen szerepet töltött be az életükben. Mint egy giga nagy karácsonyi ajándék – ilyen volt az Aranyélet belülről.