Az idegtudományok felhasználásával nyújt segítséget reklámfilmek kutatásához egy magyar startup cég fejlesztése, amellyel a marketingesek hatékonyabb hirdetéseket, a nézők pedig színvonalasabb tartalmakat kaphatnak. A Synetiq ügyfélkapcsolati vezetőjével, Halmos Júlia Csengével beszélgettünk az ötlet megszületéséről, a kutatási folyamatokról és az eredményekről.

Ha nem vesszük a lokális politikai mozgásokat, a szabadkereskedelem okozta feszültségeket, akkor is vannak olyan szférák, amelyek az átlagosnál megosztóbbak. A dohányipar ilyen. Orosz Zoltán közel 26 éve kezdett a konszern berkein belül tevékenykedni, és nem a Pécsi Dohánygyár vezetése volt az egyetlen nagyszabású feladat, amelyet rábíztak. Megjárta Londont, Svájcot, Szaúd-Arábiát – és ki tudja még, mi mindent. A dohányzási szokásairól, a törvényekről, a konkurenciáról beszélgettünk, valamint megtudtuk azt is, hogy miképpen lehet marketingtevékenységet végezi egy olyan cégnél, amelynél tilos a reklám.

Sokak számára ismerős a drift kifejezés, ha máshonnan nem is, a Halálos Iramban című saga harmadik epizódjából, ahol üvöltő motorral, elmebeteg kormányszöggel, és hatalmas lendülettel keresztbe csúszó járgányokat láthatunk. A most következő cikkben a napról napra nagyobb népszerűségnek örvendő irányzatról szedtünk össze néhány fontos és érdekes tudnivalót. A 80-as évek japán őrülete mára már hivatalos FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) sportággá nőtte ki magát, ami nem csoda, hiszen izgalmasabb, mint sok más autós hobbi- és versenysport.

Élete a luxusról és a csillogásról szólt, ám óriási vagyonát és mesés karrierjét nem a tehetős családi háttérnek, hanem kitartásának, akaraterejének és ambícióinak köszönhette Pető Judit, vagy ahogyan a világ ismerte, Judith Leiber. A holokauszt borzalmas évei után az Egyesült Államokba menekült, hogy valóra váltsa álmait. Ebben pedig hűséges társa és egyetlen szerelme, Gerson Leiber segítette. A minden idők legnagyobb ívű pályáját maga mögött tudó magyar származású táskatervező és üzletasszony 97 éves korában hunyt el 2018. április 28-án, szeretett férje után pár órával. A Business Class Magazin a következő összeállításban tiszteleg a világhírű dizájner viszontagságos élete, példaértékű házassága és egyedülálló divatbirodalma előtt.

Baráti ökörködésnek indult, mára mégis négyszázezres követőtábora van a TrollFoci Facebook-oldalnak, amely görbe tükröt tart a magyar futballnak. A mára megkerülhetetlen szatirikus focis brand egyik kreátorával, Szabó Leventével a szintén saját alapítású Ziccer – TrollFoci Sport Pubban beszélgettünk sikerükről, az új szövetségi kapitányról és 13 000 lejárt szavatosságú tamponról, miközben a fal egyik festményéről Puskás Öcsi figyelt minket.

Európában a közelmúltban kezdték el megvetni lábukat a tengerentúlon népszerű csapatsportok és „játékok”, így az NFL-hez hasonlóan a kevert harcművészet is megérkezett az öreg kontinensre. A világ egyik piacvezető MMA-szervezete, a Bellator már harmadik rendezvényét bonyolítja Budapesten; az egyik főszervezővel, Pap Vilmossal beszélgettünk jelenről és jövőről, Conor McGregorról, a magyar versenyzőkről, valamint a sportág legnagyobb nemzetközi képviselőjéről, az Ultimate Fighting Championshipről (UFC).

Majd másfél évtizeddel ezelőtt Tűhegyi Tamás az elsők között ült fel a dizájnerpiac képzeletbeli biciklijére, és azóta is rendületlenül hajt előre. Időközben az általa megálmodott és megtervezett Bagaboo futárzsákok Budapest megkerülhetetlen arculati elemévé váltak. A jó hangulatú interjú során szívélyes őszinteséggel mesélt a biciklis futárok életéről, az új trendekről, illetve a következő varrónő-generációról is.

A Four Seasons Hotelben találkoztunk Dr. Robert Hogan amerikai pszichológussal, a Hogan Assessments alapítójával, aki az elsők között intézményesítette a személyiségmérő eszközök használatát a munkahelyi teljesítmény növelésében, és akinek szervezete a Fortune 500 cégek több mint felét kiszolgálja. Budapestre április közepén, az Akváriumban rendezett „Future of Coaching in Organisations” nemzetközi konferenciára érkezett, de szakított ránk egy kis időt egy pohár chardonnay mellet. Az izgalmas beszélgetés során kiderült, hogy a szaktekintély szerint miért nem volt jó vezető Clinton, Bush vagy éppen Obama, mi a hasonlóság és a különbség politikus és cégvezető között, megváltoztathatja-e a digitalizáció az emberi természetet, és egyáltalán, mi kell az eredményes vállalatvezetéshez és az üzleti sikerekhez.

Németh Ottó, a Henkel Beauty Care ügyvezetője és marketingigazgatója gyakran tűnik fel extrém sportolók társaságában, legyen szó a Dakarról vagy épp magashegyi hegymászásról. Hogy mi célból, arra interjúnkban fény derül.

Egy sikeres startup kulcsa gyakran a jó időzítés. Csepregi Szabolcs közgazdász és Erdélyi Tamás formatervező a street workout sportág elterjedésével párhuzamosan alapította a Hard Body Hang nevet viselő, saját testsúlyos sportgyakorlatok végzésére alkalmas eszközöket előállító vállalkozását, amely tőkebevonás nélkül, nyolc év alatt nemzetközileg is elismert világmárkává nőtte ki magát.