Home»Cross»Hogyan kerül a marketinges a sivatagba?

Hogyan kerül a marketinges a sivatagba?

1
Shares
Pinterest Google+

Németh Ottó, a Henkel Beauty Care ügyvezetője és marketingigazgatója gyakran tűnik fel extrém sportolók társaságában, legyen szó a Dakarról vagy épp magashegyi hegymászásról. Hogy mi célból, arra interjúnkban fény derül.

A szakmában ismert vagy arról, hogy fontos számodra a sport, de honnan érkezett ez az életedbe?
Marketingszakember vagyok, a munkám részeként kerültem kapcsolatba a sportmarketinggel. A vállalati pozícióm a marketingigazgatóság mellett a vállalati médiamegjelenések koordinációját is magába foglalta, ezért hozzám kerültek azok a projektek, amelyeknél célszerű volt a nagy médiafelhajtás. Ezirányú tapasztalatomat és kapcsolati tőkémet próbáltuk a támogatási projektek szolgálatába állítani. A Henkel több márkája is a Dakar nemzetközi partnere volt, és ehhez az együttműködéshez kerestünk hazai márkanagykövetet, akit Szalay Balázs személyében találtunk meg. Életem egyik legnagyobb kalandja volt az elmúlt tíz év, mialatt Balázzsal együtt dolgozhattam. 2010-ben kötöttünk vele stratégiai együttműködést, amelynek keretében a csapat marketingmunkáit átvettük házon belülre. Az üzleti és kommunikációs tervet mi készítettük, a szakmai munkát pedig ők végezték, ami különleges együttműködést eredményezett. Ennek részeként lehettem én a Szalay Dakar Team csapatfőnöke, ami számomra a barátságok mellett életre szóló munkatapasztalat is. Hatalmas az átjárhatóság: amit a multilétben megtapasztaltam, bevittem a csapatba. Ilyenek az üzleti tervezés, cash flow tervezés vagy épp a munkaköri leírások és felelősségi körök rendszere. Ugyanakkor rengeteget tanultam a sport emberi oldaláról: a motivációról, a csapatszellemről, célok kitűzéséről, amiket át tudtam hozni a mindennapi multis életembe, és az üzleti csapatom teljesítményét is növelni tudtam általuk.

A Dakar után hogyan talált meg a többi feladat?
Két folyamat zajlott párhuzamosan: egyrészt azt láttam, hogy maga a szakma, a sportmarketing nagyon gyerekcipőben jár még nálunk. A hazai sport egy része teljesen TAO-központúvá vált, a piaci alapokon működő sportmarketing pedig szinte nem létezik. Másrészt egyre többen tapasztaltuk, hogy lépni kellene, egyre több megkeresést kaptunk sportolóktól, szövetségektől, projektektől, és pár hasonlóan gondolkodó szakemberrel újraélesztettük a 2014-ben alapított, de már két éve inaktív Sportmarketing tagozatot a Magyar Marketing Szövetségen belül. Ebben szívesen vállaltam részt, alelnökévé választottak, és én képviselem a megbízói munkacsoportot.

Kik vannak még benne a tagozatban?
A tagozat elnöke a korábbi TV2-s Nagy László, aki most a Havas Sport&Entertainmentet vezeti. Rajtam kívül alelnök még Major Balázs, a Karma Production ügyvezetője, a Red Bull Air Race és a FISE extrémsport-világbajnokság produkciós partnere. A tagozat titkára Vincze Dávid PR-szakember, aki ma már szintén a Havasnál dolgozik. Velünk van például Michelisz Norbert menedzsmentje is, de a tagtoborzás jelenleg is folyik.

367 SZALAY BALAZS (HUN), BUNKOCZI LASZLÓ (HUN), OPEL, auto, car, during the Dakar 2018, Stage 2 Pisco to Pisco, Peru, on january 7 – Photo Florent Gooden / DPPI

Mi a célotok a tagozattal?
Elsődleges feladatuknak azt tekintjük, hogy összefogjuk a sportmarketing szakma oktatóit, kutatóit, művelőit, illetve a vállalati marketingszakembereket, és velük együtt emeljük a sportmarketing nívóját, megteremtsük a TAO-n kívüli életet. Szeretnénk hozzájárulni a hazai sportélet és a sporttal kapcsolatos társadalmi és gazdasági folyamatok fejlődéséhez, nemzetközi elismertségének növeléséhez, a sikeres és hatékony sportmarketing-projektek létrejöttéhez.

A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin SPORTSZÍV című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

Hard Body Hang – innovatív street workout

Következő cikk

Mindig kell egy vezető, de nem mindegy, hogy kicsoda – Interjú Dr. Robert Hogan pszichológussal