Van annak valami diszkrét bája, amikor a főszerkesztő és a magazin fotósa reggel háromnegyed tízkor felkapaszkodik az etyeki Öreghegyre, mert borbirtokra az ember csak nem indulhat autóval. Tervünk beigazolódott, 11 órára már túl voltunk a vörösboros eljáráshoz hasonlóan, héjon erjesztéses módszerrel készülő testes és virgonc Királyleányka és a 2016-os hordós Chardonnay kóstolásán. A fogadtatás nem volt hétköznapi, először az új helyi négylábú jóbarát, Brúnó járult elénk, aki egy darabig a távolból figyelt mozdulatlanul, majd amikor meggyőződött ártatlanságunkról, elénk dobott egy fadarabot jelezvén, hogy nálunk a labda. Érthető: az itt megforduló turistacsoportok olyan alapkellékei az etyeki borvidéknek, mint a december eleji dér- és hócsipkedte dűlősorok. Bárhova néztünk, mindenfelé szőlőtőkék kanyarogtak, izgalmas látványt kölcsönözve a birtoknak még az oly rideg és undok ködös idő ellenére is. Brúnó tehát elénk szaladt, aki elődjétől eltérően, még nem szerepel egy boros címkén sem, nem úgy, mint Bijou, a nemrég elpusztult francia bulldog, akinek arcképe a Zöldveltelínit díszíti. Nem sokat váratott magára Hernyák Tamás szőlész-borász és tulajdonos sem, aki jobb szereti, ha Tomiként szólítják. Hamar be is tessékelt bennünket, kávéval kínált, majd bort nyitott és megrakva a tüzet, mesélni kezdett. Idillibb decemberi délelőttöt nem is képzelhettünk volna. Ahogy csordogált a bor és ürült a palack, úgy nyílt ki előttünk a 22 borvidék egyikének izgalmas és kísérletező története, amelyet a Hernyák család képviselője és örököse osztott meg velünk. Generációváltás, champagne-i klíma és a Junibor tagjainak véd- és dacszövetsége: sok mindenre fény derült a borászok új generációjának terveiből.

  Sajtótájékoztató keretében ismertette Bánfai Gergely és Bolyó Anikó ügyvezető igazgató a Flight Refund vállalat tevékenységét, célkitűzéseit, illetve a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől kapott 250 millió forint befektetéssel való terveit. Magyarországon is egyre inkább ismert tény, hogy az Európai Unió szabályainak megfelelően – a vis maior helyzetektől eltekintve – kártérítés illeti …

Nem minden #metoo, ami annak látszik, az azonban biztos, hogy az elmúlt hetek zaklatási ügyei soha nem látott médiajelenséget indítottak be, melynek egyszerre szereplői a reflektorfénybe kerülő megvádoltak és a sötétből kilépő vádló áldozatok. Hasonló jelenségre volt már példa, a kérdés csak az, vajon miből születnek hashtagek és mitől robban hatalmasat egy-egy poszt? Cikkünkben erre kerestük a választ.

Azt már megszokhattuk, hogy az Egyesült Államok őrült ünnepi hóbortjai – mint például, amilyenek a halloweennal is együtt járnak – szépen lassan beszivárognak Európába. Így hát nem csoda, hogy a Black Friday már jó pár éve hazánkban is megvetette a lábát, bár szerencsére nálunk a téboly még nem hatalmasodott el, ráadásul a kereskedelmi egységek egyik kiemelkedő napjává nőtte ki magát.

A Human Telex Consulting (HTC) novemberben tartotta Talent Plantation névre keresztelt konferenciáját, amely – értelemszerűen – a tehetségmentorálás kérdéseit járta körül. A rendezvényen számos prezentáció, kerekasztal-beszélgetés, illetve networking fejlesztő kurzus volt terítéken. Az esemény egyik legérdekesebb előadását Pásztor Dávid, az UX studio alapítója tartotta, aki megosztotta inspiráló történetét a Talent Plantation első mentorprogramjának kiválasztott tehetségeivel.

A digitális forradalom, amely évtizedek óta zajlik, jelentős változást eredményezett a világban. A digitalizáció felgyorsulása nagymértékben befolyásolja az üzleti, a tudományos és a társadalmi életet is. A dolgok internetre kerülése megváltoztatja a körülöttünk lévő világ működését, az infrastruktúrától kezdve az iparon át az egészségügyig. A jövő biznisze az emberiség és a technológia kapcsolatán alapul, ami az adatok intelligens feldolgozásával veszi kezdetét. Az ipar és a gazdaság fejlődéséhez – Széchenyi után szabadon – digitálisan kiművelt emberek sokaságára van szükség, hogy egy nemzet gazdasági ereje növelhető legyen.

Kilencedik alkalommal rendezik meg idén hazánk legfontosabb technológiai konferenciáját a SMART-ot, 2018. április 4-én a Budapesten. A szakmai esemény idén a fintech, a mobiltechnológia, az 5G, az IoT, az autóipar, a virtuális- és kiterjesztett valóság, a kiberbiztonság és az automatizáció legfrissebb trendjeit vesézi ki. De első kézből ismerhetik meg a Barion, a Balabit és az AImotive sztoriját a SMART 2018 konferencia résztvevői, amelynek a Business Class Magazin is médiapartnere lett.

A TcT Group innovatív fejlesztései közé tartozik az a CallMix nevet viselő szoftver, amely a tartalomgazdag és gördülékenyebb kommunikációt tűzte ki célul, összefogva a különböző csatornákkal. Így a szolgáltatás segítségével a telefonálók információt tudnak közvetíteni egymás felé: a hívó Facebook-profilja, Twitter-fiókja, YouTube-csatornája, vagy akár az egymással váltott levelezés is beemelhető a beszélgetésbe.

Magyarországon novemberben, 1-jén reggel 7 órától 30-a este 7 óráig tart a Száraz november és valljuk be, legalább ennyit illene kibírni édes és keserű, testes és könnyed nedűk nyalogatása nélkül, ha nem is az önmegtartóztatás miatt, hanem például a WHO tavalyi felmérése tükrében, amely szerint a magyarok évente fejenként 12,3 liter alkoholt fogyasztanak. De miért olyan nehéz mégis megállni az ivást, és hogyan lehet boldogabbá tenni ezt az óraátállítással megterhelt, utolsó őszi hónapot, ami már délután 4-kor ránk sötétedő napokat és csípős hideget ígér? Ahogyan oly sok esetben, itt is a közösség ereje és az összefogás lehet a megtartóerő. Egy havi önuralom és lemondás – a Száraz november kulturális és médiaerejéről.

Cselekvésre készteti a bankokat a bitcoinhoz hasonló blockchain-rendszerek elterjedése, hiszen sokaknak imponál a bürokrácia csökkentése. Az új technológia nyomása már érezteti hatását, ezért több mint húsz pénzintézet állt össze, hogy megalkossa saját kirptopénzét, amelyről a Bitcoin Bázis alapítóját, Fekete Balázst kérdeztük.