A tradicionális olasz viseletek találkozása az internet világával
Néhány éve még azt sem tudtuk, hogy mire való, ma már a mindennapi életünk része az internet. A világháló elterjedésével felgyorsult a kommunikációnk és az életvitelünk is, egy kattintással bárki bármiről értesülhet. Ezzel együtt eljött az idő, amikor nem kell VIP személynek lennünk ahhoz, hogy eljussunk egy különleges eseményre, ugyanis online figyelemmel kísérhetünk bármilyen rendezvényt, így például a legnagyobb divatházak legújabb kollekcióinak bemutatóit is. Az elképesztő iramból egyes márkák óriási nyereséget kaszálnak, mások pedig csak irigykedve nézik a szinte percenként változó őrületet. Akik szemfülesen figyelik a piacot, a rajongók és a vásárlók reakcióit, visszajelzéseit, igényeit, azok hatalmas léptékben tudnak fejlődni úgy, hogy közben eladhatóvá tesznek egy életérzést vagy annak álcázott terméket. A következő összeállításban a világhírű Dolce & Gabbana olasz hagyományokra épülő, lendületes és különleges világába nyerhetnek bepillantást.
CIAO ITALIA!
Mi a közös a margherita pizzában, a Ferrari-sportautóban, a milánói Scalában, egy jól szabott Armani-zakóban és a világhírű filmcsillagban, Sophia Lorenben? Egy dolog biztosan, hogy mindannyian olaszok! Egy temperamentumos, élettel teli, napsütötte, mediterrán vidékről származnak, ahol a történelmi múlt a lélegzetelállító építészeti megoldásokkal, a gazdag kulturális értékekkel és a páratlan kulináris élvezetekkel találkozik. Ez az ország annyira stílusos, hogy az évmilliók során kialakult formája is egy elegáns, magas sarkú csizmára hasonlít. Az olasz csizma harsány, jókedvű lakóiról az egész világ tudja, hogy imádnak élni, mindig kifogástalanul néznek ki, a hagyományaikat pedig a mindennapjaikban is ápolják. Igen, ezek azok a jellegzetes déli életvitellel kapcsolatos szokások, amelyek íratlan szabályokként generációról generációra továbböröklődnek. A XXI. század internet uralta, felgyorsult kommunikációjában a legnagyobb olasz divatházak is a jól ismert közösségi oldalakon hirdetik, reklámozzák, értékesítik legújabb, tradicionális olasz jegyekből építkező kreációikat. Az internet jótékony oldalának köszönhetően, senki és semmi nem akadályozhatja meg, hogy a mesés Itália mámorítóan bazsalikomos szellőjében fogant, a limoncellótól megrészegült könnyed temperamentum a világ minden szegletébe eljuthasson. Napjaink legismertebb és legfelkapottabb márkája, a Dolce & Gabbana ebben a fiatalos, modern, előre mutató, ugyanakkor régi értékeket őrző szellemiségben teszi stílusossá az olasz emberek és más nemzetek kifinomult ízlésű vásárlóinak ruhatárát.
BEMUTATÓK, LÁJKOK, KAMPÁNYOK
Az internet felbukkanása nemcsak a kommunikációt, de a vásárlói igényeket és szokásokat is átalakította, sőt meg is változtatta. Ezt az szegmenst a Dolce & Gabbana marketinges csapata kitűnően kihasználta. A 2010-es évektől olyan kollekciókat állítottak össze, amelyekben szerepet kaptak a kényelmes viseletek, az egyéniséget tükröző, ellenállhatatlanul különleges ruhadarabok, egyedi minták és kiegészítők. A divathét kifutóin megjelentek a mobiltelefonok, a táblaképek és azok méregdrága tartozékai. A DG, a világon az elsők között, saját márkás telefont dobott piacra a Motorola közreműködésével, ennek lecsengése után inkább a barokk ékszerekre hasonlító, kristályokkal díszített, aranyozott fülhallgatóikra és az egyedi tokokra koncentráltak. Ez a terület jövedelmező üzletágnak bizonyult, ugyanis az utóbbi terméket 250, előbbit 4200 euró alatt nem igazán kaphatjuk meg. A szupermenő eszközöket és a köréjük kialakított, könnyen felismerhető stílust a fiatalok rajongva imádják, emiatt a márka több millió követőt tudhat magáénak a legismertebb közösségi oldalakon, a Facebookon, Twitteren és az Instagramon. A felületek lehetőséget biztosítanak arra is, hogy szezonról szezonra, élőben nyomon követhessük a legfrissebb Dolce & Gabbana-kollekciók bemutatóit is. Nem meglepő, hogy a divatház modelljei között a fiatal felnőtt korosztály ikonikus alakjait, világhírű szülők gyermekeit láthatjuk, többek között Presley Gerbert, a szupermodell Cindy Crawford fiát, Rafferty Law-t, az angol színész, Jude Law fiát, Brandon Lee-t, a Baywatch szexi életmentőjének, Pamela Andersonnak fiát és Daniel Day-Lewis gyermekét, Gabriel-Kane Day-Lewist. Domenico Dolce és Stefano Gabbana legsikeresebb és legismertebb modelljei, világméretű kampányainak arcai mégis a sármos David Gandy és a bájos Bianca Balti. Irányzatok jönnek-mennek, a klasszikus szépségek soha nem lesznek unalmasak.
Az óriásplakátokon és a magazinokban felbukkanó stílusos olasz ruhák a világ minden tájáról összehozzák az embereket. Hogy senki se maradjon ki ebből a magával ragadó hangulatból, a tervezőpáros Milánó mellett tematikus kampányokkal, úgynevezett kapszulakollekciókkal jelen van Capri és Portofino tengerpartján, de gyakran tartanak bemutatókat Nápoly utcáin is. Amíg az előbbi helyszínek a felhőtlen koktélozást idéző vagy majolika mintás ruhákban vonuló modelleket, addig az utóbbiak az olasz gasztronómia ihlette paradicsomos, pizzás, tésztás, esetleg printelt gyümölcsmintákkal ellátott kreációkkal gazdagodnak. Az igazi kihívást a Távol-Kelet jelenti, de Tokió és Peking már Dolce és Gabbana lábai előtt hever. 2017 áprilisában a legújabb haute couture sorozatukat a kínai nagy fal monumentális kanyarulataiban fotóztatták, emellett minden szezonban képviseltetik magukat a São Paulo-i divathéten is. Dubai és Abu Dhabi a feltűnő kiegészítőkkel, különleges nyomott virágmintákkal ellátott, speciálisan arab piacra gyártott, autentikus keleti viseletet, a DG Abaya kollekciót kapta a designerektől a végtelen szeretetért cserébe.
STEFANO GABBANA KÖZÖSSÉGI HÁLÓJA
Akik egyszer rákapnak a közösségi oldalak ízére, azok bizony nehezen tudnak tőle elszakadni. Így van ezzel Stefano Gabbana is. Instagram-oldalát naponta több képpel frissíti, amelyek tökéletes lenyomatot adnak arról, hogy milyen életet él a világhírű tervező. Szakmai fotói és videói mellett gyakran megosztja rajongóival az utazásai során szerzett élményeit, inspirációt, ezek sokszor a soron következő DG-kollekciók alapjait is szolgáltatják.
Páratlan humorérzékéről tesz tanúbizonyságot, hogy gyűjti a márkája hamisított termékeiről készített fotóit, és ezeket közszemlére teszi.
Legutóbbi gyűjteményének, a 2017-es tavaszi, majd pár hónappal később bemutatott őszi kollekciójának nyomott mintás trikói között is felbukkantak a mókás, tévesen írt márkajelzések, feliratok. Ahogy minden Instagram képmegosztó oldalt használó, úgy Gabbana is rendszerint különféle népszerű és saját hashtaggel látja el fotóit, ezzel pedig még több rajongójához eljuthat.
(Fotók: Instagram, Pinterest, Vogue)
A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin KAPCSOLATÉPÍTŐK című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!