Édes kis stílusikonok
Amióta létezik a reklám és a marketing fogalma, közismert tény, hogy a szexi szettekben pózoló nőkkel, bájos kiskutyákkal és néhány tündéri mosolyú gyerekkel szinte bármit el lehet adni. Az egyre magasabbra kúszó ingerküszöbünk mellett az állandó online jelenlétünk szinte megköveteli a folyamatos figyelemfelkeltést és a meghökkentést. A világhírű amerikai, olasz és francia divatházak jól felépített kampányai szezonról szezonra képesek megbabonázni bennünket a hirdetéseikből áradó, ellenállhatatlan életérzéssel. A luxuscikkek piacán napjainkban a legnagyobb kihívást a magas minőségű gyerekruhák értékesítése jelenti annak ellenére, hogy a családok évente dollármilliókat költenek a legkisebbek ízléses megjelenésére. A következő összeállításunkban körbejárjuk az ismert márkák 2018-as őszi-téli gyerekkollekcióit, hiszen kortól és nemtől függetlenül bárki lehet stílusos.
A felhőtlen gyermekkor Armani módra
Giorgio Armani évtizedek óta az olasz divat piacvezető személyisége. Lélegzetelállító haute couture kreációi mellett jelentős bevételt hoznak számára a modern minimalizmus égisze alatt megalkotott ready-to-wear darabjai, az innovatív sportruházati vonala és a különleges kiegészítői. Emellett egyre népszerűbbek az Armani Junior márkanév alatt kapható – középosztálybeli családokat megcélzó – termékei is, amelyek a legkisebb családtagok makulátlan megjelenéséről gondoskodnak. A 2018-as őszi-téli kollekciója a felszabadult játékhoz elengedhetetlen sportos és kényelmes – a szülők szemszögéből nézve praktikus – szettekből álltak össze. A fiúknak kapucnis pulóvert, laza farmernadrágot és vagány sapkákat, a lányoknak nyomott mintás pólót és könnyű dzsekiket tervezett Armani erre a szezonra. Ahogyan a felnőtteket, úgy a gyerekeket is szívesen öltözteti kékbe és szürkébe, kerüli a kirobbanóan élénk, vibráló színeket, mégis játékos, merész és vidám tud maradni.
A legfrissebb gyűjtemény igencsak hasonlít a fiatal felnőtteknek szánt Emporio Armani – könnyed utcai viselet – vonalhoz, ennek ellenére Armani mégsem erőlteti ránk a Mini-Me-érzést. Arra törekszik, hogy a gyerekek felhőtlenül megéljék az élményeiket, élvezzék a játékot, szaladgáljanak az óvoda udvarán vagy éppen a játszótéren. Nincs is kínosabb dolog egy szülő számára, ha a gyermeke naphosszat kínosan érzi magát az általa választott és szupertrendinek gondolt szerelésben.
Apró dívák és óvodás szívrablók
Minden családban az újszülött gyermek első karácsonya a legemlékezetesebb alkalom. Az önfeledt kacagások és a csodálkozó szempárok mellett ilyenkor még nagyobb figyelmet kapnak a szebbnél szebb gyerekruhák. Annak érdekében, hogy a szívmelengető pillanatokról tökéletes fotók készülhessenek az utókor számára, a Dolce & Gabbana igazán stílusos viseletekkel lepte meg a babákat, a mamákat, és persze a büszke papákat. A közelgő ünnep alkalmából a neves olasz divatház piacra dobta a mikulásokkal, rénszarvasokkal és csillagokkal díszített kezeslábasokból álló gyűjteményét. A végtelenül bájos és kényelmes darabok a kicsiket és a nagyokat egyaránt mosolyra fakasztják.
A nagyobbacska (2-12 év közötti) gyerkőcökről sem feledkezett meg ebben a szezonban Domenico Dolce és Stefano Gabbana, ezért a felnőttek ruhatára alapján elkészített sikkes szettekben bontogathatják a karácsonyi meglepetéseket. Amíg a kislányokat lágyan fodrozódó, rózsaszín vagy színes flitterekkel díszített ruhácskákban és virágmintás cipőkben látnák szívesen a designerek, addig a kisfiúk elegáns brokátzakókban, élére vasalt pantallókban és James Bond-stílusú csokornyakkendőkben hódíthatják meg a női szíveket. A tervezőpáros magas minőségű termékei roppant népszerűek világszerte, ezért jól fogynak az üzletek polcairól és a webshopokból is. Az igencsak kreatív és vidám, élettel teli #DGBambino szettjeik a márkára jellemző olasz temperamentumot közvetítik, így nem meglepő, ha a szülők – a borsos árak ellenére – néha elcsábulnak egy-egy mókás darab láttán, és gondolkodás nélkül a kassza felé veszik az irányt.
Azok a sikkes párizsi lányok
A XX. század legnagyobb divattervezői között tartja számon a divattörténet Christian Diort. A világhírű designer a világháborúk utáni években írta be magát a halhatatlan művészek táborába az úgynevezett New Look kollekciójával, amely azóta a francia elegancia szinonimája lett. Az 1950-es évek közepén forradalmasított női ruhatárban megjelenő szoknyahosszok, a derekat hangsúlyozó szabásvonalak, a lekerekített vállak és a háromnegyedes, tölcsér alakú ujjak mind-mind Monsieur Dior zsenialitását dicsérik. A nevét viselő óriásvállalata ma már nemcsak haute couture ruhaköltemények készítésével foglalkozik, hanem a könnyed utcai viseletek piacát is meghódította.
Egy kifinomult ízlésű francia nő mellett a gyermeke sem jelenhet meg slamposan, így a Dior 1967-től Baby Dior néven stílusos ruhákat kezdett gyártani a luxustermékekért rajongó szülők és csemetéik számára. A 2018-as őszi kollekciójuk is a jól bevált klasszikus eleganciát tükrözi, puha kasmírpulóvereket, krémszínű szoknyákat és tyúklábmintás ruhácskákat vonultatnak fel, amelyeket a márkára jellemző A-vonalú kabátokkal társítottak. A javarészt szürke-fehér-piros háromszögben mozgó szettekben az Eiffel-torony árnyékában sétáló kislányok is valódi divatikonok lehetnek.
„A ruha nem más, mint egy darab múlékony építészet, amelynek célja, hogy fokozza a női test arányait.” –Christian Dior
A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin JÁRMŰIPAR című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!