Home»Lifestyle»Stílus és innováció a modern férfi ruhatárában

Stílus és innováció a modern férfi ruhatárában

1
Shares
Pinterest Google+

Az új évtized beköszönte lehetőséget ad a múlt átértékelésére és a jövő tervezgetésére. A világ vezető divatházai a 2020-as tavaszi férfi kollekciók megtervezésekor a letűnt korok hangulatából, a feledés homályába merült szín- és formavilágból merítettek ihletet úgy, hogy közben szem előtt tartották korunk technológiai vívmányait és az igencsak magas elvárásokat. Egy modern és stílusos férfi ma már nem rekedhet meg a fekete-fehér-szürke unalomig ismételt szentháromságánál, hanem nyitottnak kell lennie a különleges szabászati megoldásokra, a modern anyagokra és az egyéniséget tükröző színekre. A következő összeállításban öt lehengerlően izgalmas gyűjteményt mutatunk be az ismert márkák jövő évi kínálatából. Hölgyeim és uraim, dőljenek hátra, és gyönyörködjenek!

A futurista klasszikusok – Dior Men 2020

Egy patinás márka örökségét, szellemi hagyatékát gondozni és az utókornak továbbadni mindig hatalmas felelősség. A divattörténeti lexikonokból és a világhírű divatíró kutatók értekezéseiből jól tudjuk, hogy Monsieur Christian Dior alapjaiban megreformálta a szabásvonalakat, új formákat hozott a női divatba, ami nagy hatással volt a férfiak öltözködési szokásaira is. Letisztult eleganciát kínált, amely a túlzásokat hátrahagyva a kifinomult ízlést prezentálta. Dior elsöprően forradalmi munkásságának hatása – hatvan évvel a halála után is – érezhető, a Dior-ház tehetséges divattervezői pedig a névadó által kijelölt úton haladnak. Designerek jöttek-mentek, az egyes üzletágak pedig szétváltak (Baby Dior, Dior Men, Dior Makeup, Dior Skincare). John Galliano elképesztő látványvilága után Maria Grazia Chiuri igyekszik a valódi Dior-érzést minden szezonban átadni a nagyközönségnek a mára már klasszikusnak számító vonalak és minták segítségével.

„A részletek ugyanolyan fontosak, mint a lényeg. Ha az apróságok nem stimmelnek, az az egész összeállítást elrontja.” – Christian Dior

A férfiaknak szánt Dior Men kreatív igazgatói posztján jelenleg Kim Jones áll. A roppant tehetséges és újításokra nyitott tervező a hagyományos öltönyök világából kilépve egy meglepően izgalmas irányba terelte a férfiak öltözködését. Nagy hangsúlyt helyez a modern megjelenésre, kedveli a különleges anyagokat, a különféle szabászati technológiákat. Jones ügyesen játszik a színekkel, a kollekciójában felbukkannak a fémes ezüstök, a lágy szürkék, a vibráló narancsok és a meghökkentő pinkek is.

A 2020-as tavaszi gyűjteménye határozott ollócsapások mentén kelt életre, a designer ezúttal a nagyapáink korából, a lassan a feledés homályába süllyedő évtizedekből merített ihletet. Már a párizsi bemutató díszlete, a hatalmas rózsaszín térbe helyezett ütött-kopott, megtört DIOR betűkkel is ezt a hangulatot festette fel. Ám a show nem egy dohos és unalmas látványvilágot hozott, hanem egy friss, élénk, jövőbe tekintő élménnyel gazdagította a meghívott vendégeket. Jones előszedte Galliano újságmintás textíliáit, az ikonikus nyeregtáskákat a férfiak ízlésvilágához igazította. A kabátokat meghosszabbította, a hajtókákat átrajzolta, a dzsekik varrását pedig teljesen megbolondította. A szigorú szabályokat könnyedén felrúgta, némi couture hatást csempészett a felvonultatott darabokba, ezzel egy teljesen másfajta látásmódban született újjá a Dior Men. A szépség és az elegancia új értelmet nyert, és a végeredmény meglepően tetszetős.

A praktikus luxus a Louis Vuitton kifutóján

Virgil Abloh igencsak megújította a Louis Vuitton férfi szekcióját. A 2020-as tavaszi férfi kollekciót egy nagyszerű utcajelenetben keltette életre, ezzel még inkább kihangsúlyozta a street wear és a képzőművészet összekapcsolódásának elsöprő erejét. Darabjait ugyanis a kényelmes viseletek világából merítette, ehhez egy nagy adag pasztellhangulatot és némi couture érzést társított. A végeredmény különösen jól működött, a halványkék, a babarózsaszín és a galambszürke túladagolását csak az extravagáns táskák és túrafelszerelések tudták felülmúlni. 

Nem kérdés, hogy Abloh beletette az összes tudását ebbe a kollekcióba. A modern metropoliszok stílusos ragadozóit mutatja be a túláradó színkavalkád és az egyedülálló szabásvonalak segítségével. Akár egy kortárs képzőművészeti felvonulás, olyan gazdag látványvilágot kaptunk, sokféle gondolat, szín, forma és hangulat jelent meg a kifutón. A szalmakalapjaiba friss virágot tűzött, miközben modelljei távol-keleti ihletésű, nyomott mintás ingeket viseltek. Szettjeiben feltűnnek az ikonikus LV-motívumok, a különleges hevederek és az egyedi táskaformák is. Az öncélú művészkedésen túllépve egy használható és kényelmes sorozatot nyújtott át Virgil Abloh, szem előtt tartva a kíváncsiság és a pozitív életszemlélet hajtóerejét. Úgy tűnik, hogy a Louis Vuitton azt a fiatal felnőtt generációt célozta meg, amely az esztétikumot és a luxust mesterien építi be az utcai viseletébe. Jó kezdet, jó csapásirány. Vajon mi lesz a folytatás?

A határtalan szabadság ereje

A klasszikus szabásvonalaknak és a jellegzetes olasz öltözködési szabályoknak megfelelő kollekcióval rukkolt el Paul Andrew, a Salvatore Ferragamo férfi üzletágának kreatív igazgatója. A firenzei Palazzo Vecchio csodás freskói alatt mutatta be a 2020-as tavaszi gyűjteményét, amelyben a laza eleganciát a sportos megjelenéssel hozta közös nevezőre. A nyomott mintás ingjei, a laza vonalú nadrágjai és a pasztellben megmártózó kabátjai igazán kellemes viseletnek ígérkeznek a következő szezonban.

A sorozatban felbukkannak a munkásruhára emlékeztető kezeslábasok, amelyek kortalan és stílusos viseletként – a formális jelleget hátrahagyva – égnek bele az emlékezetünkbe. Andrew a modern férfi kifogástalan megjelenését a játékos mintákkal és formákkal próbálta tökéletesíteni. A lágyabb esésű anyagok is jól mutatnak a széles vállú férfiakon, egyfajta olasz vagánysággal vértezik fel őket. A sorozat üzenete pedig nagyszerű és igazán mai: lehetsz elsöprően maszkulin vagy kissé feminin, a lényeg, hogy a divat határtalan és mindenkié.

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin FÖLD,KALAND,ILYESMI című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

Tradicionális konyha a Lánchíd lábánál

Következő cikk

Tudomány az óraiparban