Joós Andrea profi televíziós és rádiós szerkesztőként tért vissza eredeti hivatásához, a tanításhoz, amelyet aztán hamar egyedivé tett sajátos, élményalapú tanítási stílusával. A biológiatanár, tudománykommunikációs szakember jelenleg egy tehetségprogram mentoraként dolgozik, és tovább fejleszti Élménybiológia nevű portfólióját, amelynek Facebook-oldala immáron 27 ezer feliratkozót számlál, idén nyáron pedig elnyerte a Bridge Budapest kezdeményezésének, az Edisonplatform Edison100 listájának fődíját Tudomány kategóriában.

A reklámok hagyományosan tárgyiasítják a nőket, és gyakran erősítik a nemi sztereotípiákat. De miért is van ez így, és láthatóak-e a változás jelei?

Fogantatási nehézségekkel küzdő nők számára fejleszt ki átfogó megoldást a Truviva csapata. Az előfizetés-alapú, önfejlesztő termékenységi program online és offline részeket is tartalmaz. A startup alapítóival, Shokoya Fatimah orvostanhallgatóval, dr. Szesztai Anita gyógyszerésszel és fejlesztő partnerükkel, az élelmiszer-tudományi területen tevékenykedő dr. Némedi Erzsébettel beszélgettünk a tabuként kezelt női meddőség kérdéséről és az általuk kínált lehetséges megoldásról.

Cégeket és lokális reklámipari szabadúszókat összekötő platformot fejleszt egy fiatalokból álló startup, a Freeasy. A piacspecifikus felület segít megtalálni a megfelelő freelancert a megfelelő munkára akkor, amikor szükség van rá. Tassonyi Csenge és Bittera Réka alapítókkal beszélgettünk.

Márton Katalin 1997-ben, 25 évesen lett a társaság HR-vezetője, majd több kitérő után tavaly visszatért a céghez, ugyanabba a pozícióba. Szerencsésnek mondhatja magát: őt nem érte diszkrimináció azért, mert nő. Ettől függetlenül nem elégedett a közbeszéd állapotával, és fel van háborodva, hogy még mindig vannak olyanok, akik úgy látják: a nők teljesítőképessége soha nem lesz olyan, mint a férfiaké. Szerinte szükség volt a me too mozgalomra, mert megváltoztatta az emberek hozzáállását, és soha nem lenne olyan férje, aki szerint a nőnek a konyhában a helye.

Blaskó Nikolett-tel, az egyik legnagyobb független hazai ügynökség, az ACG tulajdonos-ügyvezetőjével a kreatív ipar előtt álló kihívásokról, a példaképek fontosságáról, munka és magánélet egyensúlyáról és a jövőbeli tervekről beszélgettünk.

Amióta autó létezik, azóta kapcsolódik egyre több és több szakma az autóiparhoz.

Az óraipar elmúlt 250–300 éve kifejezetten tartalmasan telt. A kulcsos felhúzású zsebóráktól eljutottunk a GPS-vevős, rádiószinkronizálós, napenergiával működő sokfunkciós karórákig. Egy könyvet meg lehetne tölteni az óraipar technológiai történelmével, igyekeztünk azonban rövidebben, tömörebben átvenni a legfontosabb eseményeket.

Az új évtized beköszönte lehetőséget ad a múlt átértékelésére és a jövő tervezgetésére. A világ vezető divatházai a 2020-as tavaszi férfi kollekciók megtervezésekor a letűnt korok hangulatából, a feledés homályába merült szín- és formavilágból merítettek ihletet úgy, hogy közben szem előtt tartották korunk technológiai vívmányait és az igencsak magas elvárásokat. Egy modern és stílusos férfi ma már nem rekedhet meg a fekete-fehér-szürke unalomig ismételt szentháromságánál, hanem nyitottnak kell lennie a különleges szabászati megoldásokra, a modern anyagokra és az egyéniséget tükröző színekre. A következő összeállításban öt lehengerlően izgalmas gyűjteményt mutatunk be az ismert márkák jövő évi kínálatából. Hölgyeim és uraim, dőljenek hátra, és gyönyörködjenek!

Tradicionális konyhájával és hangulatos rendezvényeivel vált a város egyik legnépszerűbb éttermévé a budapesti Kiosk a Március 15. téren. Most októberben „kistestvére” született a Lánchíd budai lábánál, a korábbi Beefbar helyén. Bár mindketten azonos alapokon nyugszanak, míg Pesten egy lazább térben ereszthetjük el a hajunkat, addig Budán inkább egy elegánsabb, csendesebb környezetben csodálhatjuk egy meghitt vacsora mellett a kivilágított Duna-partot.