Home»Startup»Kapcsolatok nélkül is úszhatsz szabadon a Freeasy-vel

Kapcsolatok nélkül is úszhatsz szabadon a Freeasy-vel

1
Shares
Pinterest Google+

Cégeket és lokális reklámipari szabadúszókat összekötő platformot fejleszt egy fiatalokból álló startup, a Freeasy. A piacspecifikus felület segít megtalálni a megfelelő freelancert a megfelelő munkára akkor, amikor szükség van rá. Tassonyi Csenge és Bittera Réka alapítókkal beszélgettünk.

Honnan indult a projekt?
Tassonyi Csenge: Áprilisban még mindketten reklámügynökségnél dolgoztunk, ahol azt tapasztaltuk, hogy hatalmas kereslet van freelancerekre. Ha szükségünk volt külsős munkaerőre, akkor felhívtuk az ismerőseinket, és ha ők szabadok voltak, velük dolgoztunk, ha viszont nem, akkor ott megállt a történet. A másik lehetőségünk az volt, hogy facebookos csoportokban adtunk fel hirdetéseket. Részt vettünk egy ilyen irányú fesztiválon, ahol rengeteg szabadúszóval volt lehetőségünk beszélni. Az ő problémájuknak azt láttuk, hogy szeretnének elhelyezkedni a szakmában freelancerként, viszont nincsenek kapcsolataik.
Bittera Réka: Korábbi közös munkahelyünkön, a budapesti Ubernél megismerkedtünk a startup-ökoszisztémával, és láttuk azt is, hogy egy kis csapattal is mennyi mindent el lehet érni. Egyformán nehéz elindulnia egy startupnak és egy freelancernek a bejelentett munka világából kilépve. Azért szeretnénk segíteni a kezdő szabadúszóknak, mert mi is átestünk a nehézségeken, jártunk ebben a cipőben a Freeasy fejlesztése előtt.

Majd tavasszal jelentkeztetek az ötletetekkel a Hiventures StartupHER programra, amely a női vállalkozók felkarolását tűzte ki célul.
T. Cs.: Ahogy megszületett az ötlet, jelentkeztünk vele a programba, és négyszáz jelentkező közül beválasztottak abba a tízbe, akik egy négynapos szakmai továbbképzésen vehettek részt. Ott nagyon sokat segítettek nekünk az üzleti modellben, illetve abban, hogyan kell jól prezentálni az ötletünket. A tanultak segítségével sikerült megnyernünk a Pitch Day-en a versenyt és az azzal járó 15 millió forintos befektetést, amivel el tudtuk kezdeni a fejlesztést.
B. R.: Már aktívan dolgozunk a terméken, jövő év márciusában fog megjelenni a platformunk, de már most is dolgozunk offline és manuális formában azon, amit a Freeasyn keresztül is végezni fogunk. Ez tesztelésre is szolgál, másrészt üzletkötésre is, ami tetszik a befektetőknek.

Kiknek szól a Freeasy?
B. R.: A Freeasy cégeket és lokális reklámipari freelancereket köt össze. A vállalkozásokon belül is a fő célcsoportunk a startupok és azok a kis- és középvállalkozások, akik érzik, hogy valamifajta marketingtevékenységre lenne szükségük, viszont nincs meg hozzá a cégükön belül a szükséges kompetencia és erőforrás. A szabadúszóknál pedig azokra koncentrálunk, akiknek a reklámipari szakmában már van valamilyen tapasztalatuk, például szövegírókra, social media managerekre vagy PR-szakemberekre.
T. Cs.: Az a célunk, hogy ezen a területen piacvezetők legyünk Kelet-Közép-Európában. Vannak nagy platformok, mint az Upwork vagy a Freelancer.com, de azzal a példával szoktunk élni, hogy ha fellépünk ezekre a platformokra, a globális munkaerőpiac ugyan megnyílik előttünk, de például egy helyi fintech startup nem szeretne egy francia social media managerrel dolgozni, mert nekik a helyi piacra kell tapasztalt embert találniuk. Mi ezt nyújtjuk. Minden piacon, ahol jelen vagyunk, a lokális piacspecifikus tudást biztosítjuk.

Hogyan épül fel a platform?
T. Cs.: Lesz egy regisztráció cégeknek, és egy freelancereknek. A cég posztolhat egy munkát, amelyre szabadúszó munkaerőt vár, akik erre árajánlatokat küldhetnek be, majd a cég képviselője kiválasztja, hogy kivel szeretne dolgozni. Ez után elkezdődik a közös munka, amelynek lezárta után értékelik egymást. A freelancereket sikeres projektek esetén egy héten belül kifizetjük, ezt a garanciát mi vállaljuk. Nagyon sokszor kérdezik tőlünk a befektetők, hogy vajon miért nem fogják megkerülni a platformot a felek, és kötnek megállapodást azon kívül. Mi mindkét félnek olyan biztonsági és kényelmi funkciókat szeretnénk nyújtani, amelyek miatt megéri nekik használni a platformunkat.
B. R.: A szabadúszóknál a hétnapos kifizetés nagy előny, mert ez többnyire harminc nap szokott lenni. Vagy még jobban elhúzódik.
T. Cs.: A bevételek tervezhetetlenségét szeretnénk kiküszöbölni a platformunkkal, illetve a self promóval megoldást nyújtunk olyan, szakmájukban jól teljesítő szabadúszóknak, akik nem szeretik eladni magukat, mert nem olyan a beállítottságúak. Ezt helyettesíti a Freeasy.

Tehát először feltöltöm a platformra a releváns tapasztalataimat, portfóliómat.
B. R.: Lesz egy profilod, ahol megjelennek azok az értékelések, amelyeket a Freeasy-projektek után kaptál, látni fogod a munkáidat, hogy hogyan végeztél, milyen projekteken dolgoztál. A portfólióval egyedi ajánlatot lehet adni minden projektre.

Hogyan épül fel a csapat?
T. Cs.: Jelenleg öten vagyunk: mi Rékával ketten az alapítók, és van egy fejlesztőnk, akinek a munkáját segíti a UX/UI designer     ünk, illetve kutatásokat is végez. A fejlesztői csapat mellett van egy stratégánk, akit mentornak is nevezhetnénk.

Hogyan szeretnétek elérni a kritikus tömeget?
B. R.: Ez a szakmánk, úgyhogy reméljük, jól fog menni. Én a marketingstratégia oldaláról, Csenge a digitális marketing oldaláról jön. Ő tudja, hogyan fogjuk elérni az embereket, én meg azt tudom, hogy milyen üzenettel. Ettől tartunk a legkevésbé, mert hisszük, hogy nagyon jól értjük a célcsoportunkat. A millenniumi és a Z generációs marketing mindkettőnket nagyon foglalkoztatja. A freelancereket könnyen meg tudjuk célozni a különböző online marketingeszközökkel, viszont a másik oldalon direkt sales-t fogunk alkalmazni: elmegyünk a vállalkozásokhoz, és személyes tárgyalások során szerzünk céges ügyfeleket, hiszen ezen a területen a bizalom és a személyes kapcsolat nagyon fontos.      

Korábban említettétek, hogy nem az a célotok, hogy mindenki szabadúszóvá váljon.
B. R.: A Freeasy víziójának része, hogy azokat segítse, akiknek ez az életmód egészíti ki az életét. Nem azt mondjuk, hogy mindenki legyen szabadúszó, mert nem mindenkinek való ez az életmód. Kisgyerekes anyukákra például külön fókuszálunk, mert látjuk, hogy milyen nehéz egyszerre menedzselni a gyereknevelést és a munkát. Lehet, hogy egy kisgyerekes anyukának például csak átmeneti projektekre lenne szüksége, és jelenleg nincs olyan hazai platform, ahol ezt meg tudná oldani. Az említett mentorunk éppen egy szülési szabadságon levő anyuka, ezért ő teljesen tud rezonálni a Freeasyvel.

A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin NŐI ERŐK című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

Ha nem agyalsz rajta, akkor menni fog – Interjú a Praktiker HR-igazgatójával

Következő cikk

Termékenységi program kétségbeesett nőknek