Egyedül vacsorázni egy étteremben, egymagunkban moziba menni, élvezni egy könyv társaságát. A masturdate lényege az önmagunkra szánt minőségi idő, amelyet személyiségfejlesztésre szánunk. A felgyorsult életvitelből adódóan egyre nehezebb megteremteni az ilyen pillanatokat. Munkahelyi nyomás, családi problémák, párkapcsolati válságok, váratlan döntéskényszerek. Van, hogy ezekre a legjobb megoldás az, ha a hátunk mögött hagyva mindent, kisétálunk a világból. Az El Camino zarándoklat egy kiváló fórum arra, hogy feltegyük magunknak a személyiségünkkel és az életünkkel kapcsolatos lényegi kérdéseket. Sokan a mindennapos mókuskereket megunva, az íróasztal mögül ugranak bele a szabadságot jelentő semmibe. Elindulnak, mert motoszkál bennük valami, közelebb akarnak kerülni önmagukhoz, vágynak az ismeretlenre, szeretnének újjászületni. A kora őszi jó idő, a vénasszonyok nyara kiváló időszak számomra a nyári élmények és kalandok összegzésére. A háromrészes El Camino-cikksorozatom nem egy útinapló, nem egy részletes felkészülési segédlet. Tények, érzések, emlékek és jótanácsok kötetlen egymásutánja, amelyeken keresztül megpróbálom megfogalmazni, mit jelent zarándoknak lenni. Induljunk el, hogy megérkezhessünk!

Az óra legtöbbünk képzeletében kerek, legfeljebb ovális, a bőrszíj pedig inkább elegáns, mintsem sportos. A karóra-történelem első fontosabb szakaszában, tehát a XX. század első harmadában ez mégsem így volt, sőt. A négyzet, pontosabban téglalap alakú órák világát két ikon jellemzi még napjainkban is, pedig a történetük az ezerkilencszázas évek elején indult.

Légy önmagad, vállald fel önmagad! Világszerte magazinok tucatjai hirdetik ezt a szlogent, miközben az aktuális lapszámokat hibátlan bőrű, dús hajú és tökéletes alkatú modellekkel próbálják eladni. A szétretusált kiadványok címlapjai tizenévesek millióinak életét nyomorítják meg, mivel ők – a kikiáltott ideálokkal szemben – elálló füllel, szeplős arccal, szabálytalan orral vagy éppen szélesebb csípővel lépnek ki reggelente az utcára. Társaik csúfolják, megbélyegzik ezeket a hétköznapi lányokat és fiúkat, ezzel pedig életre szóló önértékelési problémákat okoznak nekik. A tökéletességet megunt, egyre magasabb ingerküszöbű modern média és divatvilág is az egyéniségeket és a különlegességet helyezi előtérbe, így a makulátlan szépségek mellett egyre több, testi hibával – örökölt jeggyel, születési vagy betegségből adódó rendellenességgel – élő modellre reflektál. A következő összeállításban öt roppant sikeres és népszerű személyiséget mutatunk be, akik retusálás nélküli arccal, különleges adottságaikból előnyt kovácsolva képesek voltak meghódítani a világot, hogy valóra válthassák álmaikat.

Amint arról már a Borsban tett látogatásunkkor is megbizonyosodtunk, a street food is komolyan erősítheti a gourmet mezőnyt. Ezúttal az újhullámos kolbászTÖLTŐt teszteltük, ahol ismerős ízek ismeretlen találkozásából olyan forradalmi ízkombinációk születnek az Olimpia volt szakácsa, Juba Benedek keze alatt, hogy gondolkodás nélkül felfirkantottuk a törzshelylistánkra.

Nemrég itthon is bemutattak egy nagyon bátor dokumentumfilmet, amely már a Locarnói Nemzetközi Filmfesztiválon és a Szarajevói Filmfesztiválon is nagy sikert aratott. A Könnyű leckék a menekültkérdést sokkal inkább személyes identitásválságként, kemény döntési helyzetek sorozataként és egy kultúra fájdalmas elhagyásaként mutatja be, mintsem politikai üzenetet szolgálna. A szomáliai menekült lány, Kafiya két éve, tizenöt évesen érkezett a fóti gyermekotthonba. A filmben az ő útját követhetjük végig, ahogy az otthona után szépen lassan elhagyja a kultúráját is, és több-kevesebb sikerrel próbál beilleszkedni a magyar közegbe. A rendkívül intelligens, érzékeny, gyönyörű és bátor lánynak a nézők éppúgy szurkolnak, mint a környezetében élők. A Magyar Nemzeti Filmalap Inkubátor Programjának dokumentumfilm-szekcióját elsőként megnyerő Zurbó Dorottya dokumentumfilm-rendezővel beszélgettünk.

A három fiatal magyar zeneszerzőből álló Sound Tailors csapat nemrég elnyerte a JimJam csatorna zenei arculattervezésére kiírt pályázatot, és ma már több mint száz országban az általuk komponált zenéket hallhatják a tévét néző gyerekek. Kozma Katával, Alpár Balázzsal és Sebestyén Áronnal erről a kevéssé ismert média-zeneszerzésről beszélgettünk.

Mezőgazdaság, filmipar, média, energetika – csak pár ágazat, ahol elkezdték használni a drónokat az elmúlt években. Ugyanakkor az is bizonyos, csak idő kérdése, hogy azon szektorok képviselői is felfedezzék a bennük rejlő lehetőségeket, amelyekben eddig még nem alkalmaztak drónt. De vajon a mindennapi használatban tudnak majd érvényesülni ezek a repülő szerkezetek? Ezt a kérdést jártuk körbe, a DJI ARS Budapestben készített riportunkat olvashatják.

A vlogolás mára igen elterjedté vált – a közösségi média egyik izgalmas kommunikációs eszköze az influencerek közkedvelt terepe lett. Szűcs Gergely YouTube-csatornája, a Metaszkóp egy kiemelkedő kezdeményezés – népszerű kommunikációs elméletek átadására törekeszik különböző popkulturális referenciákon keresztül. Han Solo és a motivációelmélet, az Avengers és a szervezetfejlesztés, a Lannister testvérek és az önismeret. Izgalmas kombinációk, megnyerő, lelkesedő és okos előadó, hasznos tanácsok, fontos témák, és természetesen a felhasználói hit – mi kellhet még?

Mire használható a marketingben a mobilos helymeghatározás, és hogyan kerülhető el, hogy a felhasználók zavarónak érezzék az ennek segítségével kiszolgált reklámokat? A Blis kutatási vezetőjével, az Internet Hungary konferencia alkalmából Magyarországra érkező Alex Wrighttal beszélgettünk.

Online megrendelésre közvetít lakossági ügyfeleknek professzionális ruhatisztítást és vasalást a Neatly nevű magyar startup. A „sharing economy” modellre épülő vállalkozás összehozza a nagyon elfoglalt családanyákat a profi vasalónőkkel.