Centrumban a szuperkórház – Épül az egészséges Budapest
Vita tárgyát képezte a fővárosban épülő szuperkórháznak is nevezett centrumintézmény, amely számos szakpolitikai kérdést vetett fel. Abban a szerencsés helyzetben volt részünk, hogy Dr. Cserháti Pétert, az Egészséges Budapest Program miniszteri biztosát tudtuk telefonvégre kapni, amíg Pécsre tartott egy konferenciára.
A rendszerváltás egyik első magyar „startupja” és egészségügyi innovációi
A cukorbetegség valójában nem egy betegség, hanem egy állapot, amelynek minősége nagyban múlik a betegek tudatosságán. A kegyetlen valóságon próbál segíteni több mint 30 éve a 77 Elektronika Kft., amely családi vállalkozásból nőtte ki magát globális vállalattá. A témával kapcsolatban Ági Tamás marketingvezetővel beszélgettünk.
EGÉSZSÉG CSEPPEKBEN – TRADICIONÁLIS GYÓGYKÉSZÍTMÉNYEK ÉS IZGALMAS ÚJÍTÁSOK A BÉRESNÉL
A 45 éves múlttal rendelkező legendás Béres Csepp feltalálójának fiával, dr. Béres Józseffel, a Béres Gyógyszergyár elnökével beszélgettünk édesapja kutatói tevékenységéről, korát meghaladó felfedezéséről, az őt ért meghurcoltatásokról, a Béres márkanév kialakulásáról, a sikeres vállalkozás fennmaradásának titkairól, az üzleti modellről, a készítmények hatékonyságáról és hosszú távú terveikről.
Nem csak a Tesláké a világ – Okosíthatóak a buta járművek is
Egy magyar startup innovációs fejlesztésének köszönhetően már a régi – de 16 évesnél nem idősebb – autókat is lehet okosítani, és bár nem lesz menő műszerfaluk, mint a Teslának, a beépített kommunikációs eszközzel minden adat, amit begyűjt a rendszer az autóról és a járművezetőről, ugyanúgy lekérdezhető lesz, mint új társaiknál. Varga Péterrel, a Konetik technológiai igazgatójával beszélgettünk a vállalkozásuk ötletéről, az eszköz egyediségéről, az üzleti modelljükről és hosszú távú céljaikról.
Sikeres kísérletek a mérnöki kultúrában
Egy mérnöki szolgáltatásokat nyújtó cég egyik alapítójával beszélgettünk a kísérletezés fontosságáról. Varga Balázs, a MechatroMotive vezetője aktív társadalmi szerepvállalásban népszerűsíti a mérnöki szakmát és a vállalkozói létet. Mérlegre tettük az adatokat és az intuíciót, a mérnöki sikeresség tükrében.
Utazók és digitális nomádok – napjaink kalandorai
Az utazás a kaland, a szabadság szinonimája, és sokunk fejében még mindig szorosan összefonódik a jó egzisztenciával. Azonban az utazási lehetőségek az elmúlt 5-10 évben elképzelhetetlen mértékben megváltoztak, a régi akadályok nagy része mára már megszűnt. Tényleg szinte mindenki utazhat, legyen szó egy egyhetes nyaralásról vagy éppen egy több hónapos folyamatos vándorlásról, nincsenek korlátok. Ennek köszönhetően egyre ismertebb és elterjedtebb az életvitelszerű utazás mint életforma.
Sztrájkban ég az egész világ
Legalábbis a Tesco dolgozói biztosan. Az elmúlt hetek, hónapok az áruházlánc és a szakszervezetek képviselői között zajló bértárgyalásokról, illetve az első történelmi jellegű, országos szintű „munkakerülésről” szólt.
A pop-up store-ok true storyja, avagy az eltűnés és a feltűnés művészei
Libikókázni a világon talán csak kevés gyerek nem szeret. Jó érzés, amikor egyszer fent, egyszer lent van az ember. Nem így van ez azonban az üzleti életben, ahol ez gyakorta előforduló jelenség. A gazdasági válság az egész világot súlyosan megrázta, amelyből a felocsúdni vágyók, részben a „jókor jó helyen”-nek, részben pedig a kreatív gondolkodásnak és gyors reagálásnak köszönhetik felemelkedésüket. Sajnos, az „egyszer fent, egyszer lent” címre számos olyan üzlet és márka vált várományossá az elmúlt évtizedekben, amik vagy éles hegymenet után kényszerültek lehúzni a rolót, vagy világmárka lévén, más módszereket kellett keresniük az érdeklődés további fenntartására. Ekkor bukkantak fel a pop-up store-ok, amely morzsáinak elhintésével ismét lehetőség nyílt a felemelkedésre. És hogy mit is jelent pontosan a pop-up store, annak magyarázatára és bemutatására cikkünkben vállalkoztunk.
Az alkoholmentes kocsma, ami a legjobb túrórudit kínálja – A Cserpes Tejivó múltja és jövője
Cserpes Istvánnal, a Cserpes Tejivó alapítójával a hagyományok újjáélesztéséről, a munkaerőválságról, a Lipóti Pékségről és a terjeszkedésről, egy új termékről, illetve a „tej ügyéről” beszélgettünk.
Kihívó kétkeréken – Vetélytársa akadt a MOL Bubinak
Budapest utcáira begurult egy új kerékpárkölcsönző szolgáltatás, amely a digitális gazdaság környezetéhez igyekszik alkalmazkodni. A Donkey Republic egészen Koppenhágából tekert el idáig, hogy versenyhelyzetre késztesse a hazai szereplőket.