Hedonista sörfogyasztás – Merre tart a kisüzem–nagyüzem harca?
Budapest belvárosában, illetve a Balaton-parton szép számmal jelentek meg éttermek a gasztroforradalom, ételek, italok pedig a kézművesség jegyében. De hogy ezek valóban felforgatják-e a turizmusra építő szórakoztatóipari egységek életét, vagy csak egy lufiról beszélünk, amely hamarosan kidurran, még nem tudjuk. Mindenesetre a Business Class Magazin feltette a témát érintő kérdéseket a Hedon Kézműves Sörfőzdének, hogy közelebb kerüljünk a válaszokhoz.
Profitteremtés profilalkotás nélkül – Pinterest, a vállalkozások képtára
Amikor egy újabb képmegosztó oldalra bukkanunk, joggal vetődik fel a kérdés, hogy mégis miben tud ez többet adni nekünk, mint mondjuk az Instagram, az iStock vagy a Flickr? Hiszen pofás képeket és kreatív ötleteket ma már szinte bárhol találhatunk a világhálón, s még akár pénzt is kereshetünk velük. A Pinterest sajátossága, hogy komplett vállalkozások nőttek már ki az egyszerű képmegosztó használatával.
Búcsú az ország kedvenc terapeutájától – zárja saját gyártású sorozatát az HBO
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy meghatározó szereplői vagyunk a filmkészítésnek.” – mondta el az HBO saját gyártású sorozatának, a Terápia befejező évadának bemutatása céljából szervezett sajtótájékoztatón Angyalosy Eszter forgatókönyvekért felelős producer. A szakember hangsúlyozta, hogy mostanra a kereskedelmi csatornák is felfedezték a heti fikciós sorozatokban rejlő lehetőségeket. „Arra szintén nagyon …
Adamlamp – Ötletből kontinenseken átívelő dizájnvalóság
A természeti formákon és különböző geometriai szerkezeteken alapuló alkatrészek összekapcsolódásából álló Adamlamp-termékek nemcsak Európa különböző országaiban, de Amerikában is egyre népszerűbbek, hiszen a termékeket nem csupán az öreg kontinens különböző országaiból rendelik előszeretettel, hanem az elmúlt két-három évben már a tengerentúlon, illetve a világ legkülönbözőbb pontjain is megmutatkozott a kereslet. A digitális tervezéssel és manuális összeillesztéssel készülő lámpaformák az ötletek megszületésétől az alapanyagok beszerzésén és a termékek összeállításán keresztül az online értékesítésig mind egyetlen ember nevéhez fűződnek. Az alkotóval, Juhász Ádám formatervezővel beszélgettünk arról, hogyan lehet elindítani egy egyéni vállalkozást a szakma iránti szeretet és elegendő motiváció segítségével, akár befektetők nélkül is.
„Félek a konformizmustól” – Kollár-Klemencz László zenész, előadó társadalomról, művészi felelősségvállalásról, könnyűzenéről és a Kistehén zenekarról
A Kistehén zenekar augusztus 31-én ünnepelte tizenötödik születésnapját a Budapest Parkban. A zenekar frontembere az ezt megelőző évben ünnepelte ötvenedik születésnapját. A zenész-előadó sok dologgal foglalkozik: a Kistehén új lemeze mellett hamarosan megjelenik új novelláskötete, és nagy sikernek örvend Rengeteg című, tavaly megjelent, harmadik szólóalbuma. Kollár-Klemencz László néhány éve leköltözött dömörkapui tanyájára, ahol gazdálkodással foglalkozik, eteti a lovait, vagy éppen építkezik. Délutánonként azonban átváltozik rockzenésszé, és jön föl Budapestre. Most is így tesz, jön Szentendre felől, hatalmas terepjáróval kanyarodik be a Bem térre, hogy a Bambi presszóban beszélgessünk a Kistehén elmúlt tizenöt évéről, a magyar társadalom konformizmusáról, a művész politikai szerepvállalásról és az alternatív zene leáldozó korszakáról.
Ki viszi át a stílust a jövőbe?
A divat kifürkészhetetlen világában minden szezon egy újabb lehetőséget tartogat a megújulásra. Annak érdekében, hogy ez az állandóan változó, soha meg nem álló gépezet tökéletesen működjön a Föld minden szegletében, tervezők, stylistok és kreatív szakemberek tucatjai dolgoznak megfeszített tempóban a soron következő kollekciók megalkotásán a divatházak műhelyeiben. Amíg egyes márkák a klasszikus vonalakra vagy a sportos irányzatra fektetnek nagy hangsúlyt, addig mások a művészi önkifejezés segítségével megrendelőik egyéniségét helyezik előtérbe. A fáradhatatlan kreátorok néhány hét alatt, a modern technológiák felhasználásával, újfajta anyagokat, mintákat és szabásvonalakat hoznak létre, hogy a divathéten egy innovatív, előremutató, minőségi és mindenekelőtt eladható gyűjteményt mutathassanak be. A Business Class Magazin felkutatta az öltözködés őrült professzorait, akik sikereiket kiemelkedő vállalkozó szellemüknek és kísérletező vénájuknak köszönhetik.
Te is kereshetsz egymilliót!
Hazánkban a hiedelmekkel ellentétben nem a politikusok, bankárok vagy nagyvállalatok vezetői keresnek átlagosan a legjobban, sőt a biztos megélhetéshez és juttatásokhoz még csak diploma sem szükséges.
Youtuberek és influencerek nyomában a NuHeadz Talent Managementtel
Manapság bárkiből lehet befolyásoló személyiség, legyen az illető aktivista, környezetvédő, közéleti szereplő, civil vagy politikus. Végezzen akár hétköznapi, vagy épp ellenkezőleg, kivételes munkát, folytasson bármilyen tevékenységet. De vajon ki és miért kerülhet a figyelem középpontjába, kire és miért figyelünk, miért leszünk a követője? A fiatal és feltörekvő influencerek és youtuberek világáról Horváth Ádámmal, a NuHeadz Talent Management egyik alapítójával beszélgettünk.
Okoskerekesszék-platform a NowTechnologies-tól
A legsúlyosabb mozgássérültek életét is megkönnyítő innovatív termék, a kerekesszék-irányító rendszer folyamatos fejlesztésén és tesztelésén dolgozik a számos hazai és nemzetközi díjat is elnyert magyar startupvállalkozás, a NowTechnologies. István Márkkal, a vállalat igazgatójával beszélgettünk küldetésükről, a termék szolgáltatásairól, képességeiről és előnyeiről, illetve a cég üzleti modelljéről.
Tőkésítés mesterfokon – Befektetési alapokat hozott létre a kormány
A Széchenyi Tőkebefektetési Alap (SZTA) jelenlegi több mint hatvan kis- és középvállalkozásból álló cégporfóliója 2016-ban nem várt eredményeket ért el.
Ezen vállalkozások kétharmada növekedést hajtott végre, továbbá több mint 40%-uk javított az egy évvel korábbi adataihoz képest. Ez a tendencia 2014-ben, illetve 2015-ben is hasonló volt.